Genbrug af fittings til slanger:
Fra : slangemanden

Dato : 16-04-10 07:53

Jeg føler mig ganske stødt på manchetterne, da jeg læser Hr. Hardings
svar til Hr. Thomsen, som havde en god oplevelse, da en gammel slange
blev renoveret i Rødvig.
Jeg kunne godt bruge en så klog medarbejder, som kan bedømme en
slange,, som han ikke selv havde set! Der er ikke nogen mærkning på en
Volvo Penta slange, da man bruger en ganske alm. hydraulikslange med
alm. presninger.
Den omtalte slange var forsynet med banjoøje, og et sådanne kan altså
ikke overspændes, så stop dit vrøvl. Den anden ende var forsynet med
omløber M12 x 1,0 og krave 37 gr. konus og fejlede intet.
Der er intet galt med at genbruge fittings, hvis man kan bedømme at
det er forsvarligt, og jeg behøver altså heller ikke et laboratorium
for at teste den i hoved og røv. Jeg ved hvad jeg lager, klogesen !
Alt skal åbentbart gøres til en videnskab, og jeg har dig mistænkt for
at arbejde for volvo penta, men det er bare en tanke. Mvh,Jesper,
Rødvig.

Fra : slangemanden

Dato : 16-04-10 08:03

Fra : slangemanden

Dato : 16-04-10 08:05

Fra : slangemanden

Dato : 16-04-10 08:05

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 16-04-10 16:36

"slangemanden" <slanger@paradis.dk> skrev i en meddelelse
[...]

Og iøvrigt må en "virksomhed" ifølge loven ikke presse nye ender på en brugt
hydraulikslange

Mvh
JR

Fra : Harding E. Larsen

Dato : 16-04-10 14:32

Du har ganske ret Jan, man genbruger ikke fittings og slet ikke
fitting der presses fast.
Uanset Egons forlængede arms forklaringer så holder forklaringerne
ikke vand.

Det er som at sammenligne med genbrug af lommetørklæder.
Super fin idé til genbrug af lommetørklæder. Når vinteren er færdig og
vi ikke er forkølede længere, kan overskydende lommetørklæder bruges
til en gang sommerthe. For at posen bliver nemmere at holde ved, kan
der klipses en snor fast, så den fungerer som en almindelig thepose.
Husk ikke at bruge lommetørklæder med balsam, creme eller duft.

Mvh/Harding

Fra : Thomsen Kolding

Dato : 16-04-10 21:59

"Harding E. Larsen" skrev:
>Du har ganske ret Jan, man genbruger ikke fittings og
>slet ikke fitting der presses fast.

Jan skrev, at man ikke genbruger hydraulikslanger, og det har han jo ganske
ret i

> [...]
>der klipses en snor fast, så den fungerer som en almindelig thepose.
>Husk ikke at bruge lommetørklæder med balsam, creme eller duft.

Det er altid godt med saglige argumenter

I øvrigt mener jeg, at der er opstået en storm i det glas vand, min slange
sejler i.
Der er udført et godt og professionelt stykke arbejde, og alt er tæt og
fungerer fint, så jeg kan nyde sejlturene. I går sejlede vi en tur fra
Kolding til Strib på Fyn, drak et par kopper kaffe og tøffede hjemad igen.
Uha, det er skønt at have båden i vandet
--
) Hilsen
( Per T.

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 17-04-10 02:51

"Thomsen Kolding" <news@perthomsen.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Kolding til Strib på Fyn, drak et par kopper kaffe og tøffede hjemad igen.
> Uha, det er skønt at have båden i vandet

ja ja, du kan roligt være bange der sker nok ikke det store ved det, og
der kommer nok heller ingen og checker

Mvh
JR

Nordhavnen

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 17-04-10 02:47

"Harding E. Larsen" <harding@larsen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
[...]

Øh, jo... trods lov sker det faktisk at man genbruger fittings der har været
presset, det kunne f.eks. være en vinklet DIN flange eller lign. som ikke
lige er lagervare.

Det sker typisk hvis en maskine kører i stykker og de ikke lige kan skaffe
en ny fittings, så bliver den gamle skåret af og genmonteret (selvom det
ikke er lovligt)
for at få maskinen ud at køre igen hurtigst muligt, når den så sidder der,
kommer den ikke af igen før den atter går i stykker.

Det er heller ikke lovligt at skære et stykke af en brugt hydraulikslange og
presse en ny fittings på enden, men det sker alligevel også ibland.

