Min mobil virker i USA?
Fra : Camilla Holm

Dato : 11-04-10 04:37

Hej,
Jeg skal til USA i et år som udvekslings student. Mine forældre vil
gerne vide om min mobil (Sony Ericsson W890i) virker, hvis jeg tager
mit taletidskort ud.
Altså at jeg tager min mobil uden taletidskort med, og køber et
amerikansk taletidskort derover og putter i min mobil?

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 11-04-10 11:48

"Camilla Holm" <camilla_holm94@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Altså at jeg tager min mobil uden taletidskort med, og køber et
> amerikansk taletidskort derover og putter i min mobil?

Her er svar på nogle af dine spørgsmål:

http://www.highways-usa.com/rejsetips/telefoni.php

Jan

Fra : simon

Dato : 11-04-10 11:53

Camilla Holm:
> [...]
> Altså at jeg tager min mobil uden taletidskort med, og køber et
> amerikansk taletidskort derover og putter i min mobil?

Hej.
Her er lidt om mobil i US:
Which bands should you get on your phone?

If used only in the US

If you intend to use your phone only in the US, then get a dual band
phone that has both 850 MHz and 1900 MHz.

A single band phone with only 1900 MHz will give almost as good
coverage.
Da SE W890i har følgende bånd:
GSM/GPRS/EDGE 850/900/1800/1900
skulle hun ikke få problemer med at bruge den med et
simkort købt i US
mvh
simon

Fra : Per Rønne

Dato : 11-04-10 12:48

Camilla Holm <camilla_holm94@hotmail.com> wrote:

> [...]
> Altså at jeg tager min mobil uden taletidskort med, og køber et
> amerikansk taletidskort derover og putter i min mobil?

Du skal såmænd bare have et andet SIM-kort i, så vil du kunne køre på
AT&Ts amerikanske net til lokal takst.

De andre amerikanske selskaber kører med standarder der ikke rigtigt
bruges uden for USA, noget der hedder CDMA. Og som slet ikke bruger
SIM-kort. Og så skal du købe ikke et ny SIM-kort med en helt ny telefon,
du slet ikke kan bruge herhjemme.

Det er hele dette spørgsmål der ligger bag at Apples iPhones i USA kun
kan bruges AT&Ts netværk, men i stort set alle andre lande på alle
mobil-netværk.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Camilla Holm

Dato : 13-04-10 10:11

Tusinde tak alle sammen.
Det er dejligt at vide :P

Fra : Hippo

Dato : 19-04-10 15:31

Husk lige på forhånd at tjekke om den er simlåst, for så skal den lige
låses op inden :)