Ny! - Mac OS X v10.6.3 v1.1
Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 13-04-10 00:12

To kolossale opdateringer til både klient og server...

Mac OS X v10.6.3 v1.1 Update (Combo), 785,3mb
http://support.apple.com/kb/DL1017
Mac OS X Server 10.6.3 v1.1 Update (Combo), 897,3mb
http://support.apple.com/kb/DL1019

mvh. Erik Richard

Fra : Henrik Münster

Dato : 13-04-10 04:07

> [...]
>
> Mac OS X v10.6.3 v1.1 Update (Combo), 785,3mb
> http://support.apple.com/kb/DL1017
> Mac OS X Server 10.6.3 v1.1 Update (Combo), 897,3mb

Til gengæld finder Softwareopdatering ingenting, ligesom jeg heller ikke
umiddelbart kan se dem omtalt nogen steder. Ved du, hvad der er sket? Er
det bare rettelser af nogle småfejl? Når versionsnummeret stadig er
10.6.3 er der næppe sket nogen ændring af egentlige funktioner.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Jon

Dato : 13-04-10 05:33

> Ved du, hvad der er sket?

For detailed information on this update, please visit this
website: http://support.apple.com/kb/HT4014.

For information on the security content of this update, please
visit: http://support.apple.com/kb/HT1222.

--
/Jon
echo 2158763865260324601368798814368778P | dc

Fra : Henrik Münster

Dato : 15-04-10 21:13

Jon <see_signature@invalid.com> wrote:

> For detailed information on this update, please visit this
> website: http://support.apple.com/kb/HT4014.

Mange tak. Det står jo allernederst. Jeg kan se, at ver. 1.1 ikke er
aktuel for mig, for jeg har opdateret via Softwareopdatering fra ver.
10.6.2.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 13-04-10 07:35

> [...]
> det bare rettelser af nogle småfejl? Når versionsnummeret stadig er
> 10.6.3 er der næppe sket nogen ændring af egentlige funktioner.

det er som regel en ændring i installeren eller et eller andet i den
pakke de har skubbet ud og ikke med 10.6.3 opdateringen som sådan ..
ellers ville den have fået et andet build nummer.

Men hvis ERS har opdateret kan han måske fortælle hvad build nummer den
har ?

/thomas

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 13-04-10 12:19

Thomas von Hassel wrote:

> [...]
> ellers ville den have fået et andet build nummer.
>
> Men hvis ERS har opdateret kan han måske fortælle hvad build nummer den

Ikke endnu, kun hentet den. - Jeg har stadig bøvl med i det hele taget
at installere SnowLeopard, og jeg har ikke haft tid endnu til først at
installere 10.5 på den disk, der er reserveret til SL, - det er åbenbart
den eneste måde, det kan lade sig gøre på.

mvh. Erik Rihcard

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 13-04-10 12:25

> [...]
> installere 10.5 på den disk, der er reserveret til SL, - det er åbenbart
> den eneste måde, det kan lade sig gøre på.

det burde ikke være nødvendigt .. jeg har installeret 10.6 på hele
blanke diske ...

/thomas

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 13-04-10 13:23

Thomas von Hassel wrote:

> det burde ikke være nødvendigt .. jeg har installeret 10.6 på hele
> blanke diske ...

Ja, det siger både du og en del andre. Men lige så mange siger altså
også, at det ikke kan lade sig gøre, hvis det er en upgrade... For en
sikkerheds skyld tog jeg den med ind til to vidt forskellige Mac
forhandlere for at få checket, om det er mediet, der er noget galt med.
Den starter fint op, men der kommer kun diske frem, hvor 10.5 eller 10.6
i forvejen ligger på. Deet blev afprøvet på flere forskellige maskiner i
butikkerne.

- Jeg kan også godt vælge min nuværende 10.5.8 disk, men det har jeg
ikke lyst til, da der ligger en del software på, jeg véd, ikke er 10.6
kompatibel, og som jeg bruger daglig. - Så må jeg jo bare vente, til jeg
får tid til at installere en 10.5 på den blanke disk, der venter på
snestormen...

mvh. Erik Richard

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 13-04-10 13:27

> [...]
> Den starter fint op, men der kommer kun diske frem, hvor 10.5 eller 10.6
> i forvejen ligger på. Deet blev afprøvet på flere forskellige maskiner i

Og der var en anden tom disk i maskinen ? .. formateret som ... ?