Mvh
JR

Fra : N/A

Dato : 19-04-10 23:50

Fra : Harding E. Larsen

Dato : 17-04-10 06:07

Ja det er rigtigt at man i en presset situation og afhængig af
sikkerheden omkring den maskine den anvendes på, kortvarrigt vil
acceptere anvendelsen af brugt fitting for på bedste måde at få
maskinen frem til et sikkert sted.
Men både maskinens ejer og den udførende bør have så høj en moral at
de ved førstkommende lejlighed skifter til det korrekte. Den
midlertidige udskiftningen skal også fremgå af maskinens logbog.
At lade maskinen fortsætte driften er ikke særligt gennemtænkt og
forsvarligt.
Som reparatør og ejer bør man indrette sig efter reglerne og ligge
under et kvalitetssikringssystem; men undtagelsen er selvfølgelig når
der købes i genbrugsbutikker og de her taler den specielle egnsdialekt
som der anvendes indledningsvis.

Mvh/Harding

Fra : Ukendt

Dato : 17-04-10 14:08

Hvad tror du egentlig, man sejler rundt i?
Oceandampere?
Der er tale om en simpel forbindelsesledning--

Maskinlogbøger, og jeg skal komme efter dig--

Flyt du til Tyskland-- Der kan du få styret din hang til love, regler og
papirnusseri.

Ja, hvem ved---
Måske endog få tildelt en kasket med tilhørende påtaleret?

I omhandlede tilfælde er du jo helt ude i det rene galimatias.
Og forsøger at gøre dig klog på håndværk?

Ang.: Moral:
Tog du selv ansvar for din manglende evne til at holde forsvarligt udkik i
sin tid?
Nej - vel?

Egon

*****************************

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 17-04-10 15:34

[...]

Teoretisk set ja, men virkeligheden er og bliver en anden.

Tro mig, en mester der lige har købt en slange på 20 meter, der får klemt
slangen 50 cm fra enden så den bliver ødelagt, han har omend meget svært ved
at forstå at man ikke blot kan kappe en meter af denne nye (men alligevel
brugte ellers var den jo ikke blevet ødelagt) slange og presse en ny fitting
på, og i rigtig mange tilfælde får han det som han vil have det, trods
lovgivning.

Et eksempel:
hvor mange steder tror du at man f.eks. flusher en slange inden den
monteres? nogle blæser den til nød igennem med en luftpistol, enkelte sender
en snor igenenm med en fnugfri kludmen, men det renser altså ikke slangen
for andet end de store urenheder.
hvor mange steder tror du at man filtrere nyt olie inden det hældes på
anlægget? Husk på at nyt olie direkte fra olie tromlen er møgbeskidt set med
hydrauliske øjne!!!

Du har ret i der findes enkelte virksomheder og steder hvor der er procedure
(kvalitets systemer), værsted med overtryk og andre nødvendige faciliteter
for at få en perfekt situation, men det er mere undtagelsen end reglen.

Og så er der jo også forskel på anlægene, en grå masey furguson har jo
komponenter der tåler man smider en kampesten igennem systemet, hvorimod en
cetop ventil kan stoppes af noget der er mindre end et hår!!!

Systemer hvor der er fare for at noget falder ned, er forsynet med
slangebrudsventiler og systemer som personlifte m.v. er underlagt periodiske
eftersyn.

Jeg tror dog at de fleste mennesker bruger en form for sund fornuft både
m.h.t. at genbruge slanger og fittings og m.h.t. renlighed og kvalitets
systemer, da alting har en omkostning, så er kunsten jo at finde den balance
hvor tingene hverken er bedre eller dårligere end nødvendigt.

Mvh
JR

Fra : N/A

Dato : 19-04-10 23:50

Fra : Harding E. Larsen

Dato : 17-04-10 07:28

Som sædvanligt er den forhåndværende freelance fotograf, der skyder
til alle sider, uden hold i virkeligheden.

M.h.t. dine venner de skydegale på Mandehoved, så tog jeg sammen med
Forsvaret ansvar og forhindrede fremover at det kunne gentage sig.
Skydebanens bestyrelse blev fjernet af Civilretsstyrelsen og
skydebanen nedlagt og arealet overdraget til Stevns Kommune i.h.t.
skødets bestemmelser.

Sådan må de have det, dem er ikke kan læse regler og efterkomme dem.

