MS Windows
briani 27239
Win 7 på en Vista maskine
Fra : Kåre

Dato : 09-04-10 08:01

Hej

Jeg skal til at købe en bærbar (regner med det bliver en Toshiba, evt. HP,
skyd dem gerne ned og kom med bedre bud ).

Umiddelbart vil jeg helst købe en med Win7 installeret.
Den PC jeg er faldet for leveres dog med Vista, som jeg helst vil undgå.

Så spørgsmålet er: Kan man altid lægge Win7 på en maskine der kører Vista?
Jeg har haft "problemet" da jeg sidst købte firma PC. Den skulle kører XP,
og det er ikke alle moderne processorer der kan det mere.
Der skulle jeg gå efter en bestemt processor serie.
Men er det også et problem for Win7?
Jeg vil nødig købe en PC hvor der ikke er mulighed for at lægge Win7 på
senere.

pft
Kåre

Fra : Jørgen

Dato : 09-04-10 16:46

Den 09-04-2010 09:00, Kåre skrev:
> [...]
> Men er det også et problem for Win7?
> Jeg vil nødig købe en PC hvor der ikke er mulighed for at lægge Win7 på

Jeg købte en Thosiba bærbar med vista omkring jul. Der kunne købes en
win 7 for ca 200 kr. den købte jeg også.
Det kører fint. Det gør min stationær også. Den kører med vista

fra
Jørgen

Fra : Jakob

Dato : 11-04-10 16:17

On Fri, 9 Apr 2010 09:00:43 +0200, Kåre wrote:

> [...]
> Men er det også et problem for Win7?
> Jeg vil nødig købe en PC hvor der ikke er mulighed for at lægge Win7 på

PT. skal man nærmere købe gammelt hardware for at finde noget der ikke
understøtter Win 7.
Hvad angår fabrikant er der efterhånden ikke den store forskel: Der er AMD
eller Intel CPU, der er 3-4 forskellige slags RAM, ca. lige så mange slags
diske og heller ikke så mange spillere på LCD markedet. Det er mere vigtigt
at finde nogen der yder god service på deres hardware hvis der bliver noget
i galt. Der har jeg god erfaring med HP og Intels i7 CPU performer godt.
--

/Jakob
Battle Against Any Raid Five