Apple store er nede..
Fra : Henrik

Dato : 13-04-10 13:33

Så kommer den måske nu!!!!!!

Fra : Henrik

Dato : 13-04-10 13:39

"Henrik" <fjern@mig.dk> wrote in message
news:4bc46474$0$36579$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Så kommer den måske nu!!!!!!

Nop desværre det var på MBP siden der var nyt..

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 13-04-10 13:40

Henrik <fjern@mig.dk> wrote:

> "Henrik" <fjern@mig.dk> wrote in message
>
> Nop desværre det var på MBP siden der var nyt..

desværre ? ... jeg vil da synes at Core i5 og i7 MacBook Pro's er en god
nyhed ?

/thomas

Fra : René

Dato : 13-04-10 14:13

"Thomas von Hassel" <thomas@elements.dk> skrev i en meddelelse

> desværre ? ... jeg vil da synes at Core i5 og i7 MacBook Pro's er en god
> nyhed ?
>
> /thomas

Jeg er ved at købe en macmini (den store af den) nogle der ved/tro der
kommer ny udgave af den??

Nogle der kender andre steder man kan købe apple desktop remote desktop
lokalt i århus?, eller er der bare på på apple´s hjemmeside til 1900,- kr +
moms

Hilsen
René

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 13-04-10 14:15

"René" <rh(fjern)sin(fjern)@post4.(og her)tele.dk> wrote:

> "Thomas von Hassel" <thomas@elements.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg er ved at købe en macmini (den store af den) nogle der ved/tro der
> kommer ny udgave af den??

den er sidst opdateret i oktober 2009 .. så jeg vil tro der går et par
mdr mere inden vi ser noget nyt.

> Nogle der kender andre steder man kan købe apple desktop remote desktop
> lokalt i århus?, eller er der bare på på apple´s hjemmeside til 1900,- kr +
> moms

jeg tror snart jeg laver en textexpander shortcut til denne sætning:

Fona Østergade, Humac, Elpehuset :)

/thomas

Fra : René

Dato : 13-04-10 14:19

> jeg tror snart jeg laver en textexpander shortcut til denne sætning:
>
> Fona Østergade, Humac, Elpehuset :)
>
> /thomas

Hehe jamen ok.. jeg tager fat i fona ryesgade... det er også der jeg er ved
at købe macminien

Hilsen
René

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 13-04-10 14:32

> [...]

> "Thomas von Hassel" <thomas@elements.dk> skrev i en meddelelse

> Hehe jamen ok.. jeg tager fat i fona ryesgade... det er også der jeg er ved

ah der kan man se .. man er ikke i aarhus reglemæssigt i et halvt år og
så begynder de andre Fona også at sælge mac. ;)

Grunden til at jeg anbefaler Østergade er at det var dem vi henviste
privat kunder til...

/thomas

Fra : René

Dato : 13-04-10 14:43

> [...]
> så begynder de andre Fona også at sælge mac. ;)
>
> Grunden til at jeg anbefaler Østergade er at det var dem vi henviste

Undskyld... my bad... jeg mener Østergade.... altså alle de der smågader..
jeg forveksler det bare med ryesgade )

Østergade har et ganske veludstyret sortiment og ikke mindst showroom...
købte en 27" iMac derinde sidste år... kører fint.. og hurtig service....
fra den gamle brød ned til den nye kørte gik der ikke andet end 2 timer )

Også var der lige fotosætteren som skulle have rippen opgraderet for den
kunne ikke følge med nyeste adobe cs... så det kostede "kun små 15k at
opgradere maccen men det kostede 35k at opgradere rippen (både soft/hardware
samt opsætning)... så det løber hurtigt op

Hilsen
René

Fra : Morten Lind

Dato : 13-04-10 16:09

> jeg tror snart jeg laver en textexpander shortcut til denne sætning:

> Fona Østergade, Humac, Elpehuset :)

> /thomas

Hæ, hæ...