Mvh/Harding

Fra : slangemanden

Dato : 17-04-10 09:12

On 17 Apr., 16:34, "Jan Rasmussen" <j...@FJERNvejen.net.dk> wrote:
> [...]
> systemer, da alting har en omkostning, så er kunsten jo at finde den balance
> hvor tingene hverken er bedre eller dårligere end nødvendigt.

Ak, ja en skide slange til 200,- kan give så megen røre har virkelig
moret mig, især Hr. Hardings totalt latterlige sammenligninger med et
styk brugt fittings med hans the-pose experimenter, hvor han i den
grad latterliggør sig, havde jeg ikke ventet. Men, når nogen tror at
de skal klandre mig for mit arbejde, så kommer de til at tro meget om:
Hvis jeg genbruger fittings, kan det have 2 årsager: enten findes den
givne fittings kun i denne brugte udgave, og fejler intet, og så kan
man genbruge den. Anden årsag kan være at den stadig intet fejler, men
for at undgå "brok" om at den nye "ikke passer" er det nemmere/sikrere
at adoptere det gamle. Lovgivningen her i det civile gælder kun for
firmaer som er iso-nomerede, hvilket vi ikke er, så jeg kan gøre hvad
jeg finder sikrest/ bedst, men det har Hr. Harding tydeligvis ikke
fattet en dyt af ( endnu ) Hr. Harding bedes venligst fremkomme med
udskrift af givne lovgivning, eller fremover holde sin k... ! Mvh.
Jesper, Rødvig

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 17-04-10 16:39

> [...]

fattet en dyt af ( endnu ) Hr. Harding bedes venligst fremkomme med
udskrift af givne lovgivning, eller fremover holde sin k... ! Mvh.

Nu var det vist mit indlæg du fik svaret under Jesper.
Jeg vil dog lige pointere at jeg ikke ønsker at deltage i person angreb og
mudderkastning.
men søger at holde mig til en debat på et sagligt plan, hvor man sagtens kan
være enige eller uenige uden at blive uvenner.

Mvh
JR

Fra : slangemanden

Dato : 17-04-10 09:23

On 17 Apr., 14:07, "Harding E. Larsen" <hard...@larsen.tdcadsl.dk>
wrote:
> [...]
> under et kvalitetssikringssystem; men undtagelsen er selvfølgelig når
> der købes i genbrugsbutikker og de her taler den specielle egnsdialekt

Der er vist ingen tvivl om at du ikke ved hvad dette drejer sig om:
Logbog?! i en lystsejler på 20"" hva.ba.?
Du klandrer stadig mit arbejde og truer nærmest Per Thomsen med
søvnløse nætter, at du nænner det! Hvorfor skulle han omgående sejle
ind snarest for at få udskiftet sin slange til en original, Er det
fordi jeg har fremstillet noget lort ?
Den originale er udgået, og p.t. fremstiller jeg en del kopier, netop
for Volvo Penta, så den "næste" kommer også fra Rødvig, tyg lige på
den! Såfremt at du ikke stopper med dine uberettigede angreb på mig og
min forretning, så får du en meget munter sommer, tro mig. En
undskyldning for dine udtalelser kan accepteres.
Husk din dejlige the.
Jesper Rødvig.

Fra : slangemanden

Dato : 17-04-10 10:27

> [...]
> systemer, da alting har en omkostning, så er kunsten jo at finde den balance
> hvor tingene hverken er bedre eller dårligere end nødvendigt.

Hvor har du dog så evigt ret. Virkeligheden kan være grusom for
teoretikerne, men for os, som ude i virkeligheden bliver nød til at
lave nyt ud fra brugt, gælder disse regler altså ikke. Ingen
lovgivning kan komme efter mig, fordi jeg laver en brændstofslange til
max. 1 bar med genbrugsfittings ! ( P.S. undskyld for at jeg fik
svaret det forkerte sted... ! )
Og gid at denne diskussion snart døde ud. mvh. Jesper Rødvig

Fra : slangemanden

Dato : 17-04-10 10:46

wrote:
> [...]
> under et kvalitetssikringssystem; men undtagelsen er selvfølgelig når
> der købes i genbrugsbutikker og de her taler den specielle egnsdialekt

Til Hr. Hardings udvidelse af hans mangelfulde insigt i min
forretning, kan jeg oplyse følgende:
1 Vi har ikke en "genbrugsbutik", men et slangeværksted hvor vi
f.eks. leverer til Maersk. etc.
2 Jeg har ikke en speciel " egnsdialekt", men født i Vanløse,
København!
3 vi laver ikke såkaldte " ikke særligt gennemtænkte løsninger, i
modsat fald ser jeg frem til en politianmeldelse, for at sætte
folks liv på spil. Og vor moral skal du ikke udtale dig om fremover!
4 Såfremt at du fortsætter med ubegrundede angreb mod undertegnedes
firma, bedes du underbygge dette
med fremsendelse af data som du kan stå inde for, i givet fald
må vi gå videre med dette.
Jeg ser frem til at du stopper med dine udfald mod undertegnedes
virksomhed & indehaver.
Mvh. Slangespecialisten / Jesper Ricardo Damgaard.

