MS Windows
briani 27239
XP kan ikke læse SD-kort?!
Fra : Jakob Griffel

Dato : 09-04-10 09:18

Hej med jer

Jeg har lige købt mig et nyt digitalkamera, som bruger et 8 GB SanDisk SDHC
Extreme III-kort.
Men min Dell med indbygget kortlæser og XP SP3 vil ikke læse kortet

Når jeg sætter kortet i kortlæseren går Windows i stå. Dvs. at musen osv.
kører fint, men hvis jeg beder om at åbne et nyt program eller vindue, så
sker der ikke noget - indtil jeg trækker kortet ud af kortlæseren igen, så
åbner alt det jeg har trykket på i mellemtiden på een gang...

Harddisken er formatteret i NTFS. Kan XP ikke håndtere kortet?!

P.S.: Min lille Acer 1410 netbook med Win7 har ingen problemer med kortet

--
Hilsen Jakob

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 09-04-10 10:14

Jakob Griffel skrev:

>Jeg har lige købt mig et nyt digitalkamera, som bruger et 8 GB SanDisk
>SDHC Extreme III-kort.
>Men min Dell med indbygget kortlæser og XP SP3 vil ikke læse kortet

understøtter kortlæseren sdhc ?

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 09-04-10 11:03

"Jakob Griffel" <NOPEgriffel@NOPENOPEprivat.dk> skrev i en meddelelse
> Men min Dell med indbygget kortlæser og XP SP3 vil ikke læse kortet

Jeg måtte også købe ny kortlæser pga SDHC kort, da den "gamle" kun kunne
læse almindelige SD kort.....

Jeg købte en billig en på Qxl til at sætte i en USB port til 29 kr - den
virker fint med SDHC kort......

Jan

Fra : Jakob Griffel

Dato : 09-04-10 14:42

> Jeg måtte også købe ny kortlæser pga SDHC kort, da den "gamle" kun kunne
> læse almindelige SD kort.....

Ok?! Havde ikke regnet ud at det kunne være et hardwareproblem :-|
Troede en kortlæser var en kortlæser...

Tak for opklaringen - jeg må på jagt.

--
Hilsen Jakob

Fra : Paul-J

Dato : 09-04-10 23:12

> Ok?! Havde ikke regnet ud at det kunne være et hardwareproblem :-|
> Troede en kortlæser var en kortlæser...
>
> Tak for opklaringen - jeg må på jagt.

Der må være en driver at downloade fra support.Dell.com
Jeg havde samme problem på min Dell 9150. Den kunne ikke læse SDkort over 2GB.

Først skulle kortlæseren have nyt firmware -R176603.exe
Så skulle der installeres en driver R175658.exe
Nu kan SDHC bruges problemfrit.

Fra : Paul-J

Dato : 09-04-10 23:19

> [...]
>
> Først skulle kortlæseren have nyt firmware -R176603.exe
> Så skulle der installeres en driver R176603.exe
Rettelse: Så skulle der installeres en driver R176603.exe
og her er en liste over berørte Dell pc'er

Title : Removable Storage:TEAC CA200 HH 13-1 Card Reader Driver
Version : A01-32
OEM Name : TEAC
OEM Ver : 06082007-32
Computers : Cancelled; Dimension:5100, 5100C, 9100, C521, DC051, DM051, DM061, DV051,
DXC051, DXC061, DXP051, DXP061, E521, XPS (Gen 5); Inspiron Desktop:530, 530S, 531,
531S; OptiPlex:740, 745, 745c, 755; Precision:380, 390, 490, 690, T3400, T5400, T7400;
Vostro Desktop:200, 400; XPS:420, DXG051, DXG061, XPS 720, XPS710
OS : Windows Vista 32-bit, Windows XP

Fra : Jakob Griffel

Dato : 11-04-10 13:03

> Rettelse: Så skulle der installeres en driver R176603.exe

Ha! Det var det der skulle til! Nu virker det sørme.

Tusind tak for hjælpen

--
Hilsen Jakob