12V TV
Fra : Jan Rasmussen

Dato : 10-04-10 10:20

hej

Prosonic 22" Led tv

http://viewer.zmags.com/publication/e81682b9#/e81682b9/48

Og på 12V

Tror i det går at sætte direkte på batteriet?

Mvh
JR

Fra : Steffen Skov

Dato : 10-04-10 11:42

Hvis der er 12v indgang på fjernsynet, kan det godt lade sig gøre. HUSK at
indsætte en sikring mellem batteriet og fjernsynet.
Hilsen Steffen
--
"E´baad" Pd26 nr.18, Århus.

Fra : Ukendt

Dato : 10-04-10 13:03

> [...]
>
> http://viewer.zmags.com/publication/e81682b9#/e81682b9/48
>
> Og på 12V
>

> Tror i det går at sætte direkte på batteriet?

Jeg købte i metro et 14" tv (flad.) for et par siden med en psu på 12v. Men
satte jeg det direkte til batteri uden om psu'en, så lukkede billedet ned
efter 3 sek. og der var kun lyd på. Hvorfor må du sp. om i el teknik.

Mvh Jens

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 10-04-10 17:28

"jens_a. 3060" <jens_a.jens(snabel a)forum(dot)dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> ned efter 3 sek. og der var kun lyd på. Hvorfor må du sp. om i el teknik.

Til min tidligere computer har jeg en omformer til bilen som sættes i
cigarstikket, men output er 20VDC, den laver altså 12v om til 20v

Det jeg er betænkelig ved er at trafoen til mit tv er 12V 4A, men ibland er
outputtet på batteriet jo helt oppe på 15V når der lades, og ibland er den
jo nede under 12V

Mvh
JR

Fra : Harding E. Larsen

Dato : 10-04-10 07:24

Din PSU har inputspænding på 12 volt; men udgangsspændingen til TV´et
er nok en anden og derfor lukker fjernsynet ned når det ikke bliver
fodret korrekt.

Mvh/Harding

Fra : Ukendt

Dato : 10-04-10 19:02

wrote:
> [...]
> satte jeg det direkte til batteri uden om psu'en, så lukkede billedet ned
> efter 3 sek. og der var kun lyd på. Hvorfor må du sp. om i el teknik.

Nej jeg har en 240v omformer nu, som jeg sætter psu i som var det fra
lysnettet. Mit bud er at den måske, hvis der brug for det sætter spændningen
op og ned efter behov. Ellers ved jeg ikke hvorfor den ikke kan køre på
batteri sp. der når motoren køre kan nå op på 14,3v.

Jeg kender godt omformer til cigartænderstik har en IBM in 12v output 10-20V
men kun 2 amp.
Her ikke prøvet med den!
Mvh Jens