/thomas

Fra : Kent

Dato : 13-04-10 13:33

Den 13-04-2010 14:26, Thomas von Hassel skrev:
> Og der var en anden tom disk i maskinen ? .. formateret som ... ?

Man kan jo vælge at formattere harddisken ved hjælp af diskværktøjet
(fra SL-disken) så vidt jeg husker? Og så er der jo ingen spor af
tidligere installation.

Eller huske jeg helt forkert?

--

Kent

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 13-04-10 13:39

Kent <kentmagnussenFJ_ERN@gmail.com> wrote:

> Man kan jo vælge at formattere harddisken ved hjælp af diskværktøjet
> (fra SL-disken) så vidt jeg husker? Og så er der jo ingen spor af
> tidligere installation.
>
> Eller huske jeg helt forkert?

slet ikke .. det er helt korrekt ..

/thomas

Fra : Henrik Münster

Dato : 15-04-10 21:13

> slet ikke .. det er helt korrekt ..

Apple har altså tidligere lave systemdiske (cd eller DVD), der var ment
som opgraderinger, og som kun ville starte installationsprogrammet, hvis
der var Mac OS X på harddisken i forvejen. Når installationsprogrammet
var startet, og det var vist som reboot, kunne man sagtens få lov at
formatere harddisken, så den var helt tom før installationen. Det har
ikke været diske i fri handel, men diske, der fulgte med nye computere,
hvor der lige var kommet nyt styresystem. Apple havde så ikke nået at
lave systemspecifikke diske. Min mor og jeg købte f.eks. hver en MacBook
Pro, lige efter 10.5 var kommet. Der var så en opgraderings-DVD med 10.5
med i æsken, så man kunne opgradere 10.4, der fulgte med computeren. Min
mors iMac G4 med kuglefoden blev også leveret på den måde. Jeg husker
ikke, om det var 10.2 eller 10.3.
Jeg kan huske, at der var opskrifter på nettet, så man kunne
lave en sådan opgraderingsdisk om til en, man blot kunne installere. Man
skulle lave et diskbillede, fjerne et par små filer og så brænde en nye
cd/DVD.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 15-04-10 21:21

> Apple har altså tidligere lave systemdiske (cd eller DVD), der var ment
> som opgraderinger, og som kun ville starte installationsprogrammet, hvis
> der var Mac OS X på harddisken i forvejen.

Jep.. det var som regel det vi kalder "cpu drop in kit" .. men med 10.6
er det den samme skive uanset hvordan du får fat i den.

/thomas

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 13-04-10 17:22

Kent wrote:

> Man kan jo vælge at formattere harddisken ved hjælp af diskværktøjet
> (fra SL-disken) så vidt jeg husker? Og så er der jo ingen spor af
> tidligere installation.
>
> Eller huske jeg helt forkert?

Nej, det skulle man kunne også fra SL, men her vil det være lidt af en
katastrofe, da min developer disk er på den anden halvdel. - Disken er
en Barracuda ST3500320AS formatteret med GUID og partitioneret i
2x250gb. Hardwaretest og SMART siger OK, - og i øvrigt kører mit
developer system ganske udmærket på den anden halvdel.

mvh. Erik Richard

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 13-04-10 19:53

> [...]
> 2x250gb. Hardwaretest og SMART siger OK, - og i øvrigt kører mit
> developer system ganske udmærket på den anden halvdel.

du kan jo godt formatere en partition ... uden at tømme hele disken ...

/thomas

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 13-04-10 20:04

Thomas von Hassel wrote:

> du kan jo godt formatere en partition ... uden at tømme hele disken ...

Øh...? - Man kan ikke 'formattere' en partition, men man kan 'slette' en
partition. - Du kan da ikke ændre på selve partitionstabellen fra fx.
APM til GUID eller MBR uden at hele disken skal partitioneres. - Har
lige checket i Diskværktøj, fanen 'Partition' findes ikke medmindre, du
klikker på hele diskens typenavn.

mvh. Erik Richard

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 14-04-10 07:48

> [...]
> APM til GUID eller MBR uden at hele disken skal partitioneres. - Har
> lige checket i Diskværktøj, fanen 'Partition' findes ikke medmindre, du

det ved jeg godt .. jeg skrev også "formater" og ikke "partitioner"

/thomas

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 13-04-10 17:14

Thomas von Hassel wrote:

> Og der var en anden tom disk i maskinen ?

