1024 Mb. RAM-blokke, eller hur´?
Fra : Madsen

Dato : 04-08-01 23:48

Hej,

Jeg har lige opdaget at mit bundkort tilsyneladende kan køre med
4 Gb. RAM og det fatter jeg ikke når der kun er 4 slots på bund-
kortet. Kan man overhovedet få 1024 Mb. RAM-blokke?
Jeg synes aldrig jeg har set dem i handlen.

--
Mvh. Madsen
Remove "who" in e-mail.

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 05-08-01 00:10

> [...]
> kortet. Kan man overhovedet få 1024 Mb. RAM-blokke?
> Jeg synes aldrig jeg har set dem i handlen.

Jo der er én i EDB priser PC133 ECC til 3877 Kr hos PRC data!
Det er nok mest fremtidssikringen er der OK !

Kan du køre med de nye PIII 1.13 GHz og 1.2 GHz når de kommer i handlen ? -
De ser lovende ud!

Hilsen

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk

Fra : Madsen

Dato : 05-08-01 00:17

"Michael Lund Sørensen" <milux@image.dk> skrev:

> Jo der er én i EDB priser PC133 ECC til 3877 Kr hos PRC data!
> Det er nok mest fremtidssikringen er der OK !

Hmm, det er sgu for dyrt.

> Kan du køre med de nye PIII 1.13 GHz og 1.2 GHz når de kommer i handlen ? -
> De ser lovende ud!

Det ved jeg ikke. Den nye BIOS jeg smed ind den anden dag giver
support for noget der hedder "PIII D-stepping CPUs"
Jeg aner ikke hvad det er, men det er vel ikke de nye. Er det ikke
P4, eller hvor langt er vi nu? :)

--
Mvh. Madsen
Remove "who" in e-mail.

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 05-08-01 12:46

> [...]
> support for noget der hedder "PIII D-stepping CPUs"
> Jeg aner ikke hvad det er, men det er vel ikke de nye. Er det ikke

Hej Madsen

Der er en testomtale her:
http://www.hardwaretidende.dk/hard/stories.php?story=01/07/10/6226738
og en lidt nyere her:
http://www.hardwaretidende.dk/hard/stories.php?story=01/08/02/0842128
(det er forskellige tests klippet sammen)

Pentium3 Tualatin kalder de den. Jeg tror det var Toms, der skrev at det
ville blive den nye "P4 Celeron", og det gør den jo lidt spændende.
Den har to ben mere end dine CPU'er, så det er tvivlsomt om den passer i dit
bundkort, men det kunne være dejligt.

Hilsen

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk

Fra : Madsen

Dato : 05-08-01 13:11

> [...]

> ville blive den nye "P4 Celeron", og det gør den jo lidt spændende.
> Den har to ben mere end dine CPU'er, så det er tvivlsomt om den passer i dit

Jeg tvivler, men ved det faktisk ikke med sikkerhed.
Tak for links. :)

--
Mvh. Madsen
Remove "who" in e-mail.

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 07-08-01 14:56

> Jeg tvivler, men ved det faktisk ikke med sikkerhed.
> Tak for links. :)

Lige en test mere! Men der kræves altså nye bundkort.

http://www.pcworld.dk/Default.asp?Mode=2&ArtikelID=2627

Hilsen

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk

Fra : Madsen

Dato : 07-08-01 16:53

"Michael Lund Sørensen" <milux@image.dk> skrev:

> Lige en test mere! Men der kræves altså nye bundkort.

Ja, jeg har også bemærket her forleden, at Asus er kommet
med nogle nye bundkort som hedder noget med Tualatin,
eller i hvert tilfælde et navn der tyder på at det er beregnet
til Tualatin, og at de dermed kræver specielle bundkort.

Må dog også sige at være yderst tilfreds med mine 866 Mhz.
PIII CuMine. Det fandens ved det er egentlig bare at jeg havde
tænkt mig på et tidspunkt at gå op på 2 x 1000 Mhz. PIII, eller
noget deromkring.
Bundkortet kan jo gå op til 2 x PIII 1130 Mhz. CuMine men
hvis de udgår af produktion, så burde man egentlig købe dem
nu. På den anden side har jeg processorkraft nok og man kan
jo ikke blive ved. ;)

Det er egentlig nærmere RAM jeg aldrig kan få nok af, og har
i dag købt 2 x 512 PQI mere.
Når man så får dem i, er der selvfølgelig fejl på den ene af dem.
Pis og papir, men det har du jo også prøvet.