Fra : HHH

Dato : 17-04-10 14:25

Man savner efterhånden en vis Hr. Claus.
Der er ved at være "kedeligt" her i gruppen.

Ha' nu en rigtig god sommer på havet, og nyd friheden til at sejle og
leve som man synes er bedst.

God vind.

HHH
"Sea Lady" Kongebro

Fra : -

Dato : 19-04-10 23:50

HHH skrev:
> [...]
> Der er ved at være "kedeligt" her i gruppen.
>
> Ha' nu en rigtig god sommer på havet, og nyd friheden til at sejle og

Var det mig du mente?
Jeg mener ikke man skal skyde med langbue, hvis man vil fange ål!
God mening med stramme regler for hydraulikslanger hvis man skal montere
dem i en flyvemaskine, et bremsesystem eller en kran, for der bliver
folk slået ihjel, hvis de fejler. Til gearkassen eller roret i en båd, -
tja.... Undrer om der er tilsvarende stramme regler for genbrug af
brugte slanger. Eller for udskiftning af slanger der har været i brug i
e årrække? Diskussionen kan sikkert fortsættes til dommedag, men mon
ikke en tryk- og tæthedsprøvning samt godt håndværk kan bære os noget af
vejen? Når jeg tænker på alle de myndighedskrav der var ufravigelige for
30 år siden, der efter ophævningen har vist sig ikke at være et problem,
- bortset fra for de personer der sad og håndhævede dem, så...

Mvh. Claus

Fra : -

Dato : 19-04-10 23:59

- skrev:

> [...]
> 30 år siden, der efter ophævningen har vist sig ikke at være et problem,
> - bortset fra for de personer der sad og håndhævede dem, så...

PS: En lille utæt slangestuds i dieselreturen på min Mercedes bil har
netop kostet SOS International en mindre formue (og mig selv mange
unødvendige timer) , ikke fordi den var svær at reparere, men fordi en
"kompetence" fra et mærkevare værksted påstod, at man ikke kunne skifte
studsen + slangen uden at tilslutte den af dem autoriserede
motorcomputer. Dermed blev det i stedet en hjemtransport over 1000km,
istedet for en mindre reparation til få hundrede kroner. Så hvordan er
det nu jeg har det med tekniske kompetencer?

Mvh. Claus

Fra : Ole Pagh

Dato : 20-04-10 07:47

Den 2010-04-20, skrev -:

> Var det mig du mente?

Nej, jeg er ret sikker på at det ikke er dig, HHH mente, men en Claus,
hvis efternavn starter med T. lol

Han blev så rasende over at bl.a. netetiketten ikke overholdes her i
gruppen at han forsøgte at få den nedlagt.

Da det selvfølgelig ikke lykkedes, valgte han at forlade gruppen,
hvilket egentlig er lidt ærgeligt, for selv om hans sprog ofte var
groft og kontant, havde han mange gode håndværksmæssige indlæg.

--
hilsen Ole
(mail: fjern x'erne i mail adr.)

Fra : Per Nordahl

Dato : 20-04-10 08:09

"Ole Pagh" <olpx@xjyllingesydx.xdk> skrev i en meddelelse

> [...]
> hvilket egentlig er lidt ærgeligt, for selv om hans sprog ofte var
> groft og kontant, havde han mange gode håndværksmæssige indlæg.

Rigtigt. I CT?tider var der mange gode indlæg.

Bl.a. lærte vi også om u-bådes lanterneføring (blink-blink osv.).
Ku ik læ vær.

Mvh. "Thulfen"

Fra : Ole Pagh

Dato : 20-04-10 08:22

Efter mange tanker skrev Per Nordahl:

> Rigtigt. I CT?tider var der mange gode indlæg.
>
> Bl.a. lærte vi også om u-bådes lanterneføring (blink-blink osv.).
> Ku ik læ vær.

