Opvarmning her i forårsmånederne
Fra : Børge Wedel Müller

Dato : 11-04-10 16:43

Hej

Nu er det forår, og båden er i vandet.

Jeg har konstateret at mit "Ardic" system er for lille til at "ekstra"
opvarme en 36 fods båd.

Hvilke muligheder har i til "ekstra varme?"

Det skal selvfølgeligt være transportabelt og sikkert og billigt. ingen CO2,
selvfølgeligt.

mvh
/Børge

Fra : Harding E. Larsen

Dato : 11-04-10 12:46

Du kan f.eks. købe en elektrisk varmer "en væltepeter" i
bådudstyrsforretningerne, der slukker hvis den vælter.
Den kan klare varmeforøgelsen som du efterlyser; men intet er CO2 frit
for du kan ikke se om strømmen kommer fra et kraftværk eller fra en
vindmølle.
Dem der køber "grøn strøm" forsøger kun at købe aflad for deres egen
uvidenhed i forhold til virkeligheden; men selvfølgelig vil mange
store vindmøller give CO2 fri strøm, blot skal man lige huske at der
til møllernes og tilslutningsnettes fremstilling er brugt store
mængder energi med produktion af store mængder CO2.

Mvh/Harding