Yamaha / Honda politimotorcykel
Fra : Kent

Dato : 11-04-10 22:31

Jeg var på Carlsberg og se på meget hurtige biler i dag. Der stod en
Yamaha FJR 1300 politimotorcykel parkeret. Men tanken havde Honda-mærke
med vinger og det hele. Er der nogen, som har en forklaring på, hvorfor
politiet kan finde på at sætte en Honda tank eller måske bare mærkernes
på en FJR?

Eller måske er det bare er en betjent med humor?
--

Kent

Fra : Jesper Pedersen

Dato : 12-04-10 02:21

On 11 Apr., 23:30, Kent <kentmagnussenFJ_...@gmail.com> wrote:
> Jeg var p Carlsberg og se p meget hurtige biler i dag. Der stod en
> Yamaha FJR 1300 politimotorcykel parkeret. Men tanken havde Honda-m rke
> med vinger og det hele. Er der nogen, som har en forklaring p , hvorfor
> politiet kan finde p at s tte en Honda tank eller m ske bare m rkernes
> p en FJR?
>
> Eller m ske er det bare er en betjent med humor?

Eller også kan du ikke se forskel på en FJR1300 og en ST1300

Fra : HO

Dato : 12-04-10 09:58

> Eller m ske er det bare er en betjent med humor?

Eller også kan du ikke se forskel på en FJR1300 og en ST1300

Hej
I farten kan det godt snyde lidt
http://www.politi.dk/da/aktuelt/nyheder/2005/motorcykler_220905.htm

MVH
HO
www.hosign.dk
www.kongeaamc.dk

Fra : Kent

Dato : 12-04-10 16:45

Den 12-04-2010 10:20, Jesper Pedersen skrev:

> Eller også kan du ikke se forskel på en FJR1300 og en ST1300
Tja. Et hint kunne være Yamaha-mærket på fronten af kåben, samt det
manglende koblingshåndtag. Og FJR-mærket.

--

Kent

Fra : Armand

Dato : 12-04-10 20:58

Kent skrev:

> Tja. Et hint kunne være Yamaha-mærket på fronten af kåben, samt det
> manglende koblingshåndtag. Og FJR-mærket.

ST1300-bagenden er ellers heller ikke til at tage fejl af

--
Armand.

Fra : Peter Winther

Dato : 12-04-10 16:56

"Kent" <kentmagnussenFJ_ERN@gmail.com> skrev i meddelelsen
> Jeg var på Carlsberg og se på meget hurtige biler i dag. Der stod en
> Yamaha FJR 1300 politimotorcykel parkeret. Men tanken havde Honda-mærke
> med vinger og det hele.

/Peter

Fra : Dak

Dato : 12-04-10 18:03

> /Peter

Har i overvejet at det er en mekaniker som ikke lige havde set hvilken
cykel han havde med at gøre? så passede tanken jo tilfældigvis med
lidt masen og banken på cyklen så hvorfor skifte om på den igen.

--
Dak
"Honda CBR600F3 '96"

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 12-04-10 18:08

"Dak" <dak_n@hotmail.com> wrote in message

> [...]
> cykel han havde med at gøre? så passede tanken jo tilfældigvis med
> lidt masen og banken på cyklen så hvorfor skifte om på den igen.

Især nu, hvor mekkeren havde "modificeret" den til at passe - så passer den
sikkert ikke mere på sin gamle plads

--
Jesper Hedegaard

BMW F650ST når vejret spiller
Suzuki Jimny når vejret spilder

Fra : Armand

Dato : 12-04-10 21:01

Peter Winther skrev:

> "Kent" <kentmagnussenFJ_ERN@gmail.com> skrev i meddelelsen
>
> Det må være en betjent med humor, for jeg spottede også omtalte klon
> til >>bakkeåbninggen den 25/3.

Eller blot en stakkels Honda-fanatiker der måtte se sin drøm briste da
etaten opstaldede ST'erne :-/

--
Armand.