Det må der have været, - der var 3 ikoner under diskvalg - DVD'en,
bootdisk og en dimmed.

.. formateret som ... ?

Aner det ikke...

Men ihvertfald så er den disk, den skal være på hos mig formatteret med
GUID, da der ligger en 10.5.7 (min developer disk) på den anden halvdel,
og den booter fint.

Som skrevet i en tidl. tråd, kan jeg boote fra DVD'en, men ikke
installere på en tom disk - kun på de to 10.5.x diske... Og som jeg
skrev dengang, kopierer den kun installationspakkerne over på den tomme
disk, og det er ligegyldigt, om jeg booter fra den interne DVD eller fra
to forskellige eksterne FW DVD drev...

mvh. Erik Richard

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 13-04-10 19:53

> [...]
> skrev dengang, kopierer den kun installationspakkerne over på den tomme
> disk, og det er ligegyldigt, om jeg booter fra den interne DVD eller fra

så er der noget galt ..

/thomas

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 13-04-10 21:48

Thomas von Hassel wrote:

> så er der noget galt ..

Suk ja, - men hvad...??? - Apples egen hardwaretest siger ingen fejl,
SMART test siger ingen fejl på diske. Intech devicetest siger ingen
fejl. Apple Support mener selv, det er en fejl på mediet, men hverken
Humac eller Fona mener, der er noget galt med mediet, så hvad pokker
skal man egentlig tro.?

mvh. Erik Richard

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 14-04-10 07:48

> [...]
> Apple Support mener selv, det er en fejl på mediet, men hverken Humac
> eller Fona mener, der er noget galt med mediet, så hvad pokker skal man

prøv med et andet medie ?

/thomas

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 14-04-10 08:46

Thomas von Hassel wrote:

> prøv med et andet medie ?

Og hvor skal jeg så få det fra? - Bare gå ud og købe en ny 10.6? - Jeg
er altså stadig ikke millionær... - Og låne mig frem? - Tja, det kan jeg
heller ikke... Selv om jeg kender temmelig mange Mac brugere her i
området, så er det stadig kun 10.4.x og 10.5.x, der bruges som nyeste
system... - Og jeg tror altså ikke, jeg bare kan gå ned til Humac og
låne en anden...

mvh. Erik Richard

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 14-04-10 08:51

> [...]
> området, så er det stadig kun 10.4.x og 10.5.x, der bruges som nyeste
> system... - Og jeg tror altså ikke, jeg bare kan gå ned til Humac og låne

Så få den skive du har byttet .. hvis Apple siger at skiven er defekt må
de vel være klar til at bytte den ?

/thomas

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 14-04-10 12:54

Thomas von Hassel wrote:

> Så få den skive du har byttet .. hvis Apple siger at skiven er defekt må
> de vel være klar til at bytte den ?

Tja, så må jeg vel have fat i Apple Support én gang til, - Humac vil
ikke bytte den, selvom den er købt dernede. Begrundelsen var, at når den
kunne installere på de maskiner, de prøvede på, så er der ikke fejl på
mediet...

mvh. Erik Richard

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 14-04-10 17:44

Den 14/04/10 13.54, Erik Richard Sørensen skrev:

> [...]
> ikke bytte den, selvom den er købt dernede. Begrundelsen var, at når den
> kunne installere på de maskiner, de prøvede på, så er der ikke fejl på

Prøv nu bare med en HELT tom harddisk, og så formater den med
diskværktøj når muligheden er der.

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 14-04-10 19:20

Thorbjørn Ravn Andersen wrote:

> Prøv nu bare med en HELT tom harddisk, og så formater den med
> diskværktøj når muligheden er der.

Jeg /har/ prøvet - både på en hel disk og på en halv (en hel tom
partition). Den /vil/ ganske enkelt ikke installere på andet end en
bestående 10.5.x!

mvh. Erik Richard

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 14-04-10 20:07

Den 14/04/10 20.19, Erik Richard Sørensen skrev:

> Jeg /har/ prøvet - både på en hel disk og på en halv (en hel tom
> partition). Den /vil/ ganske enkelt ikke installere på andet end en
> bestående 10.5.x!

Glem alt om den der halvfyldte disk.

Prøv en gang til på en HELT tom disk - du må have en del liggende og
flyde du kan bruge til formålet - og så lad diskværktøj give den en hel
ny HFS+ partition.

