MS Windows
briani 27239
Windows 7: XP-mode?
Fra : Id

Dato : 11-04-10 07:36

Hej gruppe

Kan der køres XP-mode i Windows 7?
Og hvis det er en mulighed, hvordan gør man det?

Jeg har et par programmer der ikke kan køre under Windows 7.

Eks. Adobe Acrobat 5.0
Jeg har hørt at det kan lade sig gøre at køre XP i Windows 7, og på
denne måde køre de programmer som ikke kan køre under Windows 7.

Mvh.
ID

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 11-04-10 07:53

Den 11-04-2010 08:36, Id skrev:
> Hej gruppe
>
> Kan der køres XP-mode i Windows 7?

I de dyre versioner: Ja!
Ikke i home-udgaverne.

--
Philip - http://www.chartbase.dk | http://www.hitsurf.dk

Fra : Thomas

Dato : 11-04-10 08:21

"Philip Nunnegaard" <nunnenospam@hitsurf.dk> skrev i meddelelsen

> I de dyre versioner: Ja!
> Ikke i home-udgaverne.

Hej.

Jeg har gjort det i en Home premium, og det fungere fint.
Her er "How to do"...:
http://www.mydigitallife.info/2009/12/14/workaround-to-install-windows-xp-mode-in-windows-7-home-premium-and-home-basic/

Thomas.

Fra : simon

Dato : 11-04-10 08:03

Id formulerede søndag:
> [...]
> Jeg har hørt at det kan lade sig gøre at køre XP i Windows 7, og på denne
> måde køre de programmer som ikke kan køre under Windows 7.

Hej.
Du før følgende:
Højreklik på programikonet for det program du vil køre
i XP-mode for.
Klik på egenskaber.
Klik på fanen Kompabilitet.
Sæt x i ruden "Kør dette program i kompatilitetstilstand for"
og vælg hvilken af de muligheder du har brug for.

mvh
simon

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 11-04-10 10:22

"simon" <Fjern_nyhed.2010@gmail.com> skrev i en meddelelse
> Du før følgende:
> Højreklik på programikonet for det program du vil køre
> i XP-mode for.

Det er så ikke lige den "rigtige" løsning, men vil fungere i de fleste
tilfælde.

"Kør dette program i kompatilitetstilstand for" tidligere versioner har
fandtes i alle udgaver af Windows, men virker ikke med alt.

Den anden metode, hvor man kører XP via Virtuel PC virker som nævnt
normalt kun på de "dyre" versioner.

Men det ser ud at der er fundet en løsning, som er postet et andet etd i
tråden.

Jan