M.

Fra : Henrik

Dato : 13-04-10 14:46

"Thomas von Hassel" <thomas@elements.dk> wrote in message

> desværre ? ... jeg vil da synes at Core i5 og i7 MacBook Pro's er en god
> nyhed ?

Jooo men når man nu sad og håbet på noget andet, så er alt andet jo en
skuffelse :(

Men hvis jeg stod og skulle skifte min MBP ud, ja så ville jeg være glad
da...

Fra : Morten Lind

Dato : 13-04-10 16:12

Henrik <fjern@mig.dk> wrote:

> Jooo men når man nu sad og håbet på noget andet, så er alt andet jo en
> skuffelse :(

Og hvad håbede "vi" så på?

M.

Fra : jagge

Dato : 13-04-10 17:28

> Nop desværre det var på MBP siden der var nyt..
>
> desværre ? ... jeg vil da synes at Core i5 og i7 MacBook Pro's er en god
> nyhed ?

ARGGG ingen express card i 15 " det er for lamt.

MVH

Jakob

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 14-04-10 07:48

jagge <jagge@noname.invalid> wrote:

> ARGGG ingen express card i 15 " det er for lamt.

skal jeg også lave en textexpander shortcut med forklaringen på det ?

/thomas

Fra : jagge

Dato : 14-04-10 11:49

l da synes at Core i5 og i7 MacBook Pro's er en god

> skal jeg også lave en textexpander shortcut med forklaringen på det ?

aner ikke hvad du snakker om.

MVH

Jakob

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 14-04-10 11:52

jagge <jagge@noname.invalid> wrote:

> l da synes at Core i5 og i7 MacBook Pro's er en god

> aner ikke hvad du snakker om.

vi har haft den diskussion før ... Apple smider ikke en ExpressCard slot
i en maskine med mindre de kan se at målgruppen råber efter det OG ikke
bare køber 17" modellen stedet ...

/thomas*

* der ikke er enig men blot prøver at forklare -hvorfor- Apple engang
imellem gør som de gør.

Fra : Tor Einar Samdahl

Dato : 14-04-10 14:38

On 2010-04-14 12:52:19 +0200, Thomas von Hassel said:

> vi har haft den diskussion før ... Apple smider ikke en ExpressCard slot
> i en maskine med mindre de kan se at målgruppen råber efter det OG ikke
> bare køber 17" modellen stedet ...

Den første unibody 15" hadde det. Men de fikk vel data nok som tilsa at
den var lite brukt, evt. kun brukt til minnekortleser.

Fra : jagge

Dato : 14-04-10 15:15

> vi har haft den diskussion før ... Apple smider ikke en ExpressCard slot
> i en maskine med mindre de kan se at målgruppen råber efter det OG ikke
> bare køber 17" modellen stedet ...

Det er simpelthen noget sludder. Jeg er sikker på at rigtigt mange der
arbejder med video skriger på det.

MVH

Jakob

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 14-04-10 15:21

> Det er simpelthen noget sludder. Jeg er sikker på at rigtigt mange der
> arbejder med video skriger på det.

jeg sad hos en forhandler næsten 5 år .. i al den tid vi solgte macbook
pro med expresscard slot solgte vi måske 2 eller 3 eSATA expresscard
kort ... og det ud af mange mange hundrede maskiner ... og ihvertfald
den ene var til en 17" maskine ....

vi solgte 100% til erhverv hvis det kan hjælpe til at forstå kunderne ..
masser af fotografer, videofolk, reklame bureauer etc.

/thomas

Fra : jagge

Dato : 15-04-10 08:39

> vi solgte 100% til erhverv hvis det kan hjælpe til at forstå kunderne ..
> masser af fotografer, videofolk, reklame bureauer etc.