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 14-04-10 21:46

> [...]
>
> Prøv en gang til på en HELT tom disk - du må have en del liggende og
> flyde du kan bruge til formålet - og så lad diskværktøj give den en hel

Det har jeg faktisk ikke - ihvertfald ikke interne. Maskinen er fyldt op
med de 4 diske, der er plads til - hovedsystemet 10.5.8 på < disk, Tiger
10.4.1 på 1 disk, WinXP Pro på 1 disk og så den, der er delt i to med en
10.5.7, jeg bruger til developerbrug + den anden halvdel, beregnet til
at putte snekatten på. - Og jeg har ikke lyst til at slette XPPro, nu
den endelig kører præcis som jeg vil have det, og Tiger kan jeg ikke
undvære som test i forb. med developerarbejde...

Der er godt nok én tom SATA plads i maskinen, men det er til CD/DVD
drev, så den kan ikke umiddelbart bruges, da man mig bekendt ikke kan få
en monteringsramme til en HD, der vil passe til monteringsrammen dér, -
der er jo både SATA og strømstik bagerst i rammen. - Jeg kunne ellers
godt bruge en disk mere internt...

mvh. Erik Richard

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 14-04-10 21:53

> [...]
> en monteringsramme til en HD, der vil passe til monteringsrammen dér, -
> der er jo både SATA og strømstik bagerst i rammen. - Jeg kunne ellers

Hvis jeg husker ret så er din model en gang ældre end min og min har
ikke SATA kabler til de optiske drev. (men der er godt nok stik på
bundkortet til dem)

Og du kan faktisk godt på harddisk rammer så du kan montere en eller to
diske

/thomas

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 14-04-10 22:15

Thomas von Hassel wrote:

> [...]
> bundkortet til dem)
>
> Og du kan faktisk godt på harddisk rammer så du kan montere en eller to

Den her er en MacPro QuadCore 2,66ghz sep.07 med 6x SATA pladser + 1x
ATA/ATAPI (DVD drev), så der må være 2 ledige SATA pladser, men
umiddelbart kan jeg ikke se, der er plads til hverken monteringsrammer
e.l. andre steder end i pladsen til et SATA DVD drev. De normale diske
skubbes jo ind i en slidse og låses fast ved at vippe et greb... - Der
er ingen løse kabler undtagen til ATA/ATAPI drevet. - Det er den mest
kabelløse computer, jeg endnu har set..-)

mvh. Erik Richard

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 14-04-10 22:19

> [...]
> er ingen løse kabler undtagen til ATA/ATAPI drevet. - Det er den mest
> kabelløse computer, jeg endnu har set..-)

de sidste to SATA stik sidder under fan assembly ... du skal selv
montere kablerne. Jeg har selv lige sat et SATA bluray drev i bay nr. 2

og 5 sekunders google giver f.eks. denne:

<http://www.xlr8yourmac.com/feedback/5th_HD_MacPro_OptBay/5th_HD_MacPro_
OptBay.html>

/thomas

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 14-04-10 23:05

Thomas von Hassel wrote:

> [...]
> montere kablerne. Jeg har selv lige sat et SATA bluray drev i bay nr. 2
>
> og 5 sekunders google giver f.eks. denne:

Hm, det kunne da godt være en brugbar løsning - bortset fra, jeg ikke
synes, jeg kan se en pris på monteringssættet, - og det link til OWC,
der er en henvisning til, giver ikke noget udover deres 'special offers'...

Ellers kunne det jo være en rigtig god idé at købe fx. en af de nye 2tb
WD diske 64mb cache, partitionere den til Tiger + lager og så smide
missen på den 250gb 32mb cache disk, hvor tigeren spinner lige nu. - Så
på OWC linket, de pt. sælger WD Caviar Black Edition 2tb/64mb cache til
$147,99USd.

Nå, jeg må vist til at få solgt noget af det, jeg har sat til salg lige
nu. - Du mangler ikke tilfældigvis en vaskeægte high-end Nakamichi IA-2
forstærker.? - Jeg bruger den alligevel næsten aldrig...

mvh. Erik Richard

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 15-04-10 08:08

> Hm, det kunne da godt være en brugbar løsning - bortset fra, jeg ikke
> synes, jeg kan se en pris på monteringssættet, - og det link til OWC,
> der er en henvisning til, giver ikke noget udover deres 'special offers'...

