MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Thunderbird og usenet?
Fra : Geronimo

Dato : 13-04-10 01:42

Hejsa, jeg er skiftet til Windows 7 og der er jo ikke noget standard
mail program så jeg benyttede lejligheden til at skifte fra Outlook
express til Thunderbird 3 (da jeg længe har været vældig tilfreds med
Firefox)!

MEN, jeg har allerede fundet to problemer med Thunderbird...

1. Thunderbird beder mig indtaste en kode til min SMTP server når jeg
prøver på at sende en mail! Hvad fanden er nu det!? Jeg har telenor og
har brugt vip.cybercity.dk på outlook express helt uden problemer og
helt uden at skulle indtaste kode til SMTP serveren! Har prøvet med
koden til min internetforbindelse og det godtager den IKKE.

2. Jeg bruger sunsite til at tilgå usenet fordi jeg så kan komme på
nyhedsgrupper fra alle lokationer, men når jeg så prøver på at
abonnere på en gruppe og den spørger om koden så godtager den heller
ikke den..! Jeg synes jeg har prøvet alle mulige indstillinger, skal
man gøre noget specielt ifbm. nyhedsgrupper i Thunderbird?

(Ja jeg havde også et helvedes hyr med at få min mail op at køre bare
for at kunne modtage, men det virker i det mindste nu, Thunderbird får
ihvertfald IKKE en præmie af mig for at være brugervenligt, pyyyyh.
Jeg håber bare det er godt når/HVIS jeg får det til at virke efter
hensigten)

Brian

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 13-04-10 08:54

Geronimo skrev:

><snip>

Prøv at sende dit indlæg til dk.edb.internet.software.mail+news

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Geronimo

Dato : 13-04-10 01:59

On 13 Apr., 09:54, "Ivan V. Klattrup" <ivan.klatt...@gmail.com> wrote:

> Prøv at sende dit indlæg til dk.edb.internet.software.mail+news
>
> --
> Ivan V. Klattruphttp://klattrup.dk

Ok den gruppe havde jeg ikke set, jeg takker mange gange og prøver! :)

Brian

Fra : Benny Andersen

Dato : 13-04-10 09:39

On 13 Apr., 09:41, Geronimo <geronim...@gmail.com> wrote:

> [...]
> helt uden at skulle indtaste kode til SMTP serveren! Har prøvet med
> koden til min internetforbindelse og det godtager den IKKE.

så har du nok et kryds i:
tools->account setting->outgoing server->edit->use name and password

Nogle smtp er med password, andre ikke

> [...]
> ihvertfald IKKE en præmie af mig for at være brugervenligt, pyyyyh.
> Jeg håber bare det er godt når/HVIS jeg får det til at virke efter

Ja - der er flere knapper end i outlook.

Husker også min overraskelse over at det et chekke mail, ikke
nødvendigvis indebærer at den skal hentes ned.
(check og/eller Download)