MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
32 og 64 bits programmer
Fra : Steen Mikkelsen

Dato : 18-04-10 08:57

Kan Win7 64 bits gå i 32 bits mode og afvikle 32 bits programmer ?

Fra : Jakob

Dato : 18-04-10 09:44

On Sun, 18 Apr 2010 09:57:25 +0200, Steen Mikkelsen wrote:

> Kan Win7 64 bits gå i 32 bits mode og afvikle 32 bits programmer ?

ja
--

/Jakob
Battle Against Any Raid Five

Fra : Jørgen Christensen

Dato : 21-04-10 14:59

Hej Jakob.

Kunne du evt uddybe dit "ja" en smule mere,f.eks. hvad man skal gøre?

Med venlig hilsen, Jørgen.

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 21-04-10 16:21

"Jørgen Christensen" <jchrist@slet dette@vip.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse
> Kunne du evt uddybe dit "ja" en smule mere,f.eks. hvad man skal gøre?

Så må du næsten uddybe hvilke programmer, du har problemer med

Det plejer at ske rimeligt af sig selv.

Jan

Fra : Jørgen Christensen

Dato : 21-04-10 18:27

Det Levende Danmarkskort og en ældre Adobe Photoshop.
Mvh. Jørgen

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 21-04-10 18:51

"Jørgen Christensen" <jchrist@slet dette@vip.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse
> Det Levende Danmarkskort og en ældre Adobe Photoshop.

Ja - der findes en del ældre/gamle programmer, der mig bekendt ikke kan
bringes til at køre på en 64 bit Windows....

Men stort set alle nyere 32 bit programmer fungerer OK.

Så en opgradering var måske på sin plads

Eller installer en 32 bit Windows, hvis du vil køre gamle programmer.

Jeg kører selv XP 32 bit på de fleste af mine PC'er af bl.a. samme
grund.

Jan

Fra : Jakob

Dato : 23-04-10 17:08

On Wed, 21 Apr 2010 15:59:21 +0200, Jørgen Christensen wrote:

> Hej Jakob.
>
> Kunne du evt uddybe dit "ja" en smule mere,f.eks. hvad man skal gøre?
>
> Med venlig hilsen, Jørgen.

Jeg skal prøve at uddybe lidt:
Langt hovedparten af nyere 32 bit programmer bliver automatisk installeret
i programfiles(x86) mappen og bliver uden problemer afviklet. Der er så
nogle få der ikke gør. Det skal man dog ikke begynde at græde over. Til
Windows 7 pro har MS lavet en feature som de kalder XP mode for at man kan
afvikle de få der ikke kan. Det kræver at det hardware man har understøtter
vitualisering og det gør alt hardware af bare lidt nyere dato.
http://www.microsoft.com/windows/virtual-pc/download.aspx Der er tidligere
i gruppen her beskrevet et workaround så man kan bruge det i Win 7 home
premium også.

Fra : Jørgen Christensen

Dato : 24-04-10 11:57

Hej Jakob.
Tak for svaret. Jeg kører Home Premium, så jeg skal ud i
workaroundversionen. Tak for tippet.