Flæske steg på weber grill
Fra : Janner

Dato : 10-04-10 07:38

Hej

Har lavet en sådan en enkelt gang. Det var en rimelig lille ribbenssteg.

Den blev ridset, fik godt med salt mellem "rillerne" og der blev sat
laurbær blade mellem sværene. Den smagte perfekt, men fik altså ikke
sprøde sværd (svær er det egentligt med d) ??

Hvad gør jeg galt? er der nogen tips eller trix jeg har overset?

På forhånd tak

/Jan
Hent gratis SPAMfighter her: http://www.spamfighter.com/lda

Fra : Mogens

Dato : 10-04-10 14:42

Janner wrote:
> [...]
> sprøde sværd (svær er det egentligt med d) ??
>
> Hvad gør jeg galt? er der nogen tips eller trix jeg har overset?

Det er vigtigt at skære sværene helt op, men ikke ned i kødet. De
maskinskårne stege man køber er ofte(st) kun skåret delvist. Hvis du
gnider saltet ned i mellem sværene, og sørger for en tilstrækkelig
temperatur, burde sværene blive sprøde.

I mange år kunne vi helelr ikke få flæsekstegene perfekte, men fandt ud
af at det skyldtes at vores ovn var dårlig. Da vi fik en ny lykkedes det
altid. Nu er en Weber jo en anden sag, men temperaturen skal jo op anyhow.

Svær på en steg er uden "d".

Fra : Ralph

Dato : 10-04-10 17:10

"Janner" <noway@spam.spam> skrev i en meddelelse
> Hej
> Har lavet en sådan en enkelt gang. Det var en rimelig lille ribbenssteg.
> Den blev ridset, fik godt med salt mellem "rillerne" og der blev sat

Den største fejl weber-ejere laver er at løfte låget hele tiden, hvis du har
en standard-weber uden termometer og trådløs stegetermometer, så sørg for at
du kan se stegetermometer og svær igennem lufthullet, så er du fri for at
løfte låget mere end højest nødvendigt.
Hvis du vil være helt sikker, så start med 1-2 min. med sværen ned over
direkte varme, dernæst salt, stegetemometer i, låg på, indirekte varme i ca.
3 øls tid.

--
Ralph

Fra : Jens

Dato : 13-04-10 13:54

"Ralph" <rwr@post6.tele.dk> wrote in message
> [...]
> Hvis du vil være helt sikker, så start med 1-2 min. med sværen ned over
> direkte varme, dernæst salt, stegetemometer i, låg på, indirekte varme i

Hvad! Kan du stege en flæskesteg på et kvarter!

Har selv meget dårlige erfarringer med sprød svær i weber-gill og det uanset
hvor mange øl jeg drikker

/jens

Fra : Erik Olsen

Dato : 13-04-10 17:23

Jens wrote:

> Har selv meget dårlige erfarringer med sprød svær i weber-gill og det
> uanset hvor mange øl jeg drikker

Jeg har lavet fin flæskesteg med sprød svær på en Weber-grill.
Indirekte, men jeg kan bare ikke helt huske hvor lang tid den fik.

--
Venlig hilsen/Best regards
Erik Olsen