Brød
Fra : Aksel

Dato : 17-04-10 13:04

Når man gentagne gange har prøvet opskriften til "Verdens bedste brød" , som
er virkelig dejligt, kræver det for at nyde det til morgenbordet, at man
skal op kl. 04:00 for at viderebehandle dejen - hvile indtil kl 06:45 - og
bagning 45 min for at være klar til ca. kl ca 8:30.
Det bliver man træt af i længden, så er der andre muligheder, som tager
hensyn til opnåelse af en alm. fuld nats søvn - og saa nydelsen af det
friske morgenbrød kl ca 8:30 ?
Mvh
Aksel

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 17-04-10 14:45

Følgende er skrevet af Aksel:
> [...]
> hensyn til opnåelse af en alm. fuld nats søvn - og saa nydelsen af det friske

Bagemaskine og/eller dybfryser?

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Kasper Malmberg

Dato : 17-04-10 08:03

On 17 Apr., 14:04, "Aksel" <Ak...@stribnet.dk> wrote:
> N r man gentagne gange har pr vet opskriften til "Verdens bedste br d" , som
> er virkelig dejligt,  kr ver det for at nyde det til morgenbordet, at man
> skal op kl. 04:00 for at viderebehandle dejen - hvile indtil kl 06:45 - og
> bagning 45 min for at v re klar til ca. kl ca 8:30.
> Det bliver man tr t af i l ngden, s er der andre muligheder, som tager
> hensyn til opn else af en alm. fuld nats s vn - og saa nydelsen af det
> friske morgenbr d kl ca 8:30 ?
> Mvh
> Aksel

Der er brusebadsbollerne, du tager bare dejen fre "verdens bedste
brød" og med et par skeer klatter du nogle bolle-store klatter på en
bageplade med bagepapir. smider dem i en kold ovn, tænder for ovnen og
går i brusebad. når du er ren og frisk er bollerne også ved at være
klar, let og super lækkert.

Har selv lige fået bagemaskine og hvor er det dog fantastisg at stå op
til friskbagt brød hver morgen med et minimum af forberedelse og
rengøring

MVH
Kasper Malmberg

Fra : Ukendt

Dato : 17-04-10 16:23

>Har selv lige fået bagemaskine og hvor er det dog fantastisg at stå op
>til friskbagt brød hver morgen med et minimum af forberedelse og
> [...]

Ja det er den bedste opfindelse siden opvaskemaskinen og den efter hjulet.

Jeg har erhveret en Tefal Home Bread. Jeg har nu været alleopskrifter
igennem, men savner noget som lugter lidt mere af rugbrød, kunne nogen komme
med hjemmesider til inspiration

/karsten

Fra : Ukendt

Dato : 18-04-10 07:13

"Karsten Madsen" <6 på drosselvej i danmark> wrote in message

> [...]
>
> Jeg har erhveret en Tefal Home Bread. Jeg har nu været alleopskrifter
> igennem, men savner noget som lugter lidt mere af rugbrød, kunne nogen

Vi bruger amo solsikke blanding... det er lidt snyd men det bliver
alletiders, på tilbud får man 1kg til 10kr og vi laver så ½kg af gangen

Kasper

Fra : Ukendt

Dato : 18-04-10 09:05

> Vi bruger amo solsikke blanding... det er lidt snyd men det bliver
> alletiders, på tilbud får man 1kg til 10kr og vi laver så ½kg af gangen
> Kasper

Afsted afsted til Netto, tak Kasper

/karsten

Fra : Olsen

Dato : 18-04-10 13:24

> [...]

> Jeg har erhveret en Tefal Home Bread. Jeg har nu været alleopskrifter
> igennem, men savner noget som lugter lidt mere af rugbrød, kunne nogen

Jeg er eftehånden kommet frem til denne opskrift.

Rugbrød i bagemaskine

300 g. flækkede rugkerner og 4 dl. Vand koges i mikroen i 4 minutter,
   og afkøles til det er håndvarmt.
100 g 5 kornsblanding (Evt. havregryn, ungerne elsker det)
55 g ahornsirup
30 g salt
ca. 3,5 dl. Vand (udover det vand fra kogningen)
300 g rugmel
300 g hvedemel
20 g gær
en klat surdej (200-400 g)

Jeg blander det først i en skål, så synes jeg det er lettere
   at tage en ny klat surdej fra til næste gang.
Derefter hældes resten i bagemaskinen.
Program 5 - Lang/Mørkt (rugbrødsprogrammet)

--
They were giving me 10,000 watts a day, you know, and I'm hot to trot.
The next woman who takes me on will light up like a pinball machine

Jack Nicholson - One flew over the coocoo's nest

Fra : Aksel

Dato : 18-04-10 14:33

"Karsten Madsen" <6 på drosselvej i danmark> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Jeg har erhveret en Tefal Home Bread. Jeg har nu været alleopskrifter
> igennem, men savner noget som lugter lidt mere af rugbrød, kunne nogen

Hvis der for det meste kun er 2 personer i familien, kan en bagemaskine så
udnyttes ? Hvor lidt kan man bage i en bagemaskine?
Mvh
Aksel

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 18-04-10 14:55

Aksel frembragte:
> "Karsten Madsen" <6 på drosselvej i danmark> skrev i en meddelelse

> Hvis der for det meste kun er 2 personer i familien, kan en bagemaskine så
> udnyttes ?

Vi bager altid til fryseren; skiver brødet og fryser det ned med
plastic mellem skiverne.

Osse flutes/boller ryger samme vej.

I den anden ende kommer det på risteren eller i ovnen efter evt. at
have været i microen

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Otto

Dato : 08-05-10 19:33

Mit gode hjemmebagte brød bagt med surdejg skæres i portioner og lægges
i fryser.
Optøs på 2 min. i mikroovn, så når kaffen er færdig, er brødet også
færdigt til at skære i skiver.

Mvh. Otto