Hø hø... og hvis gruppen havde været underlagt samme sprogregler som
amerikansk TV, ville der have stået
" ... BEEP...BEEP...BEEP..." :/

--
hilsen Ole
(mail: fjern x'erne i mail adr.)

Fra : Ukendt

Dato : 20-04-10 09:04

Ole Pagh wrote:

> Hø hø... og hvis gruppen havde været underlagt samme sprogregler
> som
> amerikansk TV, ville der have stået
> " ... BEEP...BEEP...BEEP..." :/

Jo da. Men imellem de talrige BEEPS, var der også mange lærerige,
nyttige og praktiske indlæg. "Indpakningen/formuleringen" var bestemt
ikke altid lige elegant ... til tider ganske trættende og infantil.

Ligesom debatten i denne tråd. Den klæder bestemt ikke kombattanterne.

Det har tit undret mig, at konstruktiv erfaringsudveksling på usenet
meget ofte ender i personlige og perfide mishagsytringer og
nederdrægtigheder formuleret i et sprog, som jeg ikke møder blandt
sejlere på havnen eller blandt andre.

Hvorfor er det så vigtigt at nedgøre hinanden, når man "debatterer" i
en nyhedsgruppe? ...

Flemming Torp

PS - Ole, tak for gode kommentarer vedr. mine antenne-spørgsmål!

Fra : Ole Pagh

Dato : 20-04-10 14:33

Flemming Torp skrev:

> [...]
> ofte ender i personlige og perfide mishagsytringer og nederdrægtigheder
> formuleret i et sprog, som jeg ikke møder blandt sejlere på havnen eller

Jeg tror at det er fordi man for de fleste er anonym.
Så er det jo til dels 'gratis' at tilsvine. De fleste møder jo aldrig
hinanden 'face to face'.
Hvis jeg tilfældigt mødte dig i en havn og vice versa, ville ingen af
os jo ane at vi måske havde tilsvinet hinanden på det groveste kort tid
forinden.'

Der er grupper der er MEGET værre en denne. For eksempel 'dk.politik',
med der er også grupper hvor det ALDRIG forekommer, herunder
sproggruppen og regenark gruppen.
Sejlads gruppen her ligger imho. meget gennemsnitligt mht. kammertonen.

> Hvorfor er det så vigtigt at nedgøre hinanden, når man "debatterer" i en
> nyhedsgruppe? ...

Det er det vel heller ikke, men megen frustration kunne undgås hvis
folk, inden de postede et indlæg, ville søge tilbage for at se om deres
spørgsmål var behandlet for nylig.
Hvis man skimmer denne glimrende side om usenet igennem her:
http://usenet.dk/ og følger de mest gængse regler og anbefalinger,
BURDE det ikke give de store slagsmål.

MEN når mange ikke følger selv de simpleste regler, så er kimen lagt
til et surt svar/indlæg hvis man oven i købet er uenig med skribentens
'brødtekst'.
Jeg kan ikke selv sige mig fri for irritation over visse skribenter der
tromler frem med lange belæringer om dit og dat og som samtidig ikke
overholder de simpleste regler for use-net.

Nå, men det er vel et tidsspørgsmål, for trafikken på use-net er
generelt kraftigt dalende. De forskellige 'sociale' sider (FaceBook,
Twitter, etc.) samt de mange private fora har desværre overtaget en
stor del at trafikken)

--
hilsen Ole
(mail: fjern x'erne i mail adr.)

Fra : Steffen Skov

Dato : 20-04-10 15:54

O-høj
Enig - jeg har ikke fuldt med i hele debatten. Da det blev personfnidder og
19-21 beskeder poppede op dagligt, valgte jeg at slette dem før læsning. Jeg
vil ikke bruge mit kill-filter, da mange af debattørerne normalt har gode
indlæg. Men når privatpersoner og repræsentanter fra et firma begynder at
kaste mudder her i gruppen, får jeg nok. De burde skamme sig! Siden CT
forlod gruppen, har her været lødig oplysende læsning, og den skulle nødigt
ødelægges. Vi har en god newsgroup?
Hilsen Steffen
--
"E?baad" Pd26 nr.18, Århus

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 20-04-10 12:19

> [...]
> egentlig er lidt ærgeligt, for selv om hans sprog ofte var groft og
> kontant, havde han mange gode håndværksmæssige indlæg.

Har da tænkt på ham ibland men savner ham ikke, der var alt for maget
politimand over ham, og han gik ikke efter bolden.
Ikke kun i denne her gruppe, han toreriserede i flere grupper mig bekendt.