Fra : Per V. Misser

Dato : 12-04-10 22:23

Hej Armand!
> Eller blot en stakkels Honda-fanatiker der måtte se sin drøm briste da
> etaten opstaldede ST'erne :-/

Ja --- hvad var den historie egentlig? Kan du opfriske hvis du har viden

Bedste hilsener
Per V. Misser
CX500E82

Fra : Armand

Dato : 12-04-10 22:35

Per V. Misser skrev:
> Hej Armand!
>
> Ja --- hvad var den historie egentlig? Kan du opfriske hvis du har viden

I årevis, imens at en klage fra Honda over ikke at blive taget i
betragtning når etaten købte politimotorcykler blev behandlet i
bruxelles, måtte betjentene nøjes med de hidtil købte motorcykler, der
således måtte gennemrenoveres i en lind strøm.
Efter at Bruxelles gav Honda medhold blev der åbnet for nyindkøb
hvoriblandt ST1300'eren - Men lynhurtigt viste det sig at den ikke kunne
køre ligeud: Allerede ved 150 havde den markante problemer med at slingre.
Ergo: De allerede indkøbte blev stilet i garage og de ikke-leverede
afbestilt!
Og tror du at Yamaha og BMW griner? !!!

Jeg fortalte forøvrigt min videnbegærlige datter historien skærtorsdag i
Esbjerg - Foranlediget af en privat hvis ST1300 på torvet: "den der er
bare en sørgelig slingrende Honda som, for at få solgt dém politiet
afbestilte, er sat så meget ned at fattige hardcore Honda-lovers bilder
sig ind at de kan affinde sig med problemet"

--
Armand.
(Honda-hader der gnækker i skægget)

Fra : Per V. Misser

Dato : 12-04-10 23:12

Hej

> [...]
> afbestilte, er sat så meget ned at fattige hardcore Honda-lovers bilder
> sig ind at de kan affinde sig med problemet"

Jeg takker for ny viden. Det tjener ikke en fabrik som jeg ellers har meget
til overs for at få et sådant prædikat.
Anyhow, så er jeg ved at overveje næste køb af touring MC som afløser for
den veltjente CX500E, som dog har bragt mig som "påny-driver" både til
Holland-Belgien, Skotland-Færøerne, og sidst til NSU-mekkaerne i
Sydtyskland. Der foruden er der kørt mange andre gode ture og store
oplevelser. Det går ikke, at det er uudholdeligt at køre 130 km/t, og den
er for tung - og ja for gammel. Jeg er parat til at komme videre, men skal
ikke have en "slå ihjel maskine".
Mine bud lige nu er Honda VFR, RC36 eller nyere, eller BMW F800ST. --- Kører
de ligeud ved 140 km/t på en tysk motorvej, når der er telt, oppakning og
Trangia ombord?

vh
Per V. Misser
CX500E82
SuperFox56 (projekt)

Fra : Armand

Dato : 13-04-10 14:53

Per V. Misser skrev:

> Mine bud lige nu er Honda VFR, RC36 eller nyere, eller BMW F800ST. --- Kører
> de ligeud ved 140 km/t på en tysk motorvej, når der er telt, oppakning og
> Trangia ombord?

Det er meget få undtagelser, der viser sig at være slingrespande og VFR
har der slet ikke været noget lignende ude om. Det samme må formodes om
F800ST :-/

--
Armand.

Fra : Peter

Dato : 13-04-10 21:26

Hej Per

Kørte samme dag på vfr800 og bmw 800 st i direkte sammenligning.
Jeg kunne bedst lide bmw'en. Bedre siddekomfort og lettere håndtering.
Jeg er 176 cm høj og vejer 76 kg. Kraftmæssigt og hastighedsmæssigt føltes
de næsten ens.
Benzinøkonomien i f800'eren er heller ikke til at slå. Konen har
efterfølgende fået een og selv med min kørsel,
har den aldrig været under 20 km/l.
Motorgangen på vfr'en (og også på min egen cbf600) er dog noget bedre end
bmw'en, men det er nok
smag og behag. Jeg har dog prøvet en f800 ved expedit som havde 7000 km på
tælleren og den spandt som en 4 cyl i motoren, totalt ok.
Moment er der masser af i bmw'en

bmw'en er sikkert billigere i forsikring også, hvis økonomien i det hele
taget betyder noget.

