Mail er pludselig holdt op med at virke
Fra : Hans Houmøller

Dato : 11-04-10 22:45

Jeg kører version 10.6.3 og pludselig i dag kan, jeg ikke længere få
Mail til at køre.
Når jeg kører softwareopdatering, får jeg at vide, at softwaren er a jour.

Hvis jeg prøver at køre Mail fra "programmer", får jeg at vide, at jeg
har Mailversion 4.2 og at den ikke kan bruges på 10.6.3, MEN jeg har
ikke lavet nogen ændring på min Mac.

Jeg har prøvet at hente den fra Time Machine, men det giv er samme besked.

Har nogen et bud på en løsning?

Hans

Fra : Henrik Münster

Dato : 12-04-10 04:06

Hans Houmøller <hanshoumoller@mail.dk> wrote:

> [...]
> ikke lavet nogen ændring på min Mac.
>
> Jeg har prøvet at hente den fra Time Machine, men det giv er samme besked.

Jeg har også Mail ver. 4.2 og Mac OS X 10.6.3, og det virker fint. Er
Mail ver. 4.2 ikke den rigtige version? Jeg har ikke umiddelbart en
løsning, men var det mig, ville jeg i det mindste prøve at genstarte
computeren, men det har du måske prøvet. Det kan trods alt aldrig skade.
Jeg har nogle gange været ude for, at Mail opførte sig mærkeligt
og viste nogle underlige postkasser med forkerte navne. Her har det
hjulpet blot at lukke Mail og åbne det igen. Hvad er dit problem? Vil
Mail overhovedet ikke