MS Windows
briani 27239
Windows 7. Gem på skrivebord
Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 10-04-10 17:35

Hvis jeg gemmer noget på skrivebordet fra et eller andet program i
Windows 7 Ultimate, så bliver det ikke synligt på skrivebordet før
jeg trykker F5. Altså, genopfrisker skrivebordet. Kender I et fix
til det problem?

--
Hilsen
Madsen

Fra : JBJ

Dato : 14-04-10 10:53

"Thomas G. Madsen" <nospam@madsen.tdcadsl.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> Windows 7 Ultimate, så bliver det ikke synligt på skrivebordet før
> jeg trykker F5. Altså, genopfrisker skrivebordet. Kender I et fix

Findes der også en løsning til Vista, der har samme problem?

Med venlig hilsen / With kind regards

Jan Johansson

Fra : Erik Olsen

Dato : 14-04-10 16:41

JBJ wrote:
> Thomas G. Madsen skrev

> Findes der også en løsning til Vista, der har samme problem?

Jeg kører Windows Vista Ultimate, og jeg har ikke sådanne problemer. Jeg
ser alt hvad der ligger på skrivebordet straks det lægges der.

--
Venlig hilsen/Best regards
Erik Olsen

Fra : Martin Ploug

Dato : 14-04-10 17:20

Den 14-04-2010 17:40, Erik Olsen skrev:

> Jeg kører Windows Vista Ultimate, og jeg har ikke sådanne problemer. Jeg
> ser alt hvad der ligger på skrivebordet straks det lægges der.

Jeg har heller ikke oplevet problemet på min Vista
PC, men har lige fundet dette:
http://www.watchingthenet.com/fix-windows-vista-desktop-not-refreshing-or-updating-properly.html

Venlig hilsen
Martin

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 14-04-10 17:23

JBJ skrev:

> Findes der også en løsning til Vista, der har samme problem?

Jeg har læst et sted, at det kan være et tredjepartsprogram, som
kan være skyld i det. Har bare ikke fundet synderen endnu, men jeg
har bemærket, at Photoshop CS4 ofte slår temaet tilbage til standard.
Ved bare ikke, om Photoshop også er skyld i skrivebordsproblemet.
Tvivler.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Martin Ploug

Dato : 14-04-10 17:30

Den 14-04-2010 18:22, Thomas G. Madsen skrev:

> [...]
> har bemærket, at Photoshop CS4 ofte slår temaet tilbage til standard.
> Ved bare ikke, om Photoshop også er skyld i skrivebordsproblemet.

Jeg ved ikke, om man også kan bruge noget fra nedenstående?

http://support.microsoft.com/kb/932406

Fra : Martin Ploug

Dato : 14-04-10 17:56

Den 14-04-2010 18:30, Martin Ploug skrev:

> Jeg ved ikke, om man også kan bruge noget fra nedenstående?
>
> http://support.microsoft.com/kb/932406

Har du installeret Service Pack 2 ?
Der står også noget om det her:
http://www.ditii.com/2007/03/26/windows-vista-loses-desktop-update-functionality/

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 15-04-10 08:31

Martin Ploug skrev:

> Jeg ved ikke, om man også kan bruge noget fra nedenstående?
>
> http://support.microsoft.com/kb/932406

Noget tyder faktisk på, at det i mit tilfælde hjælper at genstarte
maskinen, så det tyder på at Windows 7 kan have det samme problem som
Vista på det punkt.

Tak for link.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Martin Ploug

Dato : 15-04-10 15:24

Den 15-04-2010 09:31, Thomas G. Madsen skrev:

> Noget tyder faktisk på, at det i mit tilfælde hjælper at genstarte
> maskinen, så det tyder på at Windows 7 kan have det samme problem som
> Vista på det punkt.
>
> Tak for link.

Velbekomme

Har du tjekket, om du har Service Pack 2 installeret?
Noget tyder på, at det kan være problemet - altså hvis
du ikke har.

Fra : Martin Ploug

Dato : 15-04-10 15:26

Den 15-04-2010 16:24, Martin Ploug skrev:

> Velbekomme
>
> Har du tjekket, om du har Service Pack 2 installeret?
> Noget tyder på, at det kan være problemet - altså hvis
> du ikke har.

Ups, undskyld, det er mig, der sover.
Du har jo Windows 7, som du også har skrevet fra starten.
Men måske er problematikken alligevel noget af det samme.