Huddi

Fra : Per V. Misser

Dato : 14-04-10 23:49

Hej Peter

"Peter" skrev i en meddelelse
> [...]
> Moment er der masser af i bmw'en
>
> bmw'en er sikkert billigere i forsikring også, hvis økonomien i det hele

Interessant - jeg er en 85-kilos på 1,82 m. Det synes som om de 2 maskiners
effekt harmonerer fint.
Hvis man kigger i oversigten fra Touring-Nyt har F800ST et lavere antal HK,
men et væsentligt større moment end VFR800. Jeg kunne godt tro at F800ST har
en motorkarakteristik der tiltaler mig mere. Jeg er jo vant til en V2er der
ikke kan kvæles!
På økonomisiden er BMWen klart billigst i forsikring og benzinøkonomi, men
er dyrere i anskaffelse. Iøvrigt er økonomi mindre vigtig end køreglæde
Jeg glæder mig til at få den prøvet

Per V. Misser

Fra : Armand

Dato : 15-04-10 09:24

Per V. Misser skrev:

> [...]
> en motorkarakteristik der tiltaler mig mere. Jeg er jo vant til en V2er der

Tro ikke at du kan kvæle en VFR!
Begge motorcykler har forøvrigt omkring de 80Nm man kan forvente af en
800'er, men som mit mantra i sagen lyder:
Eftersom kun de allermindste motorcykler ikke kan klare at køre over
Storebælt i modvind uden at skulle geare ned for at kunne holde
motorvejs-hastighed, så har enhver motorcykel fra middelklassen og op
tilstrækkeligt med drejningsmoment :-|

Hvad angår drejningsmomentet, så er det en total ubrugelig størrelse at
skule til på motorcykler. Dette især fordi at drejningsmomentet angives
for krumtappen og gearingen medfører stor forskellighed for
drejningsmomentet på baghjulet (hvilket tydeligst er at se på en cykel
hvor man med det samme drejningsmoment (á kropsvægtx pedal-længde) opnår
tilstrækkeligt større drejningsmoment på baghjulet ved at geare ned i et
lavere gear!), hvorfor det er helt hen i vejret at dømme en motorcykel
på dens angivne drejningsmoment :-|

F800ST opgives til kunne køre omkring 230 - Dette gøres med 9.000rpm.
VFR opgives til godt og vel 250km/t - Dette gøres med 12.500rpm.
Sat op på en spids kører VFR ved sammenlignelige 230' 11.500rpm - 25%
mer-omdrejninger = 25% lavere gearing => 25% mere moment på baghjulet -
Sagt på en anden måde skal den effektive moment-kurve for VFR i
sammenligning med F800ST løftes godt 1/4!

Lidt surfen gav en sammenligningstes mellem de to på engelsk. Dén vil
sikkert gavne dig:
<http://images.google.dk/imgres?imgurl=http://www.motorcycle.com/images/content/Shoot-Out/08_aug_middle_shoot_15.jpg&imgrefurl=http://www.motorcycle.com/shoot-outs/2008-middleweight-sporttouring-shootout-bmw-f800st-vs-honda-vfr800-interceptor-86719.html&usg=__saX_IzUd4QKok2XJ8OuGqxXJ3bg=&h=302&w=450&sz=42&hl=da&start=20&um=1&itbs=1&tbnid=6ZgyzD476dYNuM:&tbnh=85&tbnw=127&prev=/images%3Fq%3Dbmw%2Bf%2B800%2Bst%2Bdyno%26um%3D1%26hl%3Dda%26client%3Dfirefox-a%26sa%3DN%26rls%3Dorg.mozilla:da:official%26tbs%3Disch:1>
Artiklen har også et godt dyno-chart med kurver til sammenligning, men
husk lige på det med de +25% i VFR's moment-favør!
Enjoy!

