Pris på cykel uden afgift (og papirer!)
Fra : Tommy Larsen

Dato : 13-04-10 21:38

Hej med jer!

I forlængelse af min tråd med fælge til GSX750F, fik jeg jo et godt
tip af Steen omkring en komplet maskine
(http://www.dba.dk/annonce/65575142)
Jeg kunne få begge fælge med dæk for 1500, hvilket jo er OK, da de tre
forhandlere jeg har talt med, har villet have fra 1000 til 2000 for en
fælg :)

Jeg spurgte jo så selvfølgelig også om hvad han ville have for hele
maskinen, de 8000 er jo altid til forhandling - han vil slippe den for
7000, hvilket umiddelbart lyder OK, i hvert fald i mine ører, det
eneste der ikke helt huer mig, er at maskinen er fra UK, han har fået
den med en anden GSX'er som reservedelsmaskine, købt hos en
forhandler, og ham som forhandleren har den fra, ligger i skilsmisse
og der er meget galt - papirerne på maskinen er ikke til at opdrive.
Jeg har fået stel- og motornummer, hvor skal jeg ringe hen for at høre
om den er helt reel, ikke at jeg tror folk er så dumme at de stjæler
en dansk maskine og sælger som dele, men det koster jo ikke noget at
høre :) Er der andre specielle ting man skal være obs på på
importmaskiner? Og hvad med pris, er det ikke OK med de 7000, den kan
jo slf. ikke afgiftsberigtiges og bruges, men som stumpecykel er det
jo heller ikke et problem, da jeg antager at eneste "ubrugelige" del
er stellet? Min egen motor har gået 110.000, og hvis jeg siger 1500
for fælge nu, så har jeg jo stadig et komplet reservedelslager for
5500 - hvilket jeg nok ikke kommer langt med, hvis feks. motoren siger
"pufff" en dag!

Mvh Tommy

Fra : Hekto

Dato : 14-04-10 02:29

On 13 Apr., 22:37, Tommy Larsen <tommy...@gmail.com> wrote:
> [...]
> en dansk maskine og s lger som dele, men det koster jo ikke noget at
> h re :) Er der andre specielle ting man skal v re obs p p
> importmaskiner? Og hvad med pris, er det ikke OK med de 7000, den kan
> jo slf. ikke afgiftsberigtiges og bruges, men som stumpecykel er det
> jo heller ikke et problem, da jeg antager at eneste "ubrugelige" del
> er stellet? Min egen motor har g et 110.000, og hvis jeg siger 1500
> for f lge nu, s har jeg jo stadig et komplet reservedelslager for
> 5500 - hvilket jeg nok ikke kommer langt med, hvis feks. motoren siger

Du skal ihvertfald sikre dig en kvittering på det købte, så du
ihvertfald kan bevise at du er kommet ærligt til stumperne - og i og
med at du har fået kvitteringen af sælger - så har du handlet i god
tro.

Hvad prisen skal være afhænger jo af din tørst efter stumper ... og
sælgers efter kolde kontanter. Regner du det ud i småstumper er er det
sikkert en god handel. Venter du et ½ år finder du sikkert en
billigere, dyrere, bedre o.s.v. - men altså om et ½ år.

--

/Hekto

Fra : Tommy Larsen

Dato : 16-04-10 21:41

On Wed, 14 Apr 2010 01:28:57 -0700 (PDT), Hekto <hektoblast@gmail.com>
wrote:

> [...]
>sikkert en god handel. Venter du et ½ år finder du sikkert en
>billigere, dyrere, bedre o.s.v. - men altså om et ½ år.

Nå, det endte med en lang næse - måske for os begge to...! Jeg skrev
en mail til sælger i går om han kunne sørge for at den var klar til at
trille en tur op og ned af vejen, når jeg ankom efter 2½ time med
traileren efter bilen. Kl otte i morges ligger der så en mail om at
motoren ikke kan starte, den har han ikke haft gang i i den tid han
har haft cyklen stående - SUK!! Måske den skal have nye tændrør,
skriver han endvidere, men han er da ikke sikker! Jeg fik hurtigt
mailet retur at han ikke skulle regne med at se mig så, eftersom
motoren jo var en rimelig stor del af de 7000 kr's værdi... Er vist
bare glad for at jeg fik skrevet den mail, kunne lige forestille mig
hvordan jeg ville have set ud i fjæset hvis jeg havde stået der efter
sådan en køretur!

/Tommy