Mvh
JR
Andre må da gerne have deres mening "selvom den er forkert" (citat Niels
Hausgaard)

Fra : Harding E. Larsen

Dato : 18-04-10 13:15

Hej Jan,

Ja du berører mange problemer som sikkert udøves hvor regler og
håndværksmæssige kvaliteter ikke er i højsædet.

Forurening som følge af sjusk og manglende informationer er velkendte.
Lommesmerter både hos fremstiller og bruger har også en negativ
virkning.

Jeg har ved fejlinstallationer fået de rette personer og udstyr
fragtet den halve jord rundt for at få udført et korrekt arør- og
slangearbejde i.h.t. den indgåede kontrakt og under de regler der er
gældende på området.
Manglende viden kostede efterfølgende den lokale en ganske stor sum
som straf.
Fabrikanterne af fittings og slanger laver udmærkede kurser både for
specifikatører og udførende som nok mange fra de situationsgengivelser
som du beskriver burde have deltaget i.
Disse kurser er ikke kun instruktioner om hvor mange omgange eller
trykstørrelser for det praktiske arbejdes udførelse.
Kurserne giver også materiale kendskab, specifikt valg af fittings rør
og slanger, valg af dimmensioner og deraf problemerne med tæthed.
Der gives også et dybtgående indblik i testprogrammer såvel hos
fabrikanterne som hos de enkelte firmaer.
I al beskedenhed har jeg gennem årene lavet en del instruktioner som
er optaget som internationale specifikationer bl.a. på dette område.
Så området er ikke ubekendt for mig.
En leverandør som den omtalte burde i stedet for en brovten fremfærd,
der ikke fremmer omdømme og tilstrømning af kunder, være noget mere
ydmyg og tage informationerne som vi begge har givet til sig. og i al
stilhed prøve at få sin virksomhed frem til et niveau der kan
godkendes af auditører. Det er den vej som fører til fremgang for en
virksomhed.
Det nytter ikke at en virksomhed springer over hvor gærdet er lavest.
I steder skulle de fremstå som eksempler på førsteklasses håndværk med
anvendelse af nyt materiel, mærket således at det udviste at vde ville
påtage sig ansvar.
"kunsten jo at finde den balance hvor tingene hverken er bedre eller
dårligere end nødvendigt" finder konstruktøren af maskinen i hans
udvikling og specifikation, det skal man ikke underkende og gå over i
genbrugs- eller huggerområdet. Det er kun en nedgøring af det
oprindelige produkts kvalitet.
Det øjner de der ikke har tilegnet sig den fornødne viden men baserer
deres tilværelse på brovten tale.

Mvh/Harding

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 18-04-10 23:29

"Harding E. Larsen" <harding@larsen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
Hej Jan,

Det øjner de der ikke har tilegnet sig den fornødne viden men baserer
deres tilværelse på brovten tale.

Mvh/Harding

Jeg ønsker ikke at være en del af jeres interne konflikt.

Men deltager gerne i en åben debat om meninger og holdninger til et
specifikt emne.

Mvh
JR

Fra : Harding E. Larsen

Dato : 19-04-10 00:58

Hej Jan,

Jeg deltager heller ikke i en konflikt.
Jeg har hele tiden kørt en debat med dig vi har udvekslet synspunkter
omkring fremstillingsprocesser og de forhold som man i den anledning
bør følge; og du har beskrevet senarier om virkninger af ikke at leve
op til disse grundlæggende regler på området.
Heri ser jeg ingen konflikt men betragter indlæggene som en
vedkommende orientering på området.

Mvh/Harding

Fra : slangemanden

Dato : 19-04-10 03:50

On 18 Apr., 21:14, "Harding E. Larsen" <hard...@larsen.tdcadsl.dk>
wrote:
> [...]
> oprindelige produkts kvalitet.
> Det øjner de der ikke har tilegnet sig den fornødne viden men baserer

Uha, skal vi nu bedømmes af auditører, hvad bliver det næste ? Så
kommer der måske et hold, lige så kloge mennesker som dig og iso-
nomerer mit firma, neeej hvor jeg glæder mig. Har du bestilt dem, da
jeg gerne vil være til stede når i går igang?
Jesper

Fra : Ole Pagh

Dato : 19-04-10 12:01

slangemanden kom med følgende:

> - En hel masse ord.

> On 18 Apr., 21:14, "Harding E. Larsen" <hard...@larsen.tdcadsl.dk>
> wrote:

> - Endnu flere ord.

