Forsikring af 125cc
Fra : Ukendt

Dato : 13-04-10 12:10

Hvor tegner man en billig kasko- eller ansvarsforsikring på en lille 125cc
scooter?

Todanmark skal have næsten 7000 kr. om året for kasko, hvilket er i
overkanten i betragtning af at scooteren kun koster 6500 kr. fra ny. Den har
kørt 0 km. Selvrisikoen er over halvdelen af nyprisen.
Bopæl 6000 Kolding, alder 40 år.

Nogen bud?

Mvh Sørensen

Fra : Ukendt

Dato : 13-04-10 13:13

"Sørensen" <xxxxxxxxxxxx> skrev i meddelelsen
> [...]
> overkanten i betragtning af at scooteren kun koster 6500 kr. fra ny. Den
> har kørt 0 km. Selvrisikoen er over halvdelen af nyprisen.

GF-Forsikring.
Ansvar ligger på mellem 881 og 1411 kr. årligt (med vinterdækning) afhængig
af anncinitet.
Ved ansvar har der tidligere ikke været krav om at du blev helkunde.

Kasko og ansvar ligger på mellem 1323 og 2457 kr ved forsikringssum på
25.000 kr. Vinterdækning +15%.
Ved kasko er det et krav at du bliver helkunde, altså tegner inboforsikring
eller lignende samtidig.
http://kortlink.dk/gf-forsikring/7nw5

Mvh

Thomas

Fra : Hekto

Dato : 13-04-10 06:33

Drop dog kaskoforsikringen. Som du selv har erfarret er
frsikringsselskaberne ublu, og når alt er trukket fra i tilfælde af en
skade, er der intet forhold imellem betalte præmier, selvrisiko og det
man så får udbetalt i erstatning.
--

/Hekto

Fra : Ulvir

Dato : 13-04-10 13:43

"Hekto" <hektoblast@gmail.com> skrev i meddelelsen

Drop dog kaskoforsikringen.

Hvis scooteren er købt for penge lånt i banken- så kræver de vel at den er
kasko forsikret?

Fra : Grunnet

Dato : 13-04-10 16:35

"Ulvir" <bonzodoodog@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> "Hekto" <hektoblast@gmail.com> skrev i meddelelsen
>
> Drop dog kaskoforsikringen.
>
> Hvis scooteren er købt for penge lånt i banken- så kræver de vel at den er
> kasko forsikret?

Kun hvis de tager pant i scooteren, og det kan jeg ikke tro nogen bank kan
finde på at gøre.
Det vil koste 3.500 kr. i stempel og gebyrer for at låne 6.500 kr. - så lån
10.000 kr. for at købe en scooter til 6.500 kr og skaf så selv 3 - 7.000 kr.
til at betale præmien på kaskoforsikringen - den ville være lige til
Ekstrabladet.
--
Steen
GL 500 SilverWing '84

Fra : Carsten

Dato : 13-04-10 21:50

"Hekto" <hektoblast@gmail.com> wrote in message news:87af9571-896e-4c32-88dc
> [...]
>frsikringsselskaberne ublu, og når alt er trukket fra i tilfælde af en
>skade, er der intet forhold imellem betalte præmier, selvrisiko og det

Det tænkte jeg også indtil min 15 tkr. mc-scooter blev stjålet da den var
ca. et halvt år gammel
Politiet fandt den igen, men da var den ødelagt for ca. 5 tkr
Jeg fandt selv delene på ebay og fik den "næsten" lavet (ikke så fin som
før) for ca. 3 tkr.
Jeg har kasko nu - også i GF. Det er den eneste forsikring jeg har i GF, så
de kræver åbenbart ikke altid at man skifter.

Carsten

Fra : Ukendt

Dato : 14-04-10 00:11

Carsten wrote:
> [...]
> Jeg har kasko nu - også i GF. Det er den eneste forsikring jeg har i
> GF, så de kræver åbenbart ikke altid at man skifter.

Hvordan sikrer man sin scooter bedst muligt mod tyveri? En god kæde gennem
baghjulet og rundt om en lygtepæl? Alarm? Et klistermærke på scooteren med
billede af et kamera og med teksten "Området er kameraovervåget"?

Fra : Torben Scheel

Dato : 14-04-10 06:14

Sørensen wrote:

> Hvordan sikrer man sin scooter bedst muligt mod tyveri? En god kæde gennem
> baghjulet og rundt om en lygtepæl? Alarm? Et klistermærke på scooteren med
> billede af et kamera og med teksten "Området er kameraovervåget"?

Skilt med "Property of Jønkes son" - ikke andet.

--
vh
Torben

Fra : Armand

Dato : 14-04-10 20:15

Sørensen skrev:

> Hvordan sikrer man sin scooter bedst muligt mod tyveri?
> ...............................Et klistermærke på scooteren med
> billede af et kamera og med teksten "Området er kameraovervåget"?

Eller som jeg så engang på en engelsk motorcykel:
"This motorbike is only secured against theft by the owners extreme
violent behaviour"

--
Armand.

Fra : Torben Scheel

Dato : 15-04-10 08:16

Armand wrote:

> Eller som jeg så engang på en engelsk motorcykel:
> "This motorbike is only secured against theft by the owners extreme
> violent behaviour"

Det var det budsskab jeg forsøgte at forkorte. Måske "Property of Jønkes
daughter" er en tand bedre. En oversættelse er måske på sin plads til
ære for nederste led i den kriminelle fødekæde.

--
vh
Torben

Fra : Hekto

Dato : 13-04-10 07:02

On 13 Apr., 14:43, "Ulvir" <bonzodoo...@hotmail.com> wrote:
> "Hekto" <hektobl...@gmail.com> skrev i meddelelsennews:87af9571-896e-4c32-88dc-49df13ce8e6c@x12g2000yqx.googlegroups.com...
>
> Drop dog kaskoforsikringen.
>
> Hvis scooteren er købt for penge lånt i banken- så kræver de vel at den er
> kasko forsikret?

Det gør de uden tvivl; men har man lånt 7.500 i banken til at købe den
for, skal man vel næsten også låne til forsikringspræmier i samme
størrelse? Men - et lån i den størrelse kan jo også tages som et alm.
forbrugslån uden at hægtes op på et motorkøretøj?

--

/Hekto

Fra : Jens S., Esbjerg

Dato : 13-04-10 19:01

"Sørensen" <xxxxxxxxxxxx> skrev i en meddelelse
> [...]
> overkanten i betragtning af at scooteren kun koster 6500 kr. fra ny. Den
> har kørt 0 km. Selvrisikoen er over halvdelen af nyprisen.

Prøv et lokalt pengeinstitut der samarbejder med privatsikring.o

Jeg giver omkring 500 kr. i årlig ansvar - med helårskørsel - for SYM'en
(elite-status).

--
/Jens S., Esbjerg
SYM Fiddle 125, GS 500 F