brændte gryder ?
Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 11-04-10 06:11

jeg har fået den ide at jeg vil lave sauce / sovs (?) 2 gange i mit liv
inden for de sidste 2 uger problemet er at det koster mig en gryde hver gang
da det da virkeligt brænder på - jeg ved man kan bruge sådan noget som det
høj koncentrerede man heler i opvaske maskiner - problemer er jeg kun har
piller til min opvaske maskine - nogen bud på hvordan man kommer til bunds i
sådan en gryde ? og kan man ikke få noget automatisk der røre i en gryde ?

Mv.
Bo M Mogensen

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 11-04-10 06:18

Bo M. Mogensen skrev:

> nogen bud på hvordan man kommer til bunds i sådan en gryde ?

Alm. tøjvaskemiddel er osse fremragende til at ta' den slags (jeg
har kun prøvet dem uden parfume, så jeg aner ikke om duften af
parfume bli'r hængende hvis man benytter et vaskemiddel med parfume).

Mvh,

--
Klaus Alexander Seistrup
http://klaus.seistrup.dk/

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 11-04-10 20:13

"Klaus Alexander Seistrup" <klaus@seistrup.dk> skrev i en meddelelse

> Alm. tøjvaskemiddel er osse fremragende til at ta' den slags (jeg
> har kun prøvet dem uden parfume, så jeg aner ikke om duften af
> parfume bli'r hængende hvis man benytter et vaskemiddel med parfume).

forsøget skal da gøres :) jeg mener hvis man for den brændte bund væk så er
det jo bare at smække den i opvaskemaskinen bagefter

forøs

Fra : Jens Bruun

Dato : 11-04-10 08:21

Bo M. Mogensen <usnet1@gmail.com> skrev i en meddelelse
4bc159da$0$281$14726298@news.sunsite.dk

> og kan
> man ikke få noget automatisk der røre i en gryde ?

Jo, de kommer i mange modeller og i mange prisklasser. Problemet med at
installere en sådan er, at dit hjem pludselig er totalt ommøbleret, og at du
finder dig selv med plæneklipperen i hånden mindst to gange om ugen i
sommerhalvåret.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Thø

Dato : 11-04-10 17:34

On 11-04-2010 09:21, Jens Bruun wrote:

> Jo, de kommer i mange modeller og i mange prisklasser. Problemet med at
> installere en sådan er, at dit hjem pludselig er totalt ommøbleret, [...]

Det lyder som om du er ude i en "soft/firm"-ware baseret løsning (a'la
den ing.dk beskriver problemerne med her:
http://ing.dk/artikel/61920-opgradering-fra-kaereste-70-til-kone-10 )

Men findes der virkeligt ikke en rent hardware/teknisk løsning til et
almindeligt køkken idag? - Industrien har da brugt automatisk omrøring i
30-40 år...

--
Thø

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 11-04-10 20:14

"Thø" <jt@thoestesen.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Men findes der virkeligt ikke en rent hardware/teknisk løsning til et
> almindeligt køkken idag? - Industrien har da brugt automatisk omrøring i

jamen tror du ikke de er meget store ?

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 11-04-10 20:14

> [...]
> du finder dig selv med plæneklipperen i hånden mindst to gange om ugen i

du mener ikke de er til at styrre ? jeg forestillede mig et stativ til en
almindelig hånd mikser ?

Fra : ASKF

Dato : 11-04-10 11:03

Bo M. Mogensen ytrede sig i <4bc159da$0$281$14726298@news.sunsite.dk>
med dette:

> [...]
>sådan en gryde ? og kan man ikke få noget automatisk der røre i en gryde ?

Du kan nemt rense dem med krystalinsk brun sæbe.

Smør sæben på det fastbrændte, dæk gryden til (så sæben ikke tørrer ud)
og lad det stå natten over. Nu skulle det være til at vaske af.

Husk at bruge handsker, da brun sæbe er en kraftig base og kan ætse
huden.
--
Allan Stig Kiilerich Frederiksen
-Myron Tribus

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 11-04-10 20:15

"ASKF" <nospam@askf.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> og lad det stå natten over. Nu skulle det være til at vaske af.
>
> Husk at bruge handsker, da brun sæbe er en kraftig base og kan ætse

ok også en mulighed fordi i forhold til vaske maskine pulver ( jeg har det
kun flydende ) så har jeg brun sæbe ..

Fra : Kim Schulz

Dato : 11-04-10 11:30

On Sun, 11 Apr 2010 07:10:50 +0200
"Bo M. Mogensen" <usnet1@gmail.com> wrote:

> [...]
> nogen bud på hvordan man kommer til bunds i sådan en gryde ? og kan
> man ikke få noget automatisk der røre i en gryde ?

vi bruger også tabs i vores opvasker, men jeg plejer bare at knuse
sådan en tab ned i gryden/fadet og så opløse med lidt vand. lad det stå
natten over og stort set alt er løsnet sig.

kim

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 11-04-10 20:17

"Kim Schulz" <kim@schulz.dk> skrev i en meddelelse

> n> atten over og stort set alt er løsnet sig.

tak for alle svarene :) nu prøver jeg med brun sæbe først og går det så ikke
så knuser jeg en opvaske maskine pille eller noget af den

Fra : Jens Bruun

Dato : 11-04-10 20:25

Bo M. Mogensen <usnet1@gmail.com> skrev i en meddelelse
4bc2201d$0$277$14726298@news.sunsite.dk

> tak for alle svarene :) nu prøver jeg med brun sæbe først og går det
> så ikke så knuser jeg en opvaske maskine pille eller noget af den

Smør gryden ind i brun sæbe, smid den i en pose, smid et par skvæt
salmiakspiritus ind i posen, og luk posen. Dagen efter kan du skylle gryden
ren.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Ukendt

Dato : 11-04-10 22:18

> [...]
> til bunds i sådan en gryde ? og kan man ikke få noget automatisk der røre

Hvad med at skrue lidt ned for blusset og røre i gryden med et piskeris
eller hvad de nu hedder. Det har virket de sidste 25 år for mit
vedkommende...

/karsten

Fra : Jens Bruun

Dato : 11-04-10 22:22

Karsten Madsen <6 på drosselvej i danmark> skrev i en meddelelse
4bc23c80$0$56794$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk

> Hvad med at skrue lidt ned for blusset og røre i gryden med et
> piskeris eller hvad de nu hedder. Det har virket de sidste 25 år for
> mit vedkommende...

Du kender tydeligvis ikke Bo M. Mogensen.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Ukendt

Dato : 12-04-10 21:15

> Du kender tydeligvis ikke Bo M. Mogensen.

Burde jeg det ?

/karsten

Fra : Anders Houmark

Dato : 11-04-10 23:07

> [...]
> til bunds i sådan en gryde ? og kan man ikke få noget automatisk der røre

Alle forslagene er udmærkede, og er noget jeg evt. selv vil prøve næste
gang, bare for sjov..

Sidst jeg havde en gryde som var brændt på, pga. det ikke lige er så nemt at
lave budding der brugte jeg bare varmt vand fra hanen og så bagepulver i
vandet.. 20 min så kunne det skyldes ud.

Mvh Anders