Jo men du misser den temmeligt væssentlige pointe at markedet rykker
MEGET hurtigt. Jeg havde intet behov for e-sata for 1 år siden, for 2 år
siden var det ret ligegyldigt. MEN det er nu det rykker med video i
DSLR, AVCHD er ved at blive standard codec og alt er snart i full HD.

For 3 år siden hed det HDV og DV, og det er en VERDEN til forskel i
datarater og tyngde.

MVH

Jakob

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 15-04-10 09:02

> [...]
> DSLR, AVCHD er ved at blive standard codec og alt er snart i full HD.
>
> For 3 år siden hed det HDV og DV, og det er en VERDEN til forskel i

"mine" kunder arbejdede i HD også for 2 år siden .. og det er kun ca. 6
mdr siden jeg stoppede ... så jeg vil tro mine data er nogenlunde
valide.

Bare prøv at forstå at Apple ikke laver ting eller bygger features ind i
et produkt hvis det kun er 1 eller 2 % af kunderne som bruger det ...

/thomas

Fra : nospamtoMike [8000 C~

Dato : 15-04-10 13:38

> [...]
>
> Bare prøv at forstå at Apple ikke laver ting eller bygger features ind i
> et produkt hvis det kun er 1 eller 2 % af kunderne som bruger det ...

De fleste professionelle køber 17" med alt hvad den kan trække af HDD og
RAM.

- Mikael

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 15-04-10 13:46

nospamtoMike [8000 C] <nospam@kern.dk> wrote:

> De fleste professionelle køber 17" med alt hvad den kan trække af HDD og
> RAM.

nej .. de køber en 8 core MacPro med alt det ram den kan trække og FC
eller SAS RAID til storage ...

/thomas

Fra : nospamtoMike [8000 C~

Dato : 15-04-10 15:59

> nej .. de køber en 8 core MacPro med alt det ram den kan trække og FC
> eller SAS RAID til storage ...

Kender INGEN som IKKE har en MacBook - uanset hvor mange core sationær, de
har hjemme på kontoret.

- Mikael

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 15-04-10 16:02

> Kender INGEN som IKKE har en MacBook - uanset hvor mange core sationær, de
> har hjemme på kontoret.

selvføleglig har de en macbook (pro) ... men hvis de virkelig skal have
top performance så er det ikke den de bruger. Hvis de skal lave noget
"på farten" så kan de nok godt leve med f.eks. FW800 ... eller også har
de en 17" med esata kort ...

hele diskussionen er et storm i et glas vand .. jeg siger ikke der ikke
er et marked for det .. markedet er bare ikke stort nok til at apple gør
noget ved det ... eller sagt på en anden måde .. Apple mister ikke
væsentligt med kunder fordi der ikke er ExpressCard i 15" ....

/thomas

Fra : Esben

Dato : 18-04-10 00:30

> [...]
> noget ved det ... eller sagt på en anden måde .. Apple mister ikke
> væsentligt med kunder fordi der ikke er ExpressCard i 15" ....

Jeg har haft Mac i 17 år nu og der er sgu ikke noget der bringer mig
tættere på at droppe Apple end denne udeladelse... En bærbar Hackintosh
giver så ikke en Mac-oplevelse. Så er tvunget til at købe 17" hvis jeg
vil opgradere og have eSATA lige nu.

Så det bliver nok bare til at blive på den samme maskine meget længere
end jeg ellers ville, fordi Apple ikke udvikler MBP i den retning jeg
ville foretrække. Så ryger pengene på en 2,5" SSD disk i stedet - når
det rette pris/ydelses-forhold opnås.

vh esben

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 18-04-10 11:18

Esben <esha@nospamget2net.dk> wrote:

> [...]
> jeg ellers ville, fordi Apple ikke udvikler MBP i den retning jeg ville
> foretrække. Så ryger pengene på en 2,5" SSD disk i stedet - når det rette

jammen så er det bare ærgeligt at du er blandt den ene % .... Apple vil
nok græde tørre tårer ... men du husker at fortælle Apple det istedet
for bare at "brokke" dig her ?

http://www.apple.com/feedback/

/thomas

Fra : Esben

Dato : 19-04-10 18:13

> jammen så er det bare ærgeligt at du er blandt den ene % .... Apple vil
> nok græde tørre tårer ... men du husker at fortælle Apple det istedet
> for bare at "brokke" dig her ?
>
> http://www.apple.com/feedback/

Will do!

vh esben

dbareudeladmig@get2net.dk
udelad udelad

Fra : jagge

Dato : 18-04-10 15:43

> [...]