--
Armand.

Fra : Armand

Dato : 15-04-10 11:34

Armand skrev:

> [...]
>
> Artiklen har også et godt dyno-chart med kurver til sammenligning, men
> husk lige på det med de +25% i VFR's moment-favør!

- - - Jeg kunne ikke lade være med at pille lidt ved ovennævnte
momentkurve: Med mit meget overfladiske kendskab til photoshop blev det til:
<http://www.gratisupload.dk/download/42603/>
Den løftede linie burde være sænket lidt mere end stregens bredde i det
nedre område, men det fremgår alligevel at VFR indtil ca. 7.000rpm
nærmest har det samme baghjulsmoment og derover (à over 140km/t)
væsentligt mere!

Bimsen har til gengæld en momentkurve som i mine øjne er nærmest ideel:
Den har et dyk i kurven, der bunder ved ca. 115kmt, d.v.s. at ved denne
fart vil der forekome et stigende drejningsmoment ved faldende
omdrejninger. Med andre ord: Med stigende behov (Storebælt i modvind,
igen!) forekommer et stigende drejningsmoment hvlket medfører at man
ikke i nær samme grad skal korrigere med gassen ved forhindringer =>
fornemmelse af en sejere motor! Bønder i pløjemarken hvor der for alvor
bruges drejningsmoment, kender fænomænet som 'moment-reserve'!

Mon der kan fås et gearings-sæt til remtrækket? En opgearing á små 15%
ville placere bunden af moment-dykket ved 130km/t istedet og derved gøre
F800 til en yderst behagelig motorvejs-æder med 'momentreserve' til
kompensation for den lavere gearing - Et par hundrede rpm færre er
ydermere behageligere i brug.

--
Armand.

Fra : Per V. Misser

Dato : 17-04-10 01:48

Hej Armand!

> [...]
> F800 til en yderst behagelig motorvejs-æder med 'momentreserve' til
> kompensation for den lavere gearing - Et par hundrede rpm færre er

Jeg anerkender dine betragtninger. Mine indledende udsagn om moment bunder
jo også i erfaringerne med CX500, som jo absolut ikke kan kvæles. Foruden at
motoren i denne har gode egenskaber med hensyn til moment er den meget
lavgearet, hvilket også bidrager til det gode omdømme om at den ikke kan
kvæles. Mange er fristet til at skifte tandhjulene i fronten af motoren (fra
krumtap til gearkasse) til gearingen fra CX650, hvilket giver ca. 10%, og
en væsentlig reduktion i støj og vibrationer. Netop det, du anpriser. Jeg
har været fristet til at gøre det, men jeg gider ikke. Jeg skal snart videre
fra CXen, bl.a. fordi den er for tung, og det er der, at VFR og F800ST
trænger sig på.
Jeg har indtil nu kun skimmet det vedhæftede review, men det vil blive
nærlæst grundigt! Derefter er der kun at besøge ProBike og Expedit. I sidste
ende er det maven der bestemmer.
Jeg takker for det gode input!

--
Per V. Misser
CX500E

Fra : Ukendt

Dato : 13-04-10 00:14

Armand wrote:
> [...]
> solgt dém politiet afbestilte, er sat så meget ned at fattige
> hardcore Honda-lovers bilder sig ind at de kan affinde sig med

Kan en ST1300 ikke køre ligeud ved 150 km/t???
Så tror jeg sgu det er chaufføren der er fuld.

Fra : p.jarnbak

Dato : 13-04-10 07:21

"Sørensen" <xxxxxxxxxxxx> wrote in message

> Kan en ST1300 ikke køre ligeud ved 150 km/t???
> Så tror jeg sgu det er chaufføren der er fuld.