--
Mvh. Madsen
Remove "who" in e-mail.

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 07-08-01 18:34

> [...]
> eller i hvert tilfælde et navn der tyder på at det er beregnet
> til Tualatin, og at de dermed kræver specielle bundkort.

Men ikke dual endnu, så vidt jeg har kunne se.

> [...]
> PIII CuMine. Det fandens ved det er egentlig bare at jeg havde
> tænkt mig på et tidspunkt at gå op på 2 x 1000 Mhz. PIII, eller

OK Jeg har ikke skrevet disse ting, fordi jeg troede du ville opgradere, -
det vil efter min mening være spild af penge, - det er mere at der måske var
en spændende udvikling igang. Hvis Tualatin kan løbe lige op med en Athlon
ved samme hastighed, og en lavere temperatur og gode OC muligheder, så er
det da værd at holde øje med. Og hvis den oven ikøbet kommer i en lavpris
udgave "Celeron", så kunne jeg være mulig kunde.

> Bundkortet kan jo gå op til 2 x PIII 1130 Mhz. CuMine men
> hvis de udgår af produktion, så burde man egentlig købe dem
> nu. På den anden side har jeg processorkraft nok og man kan
> jo ikke blive ved. ;)

Der ville jeg nok ikke købe noget, hvis jeg var dig.

> Det er egentlig nærmere RAM jeg aldrig kan få nok af, og har
> i dag købt 2 x 512 PQI mere.
> Når man så får dem i, er der selvfølgelig fejl på den ene af dem.
> Pis og papir, men det har du jo også prøvet.

Øv, Øv og atter Øv. Ja der er problemer med PQI. Jeg fik dog mine byttet
uden problemer, men de var også en del af et større køb.
Og de nye virker bare. Men som skrevet et andet sted, jeg kan ikke mærke
forskel på om jeg har 512 MB eller 1536 MB, med mindre jeg arbejder med
meget store filer. Jeg er ikke kommet videre med min 1 GB ramdisk idé. Jeg
har to programmer/drivere jeg skal have prøvet af.

--
Hilsen

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk

Fra : Madsen

Dato : 07-08-01 18:59

> Men ikke dual endnu, så vidt jeg har kunne se.

Nej, det er muligt.

> Der ville jeg nok ikke købe noget, hvis jeg var dig.

Nej. Som nævnt har jeg også power nok til de næste 2-3 år vil
jeg tro.
Til den tid er alt det vi kan købe i dag alligevel håbløst forældet. :)

> Øv, Øv og atter Øv. Ja der er problemer med PQI. Jeg fik dog mine byttet
> uden problemer, men de var også en del af et større køb.

Heller ingen problemer her med at returnere det. Det burde der
heller ikke være.
Det er bare fandens der ikke er en lidt bedre udgangskontrol af
de PQI-Ram. Det er nok en af årsagerne til at de er så billige,
men er man heldig at få en klods der virker, så er de jo fuldt ud
på højde med alle mulige andre, efter min mening. De tre andre
jeg har er i hver tilfælde gode nok.

> Og de nye virker bare. Men som skrevet et andet sted, jeg kan ikke mærke
> forskel på om jeg har 512 MB eller 1536 MB, med mindre jeg arbejder med
> meget store filer.

Nej, men hvis du sidder med Photoshop-filer med _mange_ lag og
i opløsninger der skal være egnet til tryk, så kan du hurtig ramle
panden mod scratchdisken. ;)
Jeg vil heller ikke sige at jeg kan mærke forskel på ydelsen i selve
Windows, eller i andre af de programmer jeg bruger for den sags
skyld, men Photoshop er en hel anden snak.

> Jeg er ikke kommet videre med min 1 GB ramdisk idé. Jeg har to
> programmer/drivere jeg skal have prøvet af.

Stadig synes jeg det er en interessant tanke. Sig til hvis du kommer
frem til noget der virker. :)

--
Mvh. Madsen
Remove "who" in e-mail.

Fra : A. Anonym

Dato : 12-08-01 11:49

> Kan du køre med de nye PIII 1.13 GHz og 1.2 GHz når de kommer i handlen
? -
> De ser lovende ud!

Ja, hvis de kommer til at koste 500kr. fra nye. Prøv at tjek prisen på AMDs
1.4 GHz / 266 MHz FSB.