iPad as E-Reader for theÊBlind
Fra : Thomas von Hassel

Dato : 13-04-10 09:26

Fra : Morten Lind

Dato : 13-04-10 15:49

> http://daringfireball.net/linked/2010/04/12/ipad-ereader-blind
>

> /thomas

Som jeg for læææænge siden gjorde Erik Richard opmærksom på, men han
valgte at forhåndsbetragte det som værende for dårligt.

Jeg er ked af det på Erik Richards vegne, og jeg tror inderst inde, at
han og Dansk Blindesamfund snyder sig selv ved at stille uopnåelige
krav.

M.

Fra : nospamtoMike [8000 C~

Dato : 13-04-10 17:09

> http://daringfireball.net/linked/2010/04/12/ipad-ereader-blind

Sjovt at læse den gamle artikel om iPod og Apples innovation:
http://www.nytimes.com/2003/11/30/magazine/30IPOD.html?ex=1386133200&en=750c
9021e58923d5&ei=5007&partner=USERLAND

Og der var åbenbart mange chefer, der ikke forstod det fede ved iPod.

Gad vide om det passer, at Apple ikke så iTunes som en pengemaskine dengang
i 2002?

- Mikael

Fra : Henrik Münster

Dato : 16-04-10 00:12

nospamtoMike [8000 C] <nospam@kern.dk> wrote:

> [...]

Der skriver han, som jeg altid har sagt: "Apple doesn't think design is
how something looks, but rather how it works." Det er det, mange ikke
forstår. De tror, at design bare er udseende. Det er præcis det, Apple
har forstået og mestrer til fulde. B&O kan også finde ud af det. Det
samme med mange af de store, danske designere gennem tiden. Design er
funktion, og derfor er det vigtigt, at alt er designet godt.

> [...]
>
> Og der var åbenbart mange chefer, der ikke forstod det fede ved iPod.
>
> Gad vide om det passer, at Apple ikke så iTunes som en pengemaskine dengang

Det sagde de jo. Det var vel også svært at forudse, hvor fantastisk godt
iPod ville sælge. Apple havde jo før lavet gode produkter, men de solgte
som regel ikke vildt godt. Man kunne jo ikke vide, om en konkurrent
efter et par år kom med et alternativt produkt, der blev mere populært
og tog salget fra iPod. Se, hvordan salget af Walkman raslede ned. Se
hvordan Motorola ikke kunne følge op på Razr telefonens fantastiske
succes. Man kan ofte have en kortvarig succes med et produkt, men det er
svært at fortsætte.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : nospamtoMike [8000 C~

Dato : 16-04-10 11:00

> Det sagde de jo. Det var vel også svært at forudse, hvor fantastisk godt
> iPod ville sælge.

Itunes skrev jeg, ikke iPod. Tror de var sikre på iPod på det tidspunkt
interviewet blev lavet.

- Mikael

Fra : Henrik Münster

Dato : 16-04-10 12:00

> Itunes skrev jeg, ikke iPod. Tror de var sikre på iPod på det tidspunkt
> interviewet blev lavet.

Det ved jeg, men jeg opfatter de to som meget sammenhængende. Man kan jo
ligesom ikke rigtig købe musik i Bilkas musikbutik og afspille det på
sin iPod. Man kan ikke købe musik i iTunes Music Store og afspille det
på en anden MP3-afspiller. Det tror jeg da ikke. Man kunne det i hvert
fald ikke, da der var DMR på musikken i iTunes Music Store. Med andre
ord afhænger iTunes Music Stores succes af iPods succes.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 16-04-10 12:13

> [...]
> sin iPod. Man kan ikke købe musik i iTunes Music Store og afspille det
> på en anden MP3-afspiller. Det tror jeg da ikke.

Det kan man da sagtens ... lige siden DRM forsvandt ...

/thomas

Fra : Henrik Münster

Dato : 16-04-10 12:18

> Det kan man da sagtens ... lige siden DRM forsvandt ...

Hov-hov. Nu klipper du jo den sætning bort, hvor jeg netop siger, at man
ikke kunne, da der var DRM på musikken. Det er jo trods alt ret nyt, at
den er fjernet. Da var iTunes Music Store for længst etableret som en af
de største musikbutikker. Vi taler jo om 2002 og årene herefter. Dengang
var iPod og iTunes Music Store tæt forbundet med hinanden.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 16-04-10 12:31

> [...]
> de største musikbutikker. Vi taler jo om 2002 og årene herefter. Dengang
> var iPod og iTunes Music Store tæt forbundet med hinanden.

hmm .. tænk jeg synes det være længere tid siden .. men det faktisk kun
ca. 1 år ... der kan man se :)

/thomas

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 16-04-10 11:09

nospamtoMike [8000 C] <nospam@kern.dk> wrote:

> Gad vide om det passer, at Apple ikke så iTunes som en pengemaskine dengang
> i 2002?

ja .. iTunes og aftalerne med musik industrien var primært et middel til
at sælge hardware ...

/thomas