> tættere på at droppe Apple end denne udeladelse... En bærbar Hackintosh
> giver så ikke en Mac-oplevelse. Så er tvunget til at købe 17" hvis jeg

Ja det er latterligt, specielt når de nu bruger begrebet "pro" om netop
det produkt. Det er da den eneste tilnærmelsesvise pro feature, som så
ikke er eksisterende mere.

Problemet er at en SSD disk bare ikke hjælper til video redigering da
det anbefales at capture disk og systemdiske er forskellige.

MVH

Jakob

Fra : Ukendt

Dato : 18-04-10 15:47

Hej,

> Ja det er latterligt, specielt når de nu bruger begrebet "pro" om netop
> Problemet er at en SSD disk bare ikke hjælper til video redigering da
> det anbefales at capture disk og systemdiske er forskellige.

Nu findes der jo andre profesionelle brugere end lige dem, der arbejder
med videoredigering...

Hvis det er så vigtigt for dig med to diske, så sæt da to diske i din
MBP. Det kunne jo fx være et prisbilligt mix af en fornuftig SSD og en
større gang roterende rust til lager.

jens@mermaidconsulting.dk,
http://www.mermaidconsulting.com/

Fra : jagge

Dato : 18-04-10 20:50

Jens Kristian Søgaard <jens@mermaidconsulting.dk> wrote:

> [...]
>
> Hvis det er så vigtigt for dig med to diske, så sæt da to diske i din
> MBP. Det kunne jo fx være et prisbilligt mix af en fornuftig SSD og en

Ok det var jeg ikke klar over at man kan. Det er tilgengæld fedt. Tak
for tippet.

MVH

Jakob

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 18-04-10 20:52

jagge <jagge@noname.invalid> wrote:

> Ok det var jeg ikke klar over at man kan. Det er tilgengæld fedt. Tak
> for tippet.

jeg er ikke helt klar over hvordan du vil klemme to diske ind i en MBP ?

/thomas

Fra : Ukendt

Dato : 18-04-10 22:43

Hej Thomas,

> jeg er ikke helt klar over hvordan du vil klemme to diske ind i en MBP ?

Man tager det optiske drev ud.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 19-04-10 06:47

Jens Kristian Søgaard <jens@mermaidconsulting.dk> wrote:

> Hej Thomas,

> Man tager det optiske drev ud.

ah ... klart ... men det er nok lidt mere "hack" end de fleste vil vove
sig ud i...

/thomas

Fra : Ukendt

Dato : 19-04-10 08:13

Hej,

> ah ... klart ... men det er nok lidt mere "hack" end de fleste vil vove
> sig ud i...

De fleste vover sig nok alligevel ikke ud i at skifte harddisken ud med
en SSD. Man kan købe færdige kits til at erstatte det optiske drev med
roterende rust - eller evt. købe sig til at få en butik til at gøre det
for en.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 18-04-10 15:48

Den 18/04/10 16.42, jagge skrev:

> Problemet er at en SSD disk bare ikke hjælper til video redigering da
> det anbefales at capture disk og systemdiske er forskellige.

Er _GRUNDEN_ til det ikke faldet bort når der ikke er mekanik der skal
flytte sig? Det er jo fordi det tager tid at flytte læseskrivehovedet
frem og tilbage.

Bare der er hul nok ned til disken?