Kunne i ikke begge flytte over i gruppen til mudderkast:
dk.snak.mudderkastning

Det er det den gruppe er beregnet til og så kunne vi andre blive fri
for at høre på hhv. skældud og belæringer.

Herregud - det drejer sig om en simpel brændstofslange til lavtryksiden
på en bådmotor. Ikke en fly jetmotor
Hvor svært kan det være!

--
hilsen Ole
(mail: fjern x'erne i mail adr.)

Fra : Ukendt

Dato : 19-04-10 14:27

"Ole Pagh" <olpx@xjyllingesydx.xdk> skrev i meddelelsen
> [...]
> at høre på hhv. skældud og belæringer.
>
> Herregud - det drejer sig om en simpel brændstofslange til lavtryksiden på

Hej Ole.
På sin vis har du da ret.
MEN, som det jo er så moderne at udtale---

Problemet her, som så ofte før, er jo det beklagelige, at en pensioneret,
sikkert meget fin mand, i den grad formår at spolerer udbredelsen af fif -
fiduser og andet, som sejlere kan have glæde af at udveksle.

Selv noget så trivielt som en anbefaling af et firma, som faktisk har et
renomee på området, til en sejlerlkammerat, formår Harding at at gøre til
noget inferiørt..!!

Den slags fratager da mennesker lysten til at medelagtiggører andre i sine
erfaringer.

Men hvor kunne det dog være rart at slippe for mandens stundom, rent ud
sagt, sjofle forsøg på at nedgører andre mennesker.

Nu er vi nået dertil, at han, ganske umotiveret, forsøger at pisse i et
menneskes levebrød.

Jeg finder det ganske uopdragent.

MVH
Egon

Fra : oem

Dato : 19-04-10 05:47

On 19 Apr., 13:00, Ole Pagh <o...@xjyllingesydx.xdk> wrote:
> [...]
> for at høre på hhv. skældud og belæringer.
>
> Herregud - det drejer sig om en simpel brændstofslange til lavtryksiden

Unægteligt, - nogle sætninger hører hjemme andetsteds.

Men samlet set har jeg nu fået sat et lille mærke i hjernen omkring
fittings og rør, noget som jeg ikke vidste før. Så jeg vil hellere
have en debat hvor der står faglighed og nysgerrighed på spil
integreret med lidt underholdende mudderkastning, end slet ingen
debat.

Citat HHH:

/Ole

Fra : slangemanden

Dato : 19-04-10 06:09

> [...]
> for at høre på hhv. skældud og belæringer.
>
> Herregud - det drejer sig om en simpel brændstofslange til lavtryksiden

Åbenrbart svært for folk som har fået udleveret en for lille kasket,
men ganske underholdende!!
Mvh. Jesper Rødvig

Fra : slangemanden

Dato : 19-04-10 09:37

On 19 Apr., 15:26, "news tele dk" <egon-stich snabela mail.dk> wrote:

> [...]
> sagt, sjofle forsøg på at nedgører andre mennesker.
>
> Nu er vi nået dertil, at han, ganske umotiveret, forsøger at pisse i et

Jamen Egon, tænk på, at i det gamle kina snørrede man kvinders fødder
sammen, så de blev deforme. Her har vi bare et nutidigt tilfælde af en
man som har påtaget sig en belære-hat, desværre har fået een som var 3
numre for lille, ak.ja, arme stakkel. men det var vel også derfor at
han sejlede dirrekte ind i et skydeområde, hvorefter at det
selvfølgelig var alle andres skyld ?!
Mvh. Jesper Rødvig

Fra : N/A

Dato : 19-04-10 23:50

Fra : slangemanden

Dato : 20-04-10 00:29

On 20 Apr., 00:59, - <""cbp33\"@hot(-)mail.com"> wrote:

> [...]
> det nu jeg har det med tekniske kompetencer?
>
> Mvh. Claus- Skjul tekst i anførselstegn -

Kompentencer kan da være gode nok, bare de ikke håndhæves nidkært af
folk, som ikke selv har haft adgang til den væmmelige virkelighed, som
så begynder at blande luftfartsregler sammen med militære traditioner.
Eksempel: den famøse bådejer skulle skrive sin udskiftning ind i sin
logbog ( båden er en ca. 20 fods motorbåd ). Og undertegnede skal
overvåges af nogle auditører, sådanne har jeg aldrig hørt om i det
civile liv, men det lyder da spændene !
Undervejs har hr. Harding forvekslet det hele med, at jeg skulle have
genbrugt den gamle slange, hvilket er totalt udelukket. Der var i alt
enkelthed blot tale om at Volvo Penta ikke mere kan levere en
fødeslange til filteret, så denne blev lige pelset og omsat til en
ptfe-slange som holder evigt, hvor svært kan det være. ( for os som
ved hvad vi gør )
Mvh. Jesper

Fra : HHH

Dato : 21-04-10 10:53

,

,

> Mvh. Claus

Hej Claus.

