Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Fejl på fokus ring Nikon 50mm 1.4G
Fra : Skovsgaard

Dato : 11-04-10 07:42

Hej

Har i sidste uge modtaget mit Nikon D700, og 50mm F/1.4 G objektiv og
var ude og afprøve det i dag. Der opdagede jeg at jeg ved manuel fokus
ikke kunne dreje fokusringen således at jeg kunne gå fra nærgrænse til
uendelig, men kun ca. halvdelen af vejen. Hvis jeg skiftede til
autofokus har jeg ikke nogle problemer, og ved at skifte over til
manuel fokus kan jeg så vælge om jeg vil kunne sætte manuel fokus i
øverste halvdel eller nederst halvdel af fokus range - alt efter hvor
jeg var da jeg skiftede fra autofokus.

Det er også som om fokusringen på objektivet giver modstand på et
tidspunkt når man drejer den, lidt ligesom om den skal over et hump.

Lyder det ikke til at være en fejl på objektivet - eller er der noget
jeg har glemt at stille et eller andet sted?

Mvh
Søren

Fra : Brian

Dato : 12-04-10 00:06

On 11 Apr., 15:41, Skovsgaard <skovsga...@mail.tele.dk> wrote:
> [...]
>
> Lyder det ikke til at være en fejl på objektivet - eller er der noget
> jeg har glemt at stille et eller andet sted?

nu kender jeg ikke lige et d700, men på mir D200 skal stille det på
kamerahuset og på objektivet så jeg vil fokusere man. der sider der en
lille knap med M= man, S= single ,og et C=con.

Fra : Skovsgaard

Dato : 12-04-10 10:17

On 12 Apr., 08:05, Brian <plastiksk...@gmail.com> wrote:

> [...]
> lille knap med M= man, S= single ,og et C=con.- Skjul tekst i anførselstegn -

Hej Brian

Jeg satte både M på kameraet og på objektivet - så konklusionen er nok
bare at der er en fejl på fokusringen.

Mvh
Søren

Fra : Soeren Friberg

Dato : 12-04-10 20:33

On 11-04-2010 15:41, Skovsgaard wrote:
> [...]
>
> Lyder det ikke til at være en fejl på objektivet - eller er der noget
> jeg har glemt at stille et eller andet sted?

Min D700 med en 50mm, f/1.4D har ikke de problemer.

--
Kh. Søren
http://1x.com/v2/#member/10362/

Fra : Skovsgaard

Dato : 12-04-10 14:15

On 12 Apr., 21:32, Soeren Friberg <hushovmesterenfj...@msn.com> wrote:

> Min D700 med en 50mm, f/1.4D har ikke de problemer.
>
> --
> Kh. Sørenhttp://1x.com/v2/#member/10362/http://sfriberg.1x.com/http://fotofriberg.dk- Skjul tekst i anførselstegn -
>
> - Vis tekst i anførselstegn -

Hej Søren

Tak, blev også enig med mig selv at det må have været en mandagsmodel
jeg havde modtaget, så har ringet til Warehouseexpress, som bestiller
en fragtmand til at hente det onsdag og derefter levere et nyt, så nu
er det bare at vente.

Mvh
Søren