Memorytest
Fra : Ryan Andersen

Dato : 14-04-10 23:43

Jeg prøver at finde ud af, om mine RAM-klodser er defekte. Årsag: BSOD i
FSX-flightsimulator. Foreløbig har jeg kørt den indbyggede memorytest i
Windows 7, og den melder om hardwarefejl, og låser kort efter start.
Meldingen lyder ikke på RAM-fejl, men blot på hardwarefejl. Mit spørgsmål er
derfor, om det ER en RAM-fejl, eller det kan være hardwarefejl andre steder
i systemet.

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 14-04-10 23:07

"Ryan Andersen" <ryan@kallnet.fo> skrev i meddelelsen
> [...]
> Meldingen lyder ikke på RAM-fejl, men blot på hardwarefejl. Mit spørgsmål
> er derfor, om det ER en RAM-fejl, eller det kan være hardwarefejl andre
Hvorfor læser du ikke de andre svar, som du har fået på det samme spørgsmål?

Kurt

Fra : Ryan Andersen

Dato : 15-04-10 00:21

Fordi jeg ikke har fået svar på, om programmet specifikt melder om RAM-fejl,
hvis det er RAM-fejl, eller blot melder om hardwarefejl. Hardwarefejl kan jo
være så meget andet. Derfor....

Fra : Henning

Dato : 15-04-10 08:20

On Wed, 14 Apr 2010 23:21:24 -0000, "Ryan Andersen" <ryan@kallnet.fo>
wrote:

>Fordi jeg ikke har fået svar på, om programmet specifikt melder om RAM-fejl,
>hvis det er RAM-fejl, eller blot melder om hardwarefejl. Hardwarefejl kan jo
>være så meget andet. Derfor....

Ramfejl kan ligge andre steder end i dine løse rammoduler. Der sidder
også ram i processoren, i grafikkortet, på en evt. diskcontroller osv.
Der er ikke andet at gøre end at sætte nye ram i og teste igen. Brug
et rigtigt testprogram i stedet.

Fra : Rado

Dato : 15-04-10 09:16

wrote:

>Fordi jeg ikke har fået svar på, om programmet specifikt melder om RAM-fejl,
>hvis det er RAM-fejl, eller blot melder om hardwarefejl. Hardwarefejl kan jo
>være så meget andet. Derfor....

CheckIt skulle kunne teste de forskellige dele af systemet, men hvor
effektivt og pålideligt det er ved jeg ikke.

http://www.contentparadise.com/productDetails.aspx?id=13446

--
Rado

Demokrati: To ulve og et får der stemmer om
hvad de skal have til middag...

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 15-04-10 23:13

> Fordi jeg ikke har fået svar på, om programmet specifikt melder om
> RAM-fejl, hvis det er RAM-fejl, eller blot melder om hardwarefejl.
> Hardwarefejl kan jo være så meget andet. Derfor....

Det skrev jeg til dig den 11/4, at du ikke kan regne med og gjorde opmærksom
på, hvilke andre hardwareenheder, som bl.a. kan give memory fejl, men det
tror du så åbenbart ikke på?

Kurt

Fra : Ryan Andersen

Dato : 16-04-10 18:17

Blot for at afslutte det her: Det var en defekt RAM-klods. Er udskiftet. Nu
bokser jeg så med en kernel-power fejl 41. Hvis nogen kan hjælpe....

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 17-04-10 01:11

> Blot for at afslutte det her: Det var en defekt RAM-klods. Er udskiftet.
> Nu bokser jeg så med en kernel-power fejl 41. Hvis nogen kan hjælpe....

Tilsyneladende flere muligheder:
http://www.google.dk/#hl=da&source=hp&q=kernel-power+fejl+41&meta=&aq=f&aqi=&aql=&oq=&gs_rfai=&fp=a9ac24608f20d0b1

Bl.a. har en opgraderet firmware på sin seagate sata disk, hvorefter
problemet var løst.
En anden opgraderede sata driveren til bundkortet og fik løst problemet.
En fik løst problemet ved at opgradere bios.
Sluttelig var der en, som fik løst problemet ved at skifte psu.
Jeg har kun lige skimmet de ca. første 10 tråde igennem.

Kurt

Fra : Ryan Andersen

Dato : 17-04-10 23:05

Hej jeg har læst alt hvad jeg kan finde på nettet, men ingen brugbar løsning
fundet. Fejlen kan udløses af mange forskellige ting. Alle mine drivere er
opdateret med Driver Max. Selv tror jeg det har noget med strømstyringen
eller PSU ´en at gøre. Når jeg lukker computeren via start-knappen lukker
Windows korrekt ned men CPU og grafikkortblæsere kører videre. Det er en
fejl, som jeg ikke kan finde en løsning på, så jeg tror der er en
sammenhæng.