Iskold Falkreder
Fra : Karsten Jensen

Dato : 12-04-10 13:22

Kære gruppe!.

Først vil jeg sige, at vi altid har fået en ganske fin og kompetent
behandling af læger, sygeplejersker og falkredere - indtil i aftes.

Min kone har type to diabetes. Og i går aftes ville jeg måle hendes
blodsukker ved 19:00
tiden. Så jeg gjorde blodsukker måleapparatet parat, og gik op for at vække
min kone. Det var imidlertid ganske svært. Da jeg endelig fik hende til at
åbne øjnene kunne jeg ikke få kontakt til hende. Jeg prøvede et stykke tid
at få noget juice og sukkervand i hende, men det kunne ikke lade sig gøre.
Jeg ringede 112, og der kom hurtigt to falkredere. De fik en opdateret
medicinliste og øvrige informationer, og den ene spurgte om blodsukkeret, og
jeg nævnte at jeg ikke have fået det målt aften, og fortalte efter bedste
evne hvad de sidste målinger havde vist. Enhver der har prøvet ikke at kunne
få liv i ens ægtefælle eller partner, ved hvilket chock det kan være. Og jeg
har nok rodet en del rundt i hvornår og hvad de sidste prøver præcist viste.
Det fik jeg så også at vide på en iskold måde af falkrederen. "Hvor er
jeres blodsukkerapparat" spurgte han. Det var jo så en fin måde at sige på,
at han nok ikke troede på at vi havde taget nogle prøver, og måske ikke
havde et apparat. Og jeg nævnte så, at det lå nede på spisebordet, men han
ville ikke se det. For ikke at gøre dette for langt, så fortsatte det henne
på skadestuen. Jeg sagde trods alt tak for hjælpen til ham. Han kiggede ikke
på mig, og talte i stedet til sin partner. Da jeg talte med min kone om det,
nævnte hun at selv om hun ikke kunne tale, havde hun hørt hele samtalen
hjemme hos os mellem jeg og rederen - mærkeligt nok. Hun er dybt chokeret
over det.

Jeg har googlet en del, uden at kunne et sted, hvor man kan klage over det
her, unden rigtigt at kunne finde noget. Er der nogle der kan hjælpe med
det?

Min kone klarede det heldigvis, selvom tallet var nede på 1,3 - Så det er jo
det vigtigste

Karsten

Fra : S. Kann

Dato : 12-04-10 23:28

On 12 Apr., 14:22, "Karsten Jensen" <kukshfkjdjpoibvkj...@invalid.dk>
wrote:
> [...]
> det?
>
> Min kone klarede det heldigvis, selvom tallet var nede på 1,3 - Så det er jo

Det bliver nok ikke let at formulere en klage i dette tilfælde.
Falck-redderen har ikke udvist manglende kompetence, men manglende
pli.
Så klage? Nej. Fortælle Falck om oplevelsen? Ja.
Stefan K

Fra : Karsten Jensen

Dato : 13-04-10 17:54

Fra : Karsten Jensen

Dato : 13-04-10 18:40

Undskyld roderiet med min newsreader. Det skal selvfølgelig sættes
ordentligt op;

Karsten

Fra : Karsten Jensen

Dato : 13-04-10 18:07

[...]

OK. Efter at have tænkt lidt over tingene, kan jeg godt se at du har ret.
Selvom
man godt kunne tænke sig, at kompetencen også indeholder lidt forståelse
for de pårørende, og for hvordan de oplever de ofte voldsomme og livstruende
ting der kan ske. Det var også en ung falkreder, og han har nok ikke den
samme
erfaring, som de ældre i faget. Anyway, min kone og jeg har drøftet tingene
med
lægen hvor min kone er indlagt, og vi har besluttet at vi nok ikke gør mere
ud at
den sag.

Mvh. Karsten