MS Windows
briani 27239
Diskfragmentering i windows xp og vista
Fra : Ukendt

Dato : 11-04-10 21:32

Jeg synes ikke at de diskfrag. værktøjer der findes i xp og vista er særlig
effektive. Diskene er stadig fragmenterede efter at have kørt programmerne.
Findes der nogle mere effektive programmer derude som er gode og stabile?
Vil nødig miste data pga. et skodprogram fra Indien...
Hvilke er de bedste diskfragmenterings-værktøjer?

/sørensen

Fra : /John

Dato : 11-04-10 22:12

"Sørensen" <xxxxxxxxxxxx> skrev i en meddelelse

> Findes der nogle mere effektive programmer derude som er gode og stabile?

Jeg anvender disse to på min XP:

UltimateDefrag Freeware Edition 1.72 (Den hurtigste af de to, med mange
options):
http://download.cnet.com/UltimateDefrag-Freeware-Edition/3000-2094_4-10582157.html

O&O Defrag 2000 Freeware Edition 3.5.562 (ved ikke om den ka' køre Vista):
http://www.filehippo.com/download_oo_defrag/

John

Fra : hs

Dato : 12-04-10 04:15

> Findes der nogle mere effektive programmer derude som er gode og stabile?

Hvis du har SP3 installeret på xp så prøv:
http://www.mydefrag.com/index.html

MVH Helge S

Fra : Per

Dato : 12-04-10 05:42

Sørensen wrote:
> [...]
> er gode og stabile? Vil nødig miste data pga. et skodprogram fra
> Indien... Hvilke er de bedste diskfragmenterings-værktøjer?

Jeg har i årevis brugt det gratis Aulogics Defragger - både til XP og Vista.

http://www.auslogics.com/en/software/disk-defrag/

Et rigtig godt program som de til stadighed udvikler. Der er flere
indstillingsmuligheder og det kører bare.

mvh .Per

Fra : Ukendt

Dato : 13-04-10 12:28

Per wrote:
> [...]
>
> Et rigtig godt program som de til stadighed udvikler. Der er flere
> indstillingsmuligheder og det kører bare.

Det vil jeg lige afprøve. Tak for info alle.

/Sørensen

Fra : John

Dato : 12-04-10 05:59

> [...]
> gode og stabile? Vil nødig miste data pga. et skodprogram fra Indien...
>
> Hvilke er de bedste diskfragmenterings-værktøjer?

Prøv at se på dette program !
http://www.auslogics.com/en/software/disk-defrag/
Hilsen John

Fra : Rado

Dato : 12-04-10 15:40

On Sun, 11 Apr 2010 22:31:57 +0200, "Sørensen" <xxxxxxxxxxxx> wrote:

> [...]
>Vil nødig miste data pga. et skodprogram fra Indien...
>Hvilke er de bedste diskfragmenterings-værktøjer?

Bruger selv PerfectDisk, godt og meget hurtigt:
http://www.perfectdisk.com/

--
Rado

Demokrati: To ulve og et får der stemmer om
hvad de skal have til middag...

Fra : kk

Dato : 13-04-10 08:00

> [...]
> gode og stabile? Vil nødig miste data pga. et skodprogram fra Indien...
>
> Hvilke er de bedste diskfragmenterings-værktøjer?

2010 udgaven render et stykke "i forvejen" og fikser det således at du
næsten undgår at fragmentere - har selv brugt det i mange år, og har ikke
haft nødig at geninstallere, alt kører fint og hurtigt. Den koster lidt, men
er pengene værd.
mvh
kk