Det er jo en standard 5.25" -> 3.5" "bracket" . .så enhver PC pusher
burde have det .. eller kunne skaffe det.

> Nå, jeg må vist til at få solgt noget af det, jeg har sat til salg lige
> nu. - Du mangler ikke tilfældigvis en vaskeægte high-end Nakamichi IA-2
> forstærker.? - Jeg bruger den alligevel næsten aldrig...

desværre .. det er også "kun" stereo ...

/thomas

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 15-04-10 12:02

Thomas von Hassel wrote:

> Det er jo en standard 5.25" -> 3.5" "bracket" . .så enhver PC pusher
> burde have det .. eller kunne skaffe det.

Ja, OK, ellers må Ryan fra OWC jo lige melde ud, når jeg alligevel skal
have noget strømforsyning derovre.

> desværre .. det er også "kun" stereo ...

'Kun stereo' - må jeg lige være her... - Al musik skal nydes i stereo.

mvh. Erik Richard

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 15-04-10 12:09

> 'Kun stereo' - må jeg lige være her... - Al musik skal nydes i stereo.

undtaget f.eks. koncert dvd'er i 5.1 kanals DTS

/thomas

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 15-04-10 12:25

Thomas von Hassel wrote:

> undtaget f.eks. koncert dvd'er i 5.1 kanals DTS

Mjaoe... Men så skal du alligevel op og ofre +50.000kr. for at få et
anlæg, der kan matche det - fx. et af Nakas nye 5.1/7.1 Home Cinema
Amplifier sæt med løs forforstærker/DTS tuner og en 5x/7x100w effektrin.

mvh. Erik Richard

Fra : Jørgen Tietze

Dato : 15-04-10 08:49

<snip>

> Så på OWC linket, de pt. sælger WD Caviar Black Edition 2tb/64mb cache til
> $147,99USd.

Det var ret billigt - koster omkring 1800-1900kr herhjemme!

~ Jørgen

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 15-04-10 12:19

Jørgen Tietze wrote:

> Det var ret billigt - koster omkring 1800-1900kr herhjemme!

Ja, men det er åbenbart også kun i denne uge, da den stod under deres
'weekly specials'. Normalt kan det ikke betale sig at købe harddiske
derovre, når moms og porto skal regnes ind. - Kun hvis man alligevel
skal have noget specielt, kan det af og til betale sig at tage en disk
eller to med - især, når der er tilbud.

- De har også en 3tb (2x1,5tb) Mercury Elite-AL Quad på tilbud til
$397USd i et kabinet, der såvidt jeg kan se, har plads til 4 diske i
alt, - det er en rabat på $102USd. - AL Quad designet er fuldstændig
magen til MacPro, men bare 'neddroslet' i størrelse - ualmindelig flot
og stilrent!

Nå, jeg må se at få solgt de 'overskydende' Nakamichi CD afspiller og
forstærker 'dimser'.

mvh. Erik Richard

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 14-04-10 21:56

> Det har jeg faktisk ikke - ihvertfald ikke interne.

jeg har hørt at der findes noget der hedder USB eller firewire diske som
vistnok kan bruges til at installere systemer på ...

give it a try ...

/thomas

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 14-04-10 22:24

Thomas von Hassel wrote:

> jeg har hørt at der findes noget der hedder USB eller firewire diske som
> vistnok kan bruges til at installere systemer på ...
>
> give it a try ...

Firewire? - Hwa æ det fo' nøj'..-)? - Det må da så vist være den slags,
jeg har nogle stykker af, men de er alle fyldt næsten op. - Så hvis jeg
skal prøve det, skal jeg nødvendigvis ud og købe noget
drevværk/diskværk... - Og jeg har egentlig ikke lyst til at forsøge mig
med mit 10.5.8 backup drev, som i givet fald ville være den eneste, jeg
umiddelbart kunne afprøve det på

mvh. Erik Richard

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 14-04-10 22:08

Den 14/04/10 22.45, Erik Richard Sørensen skrev:

> Det har jeg faktisk ikke - ihvertfald ikke interne. Maskinen er fyldt op

Så læg det på en ekstern.

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 14-04-10 22:25

Thorbjørn Ravn Andersen wrote:

> Så læg det på en ekstern.

