HTC Windows mobile 6.5 som 3g-modem på Mac~
Fra : Ukendt

Dato : 16-04-10 06:22

Hej

Er det muligt at bruge en HTC Diamond 2 eller Touch Pro 2 som 3G-modem
på en MacBookPro?

Det må gerne være BlueTooth, men USB er også fint (så kan HTC'en lade
samtidigt)

Jeg synes ikke rigtigt at jeg kan finde noget om det.

--
Mvh.
Anders Sørensen

Fra : Henrik Münster

Dato : 16-04-10 07:23

Anders Sørensen <anders@NejTakTilSpam.torp-sorensen.dk> wrote:

> [...]
> samtidigt)
>
> Jeg synes ikke rigtigt at jeg kan finde noget om det.

Man kan jo sagtens bruge en iPhone til det, så hvorfor ikke en anden
mobiltelefon? De bruger vel samme standard og samme USB-stik. Det skulle
også være muligt med Bluetooth og en iPhone, men jeg har aldrig prøvet.
Jeg læste, at det er lidt langsomt, og da en iPhone har brug for al den
strøm, den kan få, sætter jeg bare USB-kablet i.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 16-04-10 07:28

> [...]
> Jeg læste, at det er lidt langsomt, og da en iPhone har brug for al den
> strøm, den kan få, sætter jeg bare USB-kablet i.

Dette indlæg er skrevet i en 1A på min MacBook via min iPhone og
Bluetooth.

At dømme efter de mange 1 dage gamle HTC Touch telefoner, som jeg kender
en del der har liggende i deres skuffe - udskiftet med en iPhone, så kan
jeg forestille mig at det kræver en doktorgrad at få HTC til at virke
som modem.

--
med venlig hilsen Jesper Haaber Gylling
http://www.gylling.net/

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 16-04-10 07:30

> [...]
> Jeg læste, at det er lidt langsomt, og da en iPhone har brug for al den
> strøm, den kan få, sætter jeg bare USB-kablet i.

ikke helt .. iPhone når den er i Tether mode presenenterer sig for
systemet som et ethernet netkort så mac'en ved ikke nødvendigvis at det
er en telefon den snakker med.

Over bluetooth skal dimsen genkendes som et modem ...

/thomas

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 16-04-10 07:28

> [...]

> samtidigt)
>
> Jeg synes ikke rigtigt at jeg kan finde noget om det.

Hvorfor ikke bare bruge en iPhone?

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 16-04-10 07:30

> [...]

> samtidigt)
>
> Jeg synes ikke rigtigt at jeg kan finde noget om det.

Hvis du kan slå modem funktionen til på telefonen så burde det være så
simpelt som at parre den med mac'en og slå modemfunktionerne til under
bluetooth opsætningsguiden.

/thomas

Fra : Sebastian

Dato : 16-04-10 16:23

Anders Sørensen <anders@NejTakTilSpam.torp-sorensen.dk> wrote:

> Hej
>
> Er det muligt at bruge en HTC Diamond 2 eller Touch Pro 2 som 3G-modem
> på en MacBookPro?
Ja

> Det må gerne være BlueTooth, men USB er også fint (så kan HTC'en lade
> samtidigt)
begge 2 er muligt
Bluetooth modembrug er en strømsluger uden lige, da både Bluetooth og 3G
er i konstant brug.

> Jeg synes ikke rigtigt at jeg kan finde noget om det.
Det kan jeg sagtens forstå. Det er heller ikke nemt med en Windows PC.
Hvis du tilslutter til USB skal du sige til din Mac at der hænger en USB
modem på porten. Oplysninger om modemopsætningen til Mac få du fra din
telefonselskab. De ligger faktisk allerede på din telefon.

hilsen
--
Sebastian Loeck
Frederiksberg Denmark

Fra : Niller

Dato : 18-04-10 06:28

On 16 Apr., 17:22, thorf...@ofir.dk (Sebastian) wrote:

> [...]
> modem på porten. Oplysninger om modemopsætningen til Mac få du fra din
> telefonselskab. De ligger faktisk allerede på din telefon.

Joo det kan man vel nok også på din telefon ved at bruge noget PNA
ting og sager... http://www.junefabrics.com/android/index.php

Jeg får en HTC Desire næste uge og der ved jeg at det virker....

Nils