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 15-04-10 15:29

Martin Ploug skrev:

>Men måske er problematikken alligevel noget af det samme.

Jeg er overbevist om at en del af windows 7's fejl er væk med service pack
2.

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Martin Ploug

Dato : 15-04-10 15:35

Den 15-04-2010 16:29, Ivan V. Klattrup skrev:

> Jeg er overbevist om at en del af windows 7's fejl er væk med service
> pack 2.

Ja, de får det vel løst hen ad vejen.
Er der kommet en Service Pack 1 til Win 7?

Jeg prøvede lige at google på windows 7 desktop refresh,
og der kommer en hel del hits om problemet - og
der står også noget med det med tredjepartsprogrammer, som
thomas nævnte.

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 15-04-10 15:49

Martin Ploug skrev:

>Er der kommet en Service Pack 1 til Win 7?

nej ikke endnu.
der er dog lækket en beta af sp1 til 7, som skulle kunne findes rundt
omkring på nettet hvis man er til den slags

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Martin Ploug

Dato : 15-04-10 15:37

> Jeg er overbevist om at en del af windows 7's fejl er væk med service
> pack 2.

Der findes sikkert et have af bud på løsninger, men
har lige fundet nedenstående på
http://superuser.com/questions/69219/windows-7-desktop-does-not-automatically-refresh

0 vote down

I finally found the answer to this...

Open regedit and search for "dontrefresh"

You should find 1 value that has "dontrefresh" set to 1. Change this
value to 0 and your problem should be solved.

I found the value under
HKEY_CLASSES_ROOT\CLSID{BDEADE7F-C265-11D0-BCED-00A0C90AB50F}\Instance

I confirmed the fix on my laptop. No more pressing F5 after I make a new
folder or move a file to my desktop!

Fra : Ole C

Dato : 15-04-10 15:52

Ivan V. Klattrup skrev blandt andet:

> Jeg er overbevist om at en del af windows 7's fejl er væk med service
> pack 2.

Jaee - joee....
På min Vista kan den manglende opdatering af skrivebordet nu stadig optræde,
selvom den er fuldt opdateret.
Heldigvis dog meget sjældent.

--
vh
Ole C

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 15-04-10 15:59

Ole C skrev:

>På min Vista kan den manglende opdatering af skrivebordet nu stadig
>optræde, selvom den er fuldt opdateret.

Vista er en stor fejl.

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Ole C

Dato : 15-04-10 17:33

Ivan V. Klattrup skrev blandt andet:

> Vista er en stor fejl.

Åh ja - det var nu ikke lige min pointe.
Erfaringen viser (før og inklusive Vista), at man ikke bare kan regne med at
Microsoft retter alle fejl med en servicepack.
Så jeg deler ikke din glade optimisme mht. til at Microsoft skulle have
undergået en total forandring i forbindelse med den kommende servicepack til
Windows 7......

--
vh
Ole C

Fra : JBJ

Dato : 16-04-10 15:08

"Ole C" <mail@FJERNolec.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> Så jeg deler ikke din glade optimisme mht. til at Microsoft skulle have
> undergået en total forandring i forbindelse med den kommende servicepack

Jeg oplever det ikke så tit mere, men i starten var fejlen der. Nu er det
mere inde i mapper, hvis man sletter noget så opdaterer Vista ikke selv
hvor meget plads der er til rådighed og nogle gange forsvinder alt i
mappen(ikke fysisk), men hvis man så går til en anden mappe og tilbage igen
så er alting tilbage og den frie plads er opdateret. Man kan også trykke på
F5 eller højreklikke og klikke på Opdater, men dette virker ikke altid.
Dette er dødirreterende.

Lige et lille spørgsmål, kan denne fejl med opdatering af desktop have
indflydelse på at scroll funktionen på touchpad stopper? Det oplever jeg
nemlig nogle gange når maskinen har været tændt i flere timer/dage. Det
hjælper at logge af og på igen, eller gå ind i synaptics touchpad og slå
scroll fra, ud og så ind igen og slå den til og så virker det igen.

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 15-04-10 16:38

Martin Ploug skrev:

> You should find 1 value that has "dontrefresh" set to 1. Change
> this value to 0 and your problem should be solved.

Hmm, min stod godt nok til 1, selvom problemet ikke er der lige
nu, hvor maskinen har været genstartet i dag (den kører normalt i
døgndrift), men nu har jeg stillet værdien til 0 og tjekker så, om
det har afhjulpet problemet helt.

Tak igen!

--
Hilsen