Riget fattes diske... - med en lettere omskrivning.

mvh. Erik Richard

Fra : Morten Lind

Dato : 13-04-10 17:03

> Så må jeg jo bare vente, til jeg
> får tid til at installere en 10.5 på den blanke disk, der venter på
> snestormen...
>
> mvh. Erik Richard

Prøv dog uden - "Det taaa´rrr fem minutter".

M.

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 13-04-10 17:51

Morten Lind wrote:

> Prøv dog uden - "Det taaa´rrr fem minutter".

Som du kan se både af tidl. tråd og andre indlæg i denne, så /har/ jeg
prøvet - indtil flere gange endda...

mvh. Erik Richard

Fra : Morten Lind

Dato : 13-04-10 16:59

> [...]
> installere 10.5 på den disk, der er reserveret til SL, - det er åbenbart
> den eneste måde, det kan lade sig gøre på.

M.

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 13-04-10 12:15

Henrik Münster wrote:

> [...]
> det bare rettelser af nogle småfejl? Når versionsnummeret stadig er
> 10.6.3 er der næppe sket nogen ændring af egentlige funktioner.

De dukkede bare op ved mit daglige check på Apple, men det var lige før,
jeg gik i seng, så jeg véd det faktisk ikke ud over det, der står på
siderne med omtalen. - Kan være smårettelser hist og her samt måske
noget modelspecifikt til fx. de nye iMacs m.m.. Der har tidl. været
lignende 'v1.1' opdateringer til både 10.4.x og 10.5.x, og dér var det
også kun smårettelser og modelspecifikke rettelser...

mvh. Erik Richard

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 13-04-10 12:17

> [...]
> lignende 'v1.1' opdateringer til både 10.4.x og 10.5.x, og dér var det
> også kun smårettelser og modelspecifikke rettelser...

endnu en grund til at 99% af folk bare skal bruge Software Update ... SU
giver dig kun de opdateringer du har _brug_ for

/thomas

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 13-04-10 14:03

> [...]
>
> Mac OS X v10.6.3 v1.1 Update (Combo), 785,3mb
> http://support.apple.com/kb/DL1017
> Mac OS X Server 10.6.3 v1.1 Update (Combo), 897,3mb

Jeg tror forklaringen på v1.1 kom idag .. nye MacBook Pro maskiner ...

/thomas

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 13-04-10 16:35

Den 13/04/10 15.03, Thomas von Hassel skrev:

> Jeg tror forklaringen på v1.1 kom idag .. nye MacBook Pro maskiner ...

Øv, nu er min fine Mac oldgammel :(

Men jeg er stadig glad for den :)

Fra : Morten Lind

Dato : 13-04-10 17:29

> Øv, nu er min fine Mac oldgammel :(

> Men jeg er stadig glad for den :)

Nej - den er ikke oldgammel - den er splinterny Der er blot kommet
en nyere, og hva´ så?

M., der smiler ad folk, der køber en bil, der taber 35% af værdien ved
at køre ud af butikken

Fra : Thorbjørn Ravn Ande~

Dato : 13-04-10 17:37

Den 13/04/10 18.28, Morten Lind skrev:

> Nej - den er ikke oldgammel - den er splinterny Der er blot kommet
> en nyere, og hva´ så?

Tjoh, konfigurationen var tættere på det jeg gerne ville have, og
længere batteritid. Ellers ikke noget. Som jeg skrev, jeg er stadig
glad for den.

> M., der smiler ad folk, der køber en bil, der taber 35% af værdien ved
> at køre ud af butikken

Øh, var det ikke dig der ømmede dig over at din Mac Pro der NÆSTEN VAR
HELT NY, og dengang var den DYR, døde? Men det er selvfølgelig noget
andet

Fra : Morten Lind

Dato : 13-04-10 18:00

> Øh, var det ikke dig der ømmede dig over at din Mac Pro der NÆSTEN VAR
> HELT NY, og dengang var den DYR, døde? Men det er selvfølgelig noget
> andet

Jo, jo, rigtigt Og det /er/ da noget andet - /din/ er jo ikke død,
vel?

M., der seriøst overvejer at nedgradere

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 13-04-10 19:55

Den 13/04/10 19.00, Morten Lind skrev:

> Jo, jo, rigtigt Og det /er/ da noget andet - /din/ er jo ikke død,
> vel?

Nånej. Mindre detalje, der.

> M., der seriøst overvejer at nedgradere

Den billigste Dell?