Nej,det engelske politi har også kaseret den.Vist nok ca 300 stk der er
blevet
ophugget,da de ikke skulle ud til private.Det danske politi havde da vist
også
bremse problemer (abs bremser).
M.v.h. Palle.

Fra : Jim Andersen

Dato : 14-04-10 12:37

p.jarnbak wrote:

> .Det danske politi havde da vist også
> bremse problemer (abs bremser).

De rygter jeg har hørt siger at det ikke var pga ligeud-problemer, men at
der var problemer med bremserne.

/jim

Fra : Armand

Dato : 13-04-10 14:57

Sørensen skrev:

> Kan en ST1300 ikke køre ligeud ved 150 km/t???
> Så tror jeg sgu det er chaufføren der er fuld.

Dét ville være en meget uheldig situation for sheriffens svende

Problemet er, og som Honda forklarer sig, at du ikke finder et
sidetaskesæt hvori der ikke er indklæbet en label med 'max 130km/t' og
ST'eren er jo tungt udstyret i dén retning.
Men hvordan i alverden kan man finde på at sælge en motorcykel der ikke
må køre over 130' til politibrug??

--
Armand.

Fra : Cykellapper

Dato : 13-04-10 22:19

Armand wrote:

> Problemet er, og som Honda forklarer sig, at du ikke finder et
> sidetaskesæt hvori der ikke er indklæbet en label med 'max 130km/t' og
> ST'eren er jo tungt udstyret i dén retning.

I mine (aftagelige) BMW tasker står der max 180 km/t.

--
Preben Mortensen
(Cykellapper)

Fra : Armand

Dato : 13-04-10 23:30

Cykellapper skrev:

> I mine (aftagelige) BMW tasker står der max 180 km/t.

OK. My fault
Anyhow, ST1300'ens er ikke til de hastigheder!

--
Armand.

Fra : N/A

Dato : 15-04-10 23:04

Fra : N/A

Dato : 15-04-10 23:04

Fra : Kent

Dato : 13-04-10 13:27

Den 12-04-2010 23:35, Armand skrev:
> [...]
> køre ligeud: Allerede ved 150 havde den markante problemer med at slingre.
> Ergo: De allerede indkøbte blev stilet i garage og de ikke-leverede
Motor Cycle News (MCN) har skrevet om uheldene i England med ST 1300,
hvor en betjent døde, og disse uheld skulle skyldes, at politiet havde
fået udskiftet fjedrene mod nogle hårdere en normalt og uden
proportional virkning. Dette skulle være for at kunne klare vægten af al
udstyret.

Det "morsomme" er, at nu genbestiller nogle af politikredsene i England
ST 1300 til erstatning for de motorcykler som enten blev destrueret
eller solgt meget billigt.

--

Kent

Fra : N/A

Dato : 15-04-10 23:04

Fra : norsker

Dato : 13-04-10 07:35

> Mine bud lige nu er Honda VFR, RC36 eller nyere, eller BMW F800ST. --- K rer
> de ligeud ved 140 km/t p en tysk motorvej, n r der er telt, oppakning og
> Trangia ombord?

Jeg har kørt et par gange til Sydfrankrig på min BMW F800ST, og den er
fin stabil ved alle hastigheder. Der er et bestemt interval ved
160-165, hvor der kan komme lidt svingninger i vindskærmen, som får
luften til at ryste hjelmen. Man skal dog blot flytte hovedet en lille
centimeter ned, så forsvinder det. Man skal heller ikke undervurdere
den komfortable kørestilling, som gør at man snildt kan køre 1.300 Km
på en dag uden at blive helt øm i kroppen. Jeg har ikke prøvet at køre
med kæmpe oppakning med telt osv, men en to personers tur til München
gik fint. Jeg vil tro at større og tungere touringmaskiner ligger lidt
mere stabilt på vejen ift. vindpåvirkning, men det er ikke noget, som
har generet mig. Hellere en let maskine, som også er til at håndtere i
tæt trafik i byerne.