Nej bestemt ikke, Se øvrige indlæg.
Jeg blev bare en lille smule træt i hovedet af den lange debat, som jo
efter min mening løb helt af sporet, og så prøvede jeg at tænke
tilbage om det altid havde været sådan, og ja, der er ikke sket den
store forandring, blot er der nogle andre debattører der har taget
over hvor navnkundige CT slap.

v.h.
HHH

Fra : claus.b.p.

Dato : 21-04-10 23:43

"HHH" <h.h.honore@gmail.com> skrev i meddelelsen

> [...]

>tilbage om det altid havde været sådan, og ja, der er ikke sket den
>store forandring, blot er der nogle andre debattører der har taget

Ok, så berygtet som frygtet er jeg åbenbart ikke endnu. - selv om jeg
har taget mine slagsmål med Harding.
Jeg sætter meget pris på den store viden Harding har, og at han gerne
videreformidler den, men af og til går han fuldstændig i selvsving.
Denne måde at kommunikere på er desværre mangelfuld, på den måde, at vi ikke
kan se hinanden i øjnene, når vi taler. Det er jo fint nok at vi har
forskellige holdninger og baggrunde, og ikke mindst forskellige mål med
vores hobby. Det vil alle være tjent med at huske på. Men se, - nu snakker
jeg også om alt andet end trådens substans. Undskyld!

Mvh. Claus

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 23-04-10 21:12

"claus.b.p." <cbp33@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> vores hobby. Det vil alle være tjent med at huske på. Men se, - nu snakker
> jeg også om alt andet end trådens substans. Undskyld!

Hej Claus

Der var sidste år en Claus der renoverede et Borg Warner Geat, var det dig?

MVh
JR

Fra : claus.b.p.

Dato : 24-04-10 21:06

"Jan Rasmussen" <jr@FJERNvejen.net.dk> skrev i meddelelsen
> "claus.b.p." <cbp33@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Hej Claus
>
> Der var sidste år en Claus der renoverede et Borg Warner Geat, var det
> dig?

Nej, den øvelse har jeg endnu ikke praktiseret.

Mvh. Claus

Fra : Torben Skovgaard Bac~

Dato : 23-04-10 15:51

HHH wrote:
Klip

> [...]
> tilbage om det altid havde været sådan, og ja, der er ikke sket den
> store forandring, blot er der nogle andre debattører der har taget

Næh - HHH
Der er ingen, der når CT til sokkeholderen, når det kommer til at revse
omkring netikette med deraf følgende FUT til andre grupper.

Igennem lang tid er vi da sluppet for ballade over antal linjer i signaturen
og den slags incl. topposteringerne, som næsten har vundet hævd i denne
gruppe, selvom det ikke altid er hensigtsmæssigt - incl. at der er mange,
der ikke "klipper".

Det viser for mig, at de fleste her i gruppen deltager med det for øje, at
man henter erfaringer og deler ud af samme, hvis man har nogle gode tips om
det ene eller andet.
Af samme grund besøger jeg gruppen så godt som dagligt.
Fin gruppe excl. noget personfnidder, som kunne være værre.

Husk i øvrigt på, at CT forsøgte at få lukket gruppen

Mvh
Torben
--
\\\\////
(@@)

Fra : Harding E. Larsen

Dato : 22-04-10 01:23

Hej Claus,

I denne sag synes jeg nok holdt mig uden for den karruseltur som andre
deltog til fulde i.

Mvh/Harding

Fra : slangemanden

Dato : 23-04-10 06:20

On 22 Apr., 09:23, "Harding E. Larsen" <hard...@larsen.tdcadsl.dk>
wrote:
> Hej Claus,
>
> I denne sag synes jeg nok holdt mig uden for den karruseltur som andre
> deltog til fulde i.
>
> Mvh/Harding

> - Vis tekst i anførselstegn -

Det var altså en gyngetur; ikke en karrusseltur !
Jesper