Fra : jagge

Dato : 18-04-10 20:51

> Er _GRUNDEN_ til det ikke faldet bort når der ikke er mekanik der skal
> flytte sig? Det er jo fordi det tager tid at flytte læseskrivehovedet
> frem og tilbage.
>
> Bare der er hul nok ned til disken?

Det aner jeg faktisk ikke. Det vil da være fedt.

MVH

Jakob

Fra : Morten Lind

Dato : 18-04-10 17:15

> [...]

> Problemet er at en SSD disk bare ikke hjælper til video redigering da
> det anbefales at capture disk og systemdiske er forskellige.

Øhh...bruger man klapsammen computere til videoredigering?

Ellers må du da gerne låne en to gange processor PowerMac, hvis du
savner kræfter

M.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 18-04-10 19:23

> Øhh...bruger man klapsammen computere til videoredigering?

ja ... men som regel ikke til "hardcore" post production ... måske til
gennemsyn onlocation .. til dailies eller lign...

> Ellers må du da gerne låne en to gange processor PowerMac, hvis du
> savner kræfter

PowerMac ? ... er du stadig i sidste årti ?

/thomas

Fra : Morten Lind

Dato : 19-04-10 01:57

> PowerMac ? ... er du stadig i sidste årti ?

> /thomas

Så, så - nu ikke så hurtig Fem år er altså ikke et årti(endnu)

M.

Fra : nospamtoMike [8000 C~

Dato : 15-04-10 13:34

> [...]
>
> vi solgte 100% til erhverv hvis det kan hjælpe til at forstå kunderne ..
> masser af fotografer, videofolk, reklame bureauer etc.

Det er nok fordi den slags køber man online hvor det billigst.

- Mikael

Fra : nospamtoMike [8000 C~

Dato : 15-04-10 13:42

> Det er nok fordi den slags køber man online hvor det billigst.

Og man køber generelt det, man har brug for: skal man ha expresscard slot,
så køber man den model, der har det. Og gider ikke spekulere eller bande
over, at det ikke findes på alle modeller.

- Mikael

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 15-04-10 13:46

> Og man køber generelt det, man har brug for: skal man ha expresscard slot,
> så køber man den model, der har det. Og gider ikke spekulere eller bande
> over, at det ikke findes på alle modeller.

nemlig. Men min pointe er jo at Apple som regel ikke tager beslutninger
blindt ... de har nok et meget godt billede af hvem der køber hvad og
bruger hvilke features ved en given model.

F.eks. er Antiglare skærme kommer til 15" MacBook Pro hvor de længer kun
var til 17" ... så hvis der et behov der er stort nok så skal Apple nok
rette ind. Men så skal man også sige det til apple .. eller til
forhandleren. ..

/thomas

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 15-04-10 13:52

> Det er nok fordi den slags køber man online hvor det billigst.

det er der nogen der gør .. vi kalder dem "pris fuckere" .. problemet
med dem er at de ikke kan se at hvis de bruger f.eks. 1 time på at finde
dimsen et par kr. billigere så er besparelsen væk, enda mange gange,
pga. spildt arbejdstid ...

/thomas

Fra : jagge

Dato : 15-04-10 20:19

> [...]
> med dem er at de ikke kan se at hvis de bruger f.eks. 1 time på at finde
> dimsen et par kr. billigere så er besparelsen væk, enda mange gange,

Sikke da noget sludder. Men ok hvis jeg havde en forretning ville jeg og
kalde dem der handlede ved en billigere konkurrent for pris fuckere..

Jeg har godt nok sparet mange penge for det firma jeg arbejder hos ved
et 5 sek opslag på edbpriser. Men jeg kan da godt forstå at
forretningerne ikke er vilde med det. Det bliver jo alt andet lige
sværere at prakker kunderne noget på til overpris.

