Mille White fra Hempel
Fra : Flemming N

Dato : 10-04-10 16:56

Jeg har altid brugt Mille bundmaling til min båd. Dog aldrig hvid.
I år har jeg skiftet til hvid.
Under påføringen, med lille rulle, dannedes en masse trevler (lignede vat).
Hvad skyldes det? Har jeg gjort noget forkert?
Jeg havde en rest mørkeblå fra tidligere som jeg rullede på kølen. Den var
meget nemmere at påføre og uden ovennævnte problem.
Hvis det er normalt med alt det vatlignende i luften vil jeg ikke bruge
white næste år.
Hvad er jeres erfaringer. Har International en hvid selvpolerende maling
uden disse problemer?
/Flemming N

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 10-04-10 17:35

"Flemming N" <fnifjern@os.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> white næste år.
> Hvad er jeres erfaringer. Har International en hvid selvpolerende maling

Hvad siger leverandøren Flemming?

Det må vel blive en reklamation hvis du har fulgt anvisningerne!!!

Mvh
JR

Fra : Torben Skovgaard Bac~

Dato : 10-04-10 18:13

Flemming N wrote:
> [...]
> bruge white næste år.
> Hvad er jeres erfaringer. Har International en hvid selvpolerende

Hvad var temperaturen, da du påførte malingen med rullen.
Jeg har oplevet, at det lignede lidt efter det sukkervat, man kan få på
pinde i Tivoli og andre steder

Hvis temperaturen er under ca. 10 grader, så sker det. Der er ikke noget
galt med malingen.
Det hjælper noget, hvis man fortynder malingen en smule.

Mvh
Torben
--
\\\\////
(@@)

Fra : Henning Rasmussen

Dato : 10-04-10 18:39

"Torben Skovgaard Bach" <tsbach@FJERNnyka.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> noget galt med malingen.
> Det hjælper noget, hvis man fortynder malingen en smule.

Jeg kender fænomenet, har brugt den type maling i flere år, men har ikke
tænkt nærmere over det. Så sent som idag har jeg bundsmurt og set lidt
candyflos. Jeg gav blæsten skylden, den var i omegnen af 10 ms. og jeg
var lige ved at udsætte p. gr af den. En malerulle kan også producere
noget centrifugalkraft, hvis man kommer for tæt på og bliver ivrig, får
jeg hvide pletter for øjnene (brillerne)

--
Med sejlerhilsen
Henning _/) _/) _/)

Fra : Flemming N

Dato : 10-04-10 18:56

Underligt at der er forskel på Mille White og den blå Mille ekstra. Har
smurt begge dele på i dag og der er meget stor forskel. Også på forbrug pr.
kvm. Den hvide er langt mindre drøj.
/Flemming N

> [...]
> lige ved at udsætte p. gr af den. En malerulle kan også producere noget
> centrifugalkraft, hvis man kommer for tæt på og bliver ivrig, får jeg

Jeg malede bunden i dag.

Fra : Henning Rasmussen

Dato : 11-04-10 18:07

> [...]
> smurt begge dele på i dag og der er meget stor forskel. Også på forbrug
> pr. kvm. Den hvide er langt mindre drøj.

Der er vist andre forskelle. Jeg har ikke særlig mange erfaringer med
forskellige typer, men da jeg i sin tid skiftede til Mille White fra en
anden Mille, bemærkede jeg, at ved afvaskning om efteråret, syntes jeg, at
der løb mere maling af end før.
På en bådudstilling bekræftede en medarbejde fra Hempel, at sådan var det.
Jeg fortsætter dog med Mille White, fordi det står godt til orange-rødt
fribord.

--
Med sejlerhilsen
Henning _/) _/) _/)

Fra : Bjarke@Escape

Dato : 11-04-10 23:12

Hvad er ide'en i at bruge Mille White ? Udover nogle "det ser smukt ud"
kvinde argumenter ?

Bådens bund og køl er nede i noget vand med begroningsrisiko. Og den hvide
bundmaling kommer hurtigt til at se beskidt ud. I kan ikke selv se det, men
når i krænger kan vi andre sidde og se på jeres beskidte bunde.

Lidt som at starte et skorstensfejer firma og beslutte sig til at gå rundt i
lyserødt tøj.

Hvis den så også virker dårligere.... så kan jeg slet ikke forstå det ....

Fortsætter med sort ... (har tidligere kørt mørkeblå)

Bjarke

Fra : Ukendt

Dato : 12-04-10 12:25

Bjarke@Escape wrote:
> [...]
> selv
> se det, men når i krænger kan vi andre sidde og se på jeres beskidte
Ja, Bjarke,

Du har desværre ret ... Men det ser da flot ud, lige inden søsætningen
.... ...

http://picasaweb.google.dk/fltorp/SSTningAfGimle?authkey=Gv1sRgCJv7nsTq-8faaA&feat=directlink

Som andet sted angivet: Kunne jeg rulle tiden tilbage, ville jeg have
fortsat med VC17, som er meget flot kobberfarvet lige inden
søsætningen, men efter en time i vandet er det sort ...

Flemming Torp

Fra : Henning Rasmussen

Dato : 12-04-10 20:28

"Bjarke@Escape" <maxi999.escape-krølleA-gmail.com> skrev i en meddelelse
> Hvad er ide'en i at bruge Mille White ? Udover nogle "det ser smukt
> ud" kvinde argumenter ?
>

> Hvis den så også virker dårligere.... så kan jeg slet ikke forstå det
>
> Bjarke

Hej Bjarke

Den virker skam udmærket.

--