Håndholdt VHF M1 M2
Fra : Søren

Dato : 10-04-10 12:42

Hej

Jeg har en Håndholdt VHF Cobra MR HH330 eu der har kanalerne M1 M2, kan det
lade sig gøre at få lagt L1 L2 ind istedet.
Jeg har købt den i England, før jeg fandt ud af at det kun var Norden der
brugte L1 & L2
Er der nogen der kan hjælpe med evt. omkodning?

Mvh Søren

Fra : Flemming N

Dato : 11-04-10 17:30

Du kan nok få hjælp hos den svenske importør:
Email: info@bergsala.se
http://www.bergsala.se Denmark, Finland, Norway, Sweden

/Flemming N

Fra : Søren

Dato : 11-04-10 20:33

"Flemming N" <fnifjern@os.dk> skrev i meddelelsen
> Du kan nok få hjælp hos den svenske importør:
> Email: info@bergsala.se
> http://www.bergsala.se Denmark, Finland, Norway, Sweden
>

> /Flemming N

Hej

Ja jeg fik faktisk suport fra dem igår en lørdag.
Hvor de også fandt en Svensk butik der gerne ville ligge dem ind, de ville
have 350kr incl retur fragt fint nok, post dk skal så lige have 195kr for en
pakke derover.
Selve Radioen kostede ca. 1000kr 129£ med fragt fra England, den koster
ca.18-2000 i Danmark så der er lidt at give af.
Men jeg har ellers kun tænkt at bruge den i nød situationer, så det er nok
begrænset hvad nytte L1 & L2 gør.

Søren

Fra : -

Dato : 13-04-10 20:46

Søren skrev:

> [...]
> Hvor de også fandt en Svensk butik der gerne ville ligge dem ind, de
> ville have 350kr incl retur fragt fint nok, post dk skal så lige have
Ja, selvfølgelig koster det lidt ekstra med lørdagsservice.
Men det er en underlig branche, som har så travlt med at fjerne
grundlaget for sin egen eksistens, fordi de stadig lever i forrige
århundrede. (Både posten og butikken) En omprogrammering af MMSI nummer
i en radio der skifter ejer er næsten dyrere end at købe en ny VHF
radio... Det er kundeservice a la Mercedes!

Mvh. Claus