Mvh
Norsker

BMW F800 ST, 2006

Fra : Per V. Misser

Dato : 14-04-10 22:06

Hej Norsker

"norsker" skrev i en meddelelse
> [...]

mere stabilt på vejen ift. vindpåvirkning, men det er ikke noget, som
har generet mig. Hellere en let maskine, som også er til at håndtere i

Tak for dit input.
Jeg finder oplysningerne meget anvendelige. Jeg kører altid solo, og
oppakningen er ikke kæmpe, da det er ting der er tilpasset motorcykel eller
letvægt iøvrigt. Min oppakning kommer på ingen måde i nærheden af vægten på
en passager, og er jo også anbragt i sidetasker, topbox eller lavt på
bagsædet, hvilket også giver et forholdsvist lavt tyngdepunkt, helt i
overensstemmelse med intentionerne i F800STs design.
Jeg vil ikke være utryg ved ustabilitet på vejen selv om det er en let
maskine i forhold til min nuværende CX500E. Der er meget kraftigere
dimensioner på forgaffel, mere stiv stelopbygning, og mere moderne
dækdimensioner, og ikke et sideværts vindpres der kan sammenlignes med det
jeg nu lever med på grund af en kæmpe Picheler kåbe.
Det lyder godt med den konfortable kørestilling. Jeg har prøvet at køre hjem
til Djursland fra Rochefort i Belgien, og fra Neckarsulm i Sydtyskland i et
hug. Det giver en øm bagdel og ryg, og den eneste formidlende omstændighed
var de hyppige stop for at tanke
--- Jeg bliver vist nødt til at køre ned til Expedit for at få en prøvetur

Per V. Misser

Fra : Dennis Hellan Peders~

Dato : 15-04-10 20:33

> --- Jeg bliver vist nødt til at køre ned til Expedit for at få en prøvetur

Lørdag d. 24 april har de åbenthus , hvis vejret er rimeligt tager jeg
derover, der er et par modeller jeg godt vil prøve

--
Mvh.
Dennis Pedersen

Fra : Robert Eriksen

Dato : 13-04-10 17:11

Peter Winther wrote:

> "Kent" <kentmagnussenFJ_ERN@gmail.com> skrev i meddelelsen

Er det egentlig ikke ulovligt? Noget med identitetsforvirring af producent.

Fra : kennethbang@cph-metr~

Dato : 20-04-10 21:39

Honda'erne er sat i garagen fordi de har bremseproblemer.
Retningsstabiliteten var blevet løst. Men problemerne
med bremserne bestod i, at det var muligt at fremtvinge en forhjulsblokade
over længere afstand og det har Honda
ikke kunnet løse.

Hondamærket på Yamaha'en er vidst forbi den omtalte kollega var meget glad
for sin Honda.

Mvh.
Kenneth

Fra : Hekto

Dato : 14-04-10 02:23

On 12 Apr., 23:35, Armand <arm...@mc-chaufforerne.dk> wrote:

> [...]
> afbestilte, er sat så meget ned at fattige hardcore Honda-lovers bilder
> sig ind at de kan affinde sig med problemet"

Nu er du grum!

Men - vi ved jo at danskere altid er til flads for et tibud. Hvis bare
vi har købt det billigt behøver det ikke leve op til
forventningerne ... for det var jo på tilbud.

--

/Hekto

Fra : Richard

Dato : 15-04-10 12:49

On 14 Apr., 00:30, Armand <arm...@mc-chaufforerne.dk> wrote:

> OK. My fault
> Anyhow, ST1300'ens er ikke til de hastigheder!

