MS Windows
briani 27239
HP mini 2140 - styresystem i Windows 7 ser~
Fra : Steen Mikkelsen

Dato : 10-04-10 14:30

Hvilke versioner af windows 7 familien kan jeg anvende på denne maskine
HP 2410 mini med 2Gb ram og Atom processor - er er der noget her der har
erfaring med hastigheden - køre i øjeblikket vista som er meget langson.

Fra : Jesper Lund

Dato : 10-04-10 17:00

Steen Mikkelsen wrote:

> Hvilke versioner af windows 7 familien kan jeg anvende på denne maskine
> HP 2410 mini med 2Gb ram og Atom processor - er er der noget her der har
> erfaring med hastigheden - køre i øjeblikket vista som er meget langson.

Hastighed er en relativ ting, men jeg synes ikke at de små Atom netbooks
er egnede til Windows 7. Jeg har købt en Asus 1005PE (samme cpu hastighed
som din, da produktudviklingen på Atom alene er gået i retning af at
reducere strømforbruget på chipset'et), og den kører ikke specielt godt
med Windows 7 starter. Det går langt bedre med Linux, og det er jo meget
heldigt for mig eftersom jeg bruger Linux

2 GB RAM (min netbook har 1 GB) vil nok hjælpe på tingene, idet jeg kan
se i task manager at Windows 7 bruger det meste til sig selv..

Generelt tror jeg at XP er det bedste valg til Atom netbooks, hvis man
ikke vil køre Linux.

--
Jesper Lund

Fra : Steen Mikkelsen

Dato : 11-04-10 08:42

Jesper Lund skrev:

> [...]
> se i task manager at Windows 7 bruger det meste til sig selv..
>
> Generelt tror jeg at XP er det bedste valg til Atom netbooks, hvis man

Tak for dit svar - Ved ikke meget om linux, men kan jeg køre både Vista
og Linux på den samme maskine, og hvis ja hvordan griber jeg opgaven an ?

Er der flere udgaven af Linux hvor en er specielt til disse små maskiner ?

Fra : Jesper Lund

Dato : 11-04-10 13:03

Steen Mikkelsen wrote:

> Tak for dit svar - Ved ikke meget om linux, men kan jeg køre både Vista
> og Linux på den samme maskine, og hvis ja hvordan griber jeg opgaven an
> ?

Mit formål var ikke at pushe Linux i en Windows gruppe ...men blot at
gøre opmærksom på at Windows 7 efter min mening (andre er uenige i dette)
er for meget til en netbook.

> Er der flere udgaven af Linux hvor en er specielt til disse små maskiner
> ?

Jeg bruger Ubuntu Netbook Remix

--
Jesper Lund

Fra : Jakob

Dato : 11-04-10 16:01

On Sat, 10 Apr 2010 15:29:37 +0200, Steen Mikkelsen wrote:

> Hvilke versioner af windows 7 familien kan jeg anvende på denne maskine
> HP 2410 mini med 2Gb ram og Atom processor - er er der noget her der har
> erfaring med hastigheden - køre i øjeblikket vista som er meget langson.

Min erfaring siger to ting:
Win 7 kører bedre end Vista
Hold dig fra ting der hedder noget med Home
--

/Jakob
Battle Against Any Raid Five