MVH

Jakob

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 15-04-10 20:27

> [...]
> forretningerne ikke er vilde med det. Det bliver jo alt andet lige
> sværere at prakker kunderne noget på til overpris.

nu var det ikke en alm. butik jeg var hos .. det var nærmere et
konsulenthus .. vi solgte løsninger .. til gengæld var vi så også
tilstede til at hjælpe hvis der var problemer ... det får du ikke hos
dem der er listed hos edb priser ..

/thomas

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 15-04-10 20:30

overpris ? ... there is no such thing as a free lunch ...

/thomas

Fra : jagge

Dato : 16-04-10 09:01

> overpris ? ... there is no such thing as a free lunch ...

Det er muligvis rigtigt men man kan bestemt sagtens betale overpris for
samme frokost. Det gælder både systemer, support og hardware.

I forhold til support har jeg kun fundet ringe sammenhæng mellem pris og
kvalitet, det gælder om at finde et firma der er professionelle helt
igennem og det koster selvfølgelig ofte. Men det udelukker da bestemt
ikke at der er amatører på IT markedet der sælger sig dyrt og det er
ofte meget svært at gennemskue for ukyndige.

Al respekt for seriøse firmaer, men i mine øjne er den branche værre end
brugtvognsforhandlere. MEN der findes selvfølgelig seriøse firmaer.

MVH

Jakob

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 16-04-10 09:13

> [...]
>
> Al respekt for seriøse firmaer, men i mine øjne er den branche værre end
> brugtvognsforhandlere. MEN der findes selvfølgelig seriøse firmaer.

Der er brodne kar i enhver branche. Vi havde det f.eks. som erklæret mål
at give kunden den _bedste_ løsning, og ikke nødvendigvis den løsning vi
tjente flest penge på. Jeg var tit inde og rydde op efter andre som
havde oversolgt helt vildt i forhold til opgaven .. eller som havde
lavet det mest skrabede setup bare for at få ordren .. det handler om at
finde balancen iforhold til opgave, kunde og evt. muligheder for
udbygning.

/thomas

Fra : jagge

Dato : 16-04-10 13:35

> [...]
> lavet det mest skrabede setup bare for at få ordren .. det handler om at
> finde balancen iforhold til opgave, kunde og evt. muligheder for

Jamen så var det jo jer vi skulle have handlet hos :0)

MVH

Jakob

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 16-04-10 15:50

> Jamen så var det jo jer vi skulle have handlet hos :0)

nu eksisterer biksen faktisk stadig ... det er bare mig der ikke er der
mere :)

/thomas

Fra : Jesper Hartoft

Dato : 14-04-10 15:05

On 13-04-2010 18:27, jagge wrote:

> ARGGG ingen express card i 15 " det er for lamt.

Jeg undrer mig mere over at de stadig ikke har en form for docking
løsning, det skriger produktet efter (efter min mening) ?

Jesper \

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 14-04-10 15:23

Jesper Hartoft <news1@hartoft.net> wrote:

> Jeg undrer mig mere over at de stadig ikke har en form for docking
> løsning, det skriger produktet efter (efter min mening) ?

det har de overladt til 3. parts producenter ...

/thomas

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 14-04-10 17:48

Den 14/04/10 16.23, Thomas von Hassel skrev:

> det har de overladt til 3. parts producenter ...

Der mangler et ordentligt dock-stik. Men selvfølgelig, hvis alle
stikkene sidder i venstre side...

Fra : Jesper Hartoft

Dato : 15-04-10 07:16

On 14-04-2010 18:48, Thorbjørn Ravn Andersen wrote:

> Der mangler et ordentligt dock-stik. Men selvfølgelig, hvis alle
> stikkene sidder i venstre side...

Nu kender jeg absolut ikke det marked, men f.eks. ville den løsning som
BookEndz leverer, da gøre Storm P. stolt
Sagt på en anden måde - de er godt nok ikke kønne eller smarte....

Jesper \

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 14-04-10 17:38

http://fullergoeasy.tumblr.com/post/519414937/picapixels-gotta-do-this