??? Eller noget andet negativt, du lige kommer paa, for doeden SKAL
have en aarsag, ikke Armand

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : Armand

Dato : 15-04-10 23:04

Richard skrev:

> ??? Eller noget andet negativt, du lige kommer paa, for doeden SKAL
> have en aarsag, ikke Armand

Jup!
Akkurat som at det eneste der kan kvæle en VFR-motor er et uoriginalt
oliefilter !?

Hvis vi tager udgangspunkt i at der vitterligt er et problem til at
ST'erne hurtigt blev opgivet af etaten, så ER der vel også en årsag et sted.
Og en moderne motorcykel der wobler som en Goldwing mkI eller andre
kiksede 70'er-cykler ér sgis'me et kiks som ikke fortjener at blive
dysset ned gennem fortielse :-|

--
Armand.

Fra : N/A

Dato : 16-04-10 21:43

Fra : N/A

Dato : 15-04-10 23:04

Fra : Richard

Dato : 16-04-10 12:38

On 16 Apr., 00:04, Armand <arm...@mc-chaufforerne.dk> wrote:

> Jup!
> Akkurat som at det eneste der kan kvæle en VFR-motor er et uoriginalt
> oliefilter !?

Naar du siger det, Faglig ukyndig servicering af isaer ventiler har
nok ogsaa taget livet af nogle stykker, vil jeg mene...

> Hvis vi tager udgangspunkt i at der vitterligt er et problem til at
> ST'erne hurtigt blev opgivet af etaten, så ER der vel også en årsag et sted.

Ja, de har haft deres grund, men svjh bundede den i EMC-problemer i
forindelse med det gamle el-skrot, det danske politi monterede paa
deres cykler, og Honda's afslag paa at bygge cyklen om til at klare
det. Hvorfor kan vi ikke vide, men det kunne jo vaere en
forretningsmaessig kalkulation ifht det relativt beskedne graensede
marked for politi-mc'er, hvis jeg skal give et bud.

> Og en moderne motorcykel der wobler

Men uroen ved hoej hastighed paa de foerste ST1300 blev jo ordnet paa
de naeste aargange iflg Touring Nyt. Hvad er det nu du sigter til,
proebede du selv en ST1300P?

Du maa dybere i posen, Armand, naar du for 117' gang vil rakke selve
cyklen ned i en traad om en betjent, der har pyntet sin pligt-Yamaha
med Honda-skiltene fra hans/hendes kaere, savnede ex-cykel

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : Armand

Dato : 16-04-10 21:43

Richard skrev:

> Men uroen ved hoej hastighed paa de foerste ST1300 blev jo ordnet paa
> de naeste aargange iflg Touring Nyt. Hvad er det nu du sigter til,
> proebede du selv en ST1300P?

Næh. men har Turingsnydt prøvet den andet end at de er blevet forklaret
(jeg må jo ikke sige 'bildt ind' for dig) at sagen er afklaret!

Da GPZ900R blev langeret blev pressen nødt til at hænge sig i
pettitesser og lastede den for at løbe varm.
Dét ændrede Kawasaki til året efter, og alle journalister var tilfredse
- Først senere hen har elektrik-kyndige opfattet at man blot havde
ændret termometerets visning v.h.a. en simpel formodstand, og dét viser
hvor taknemmelige motorjournalister er :-|

Andet er at det klæder Honda, som verdens største motorcykelpeoducent,
dårligt at levere en ny model med så væsentlig en fejl med nødvendigt
efterfølgende lappeløsninger - Der er lidt Toyota-smag over det, synes
jeg :-|

> [...]
> med Honda-skiltene fra hans/hendes kaere, savnede ex-cykel

- 'en betjent, der har pyntet sin pligt-Yamaha med Honda-skiltene fra
Eller:
- 'en stakkels Honda-fanatiker der måtte se sin drøm briste da etaten
opstaldede ST'erne'
Er da bare et spørgsmål om viewpoint - dit og mit!

Forresten:
<http://www.wservice.dk/afws/services/forum/vis.asp?id=7064&did=39642>

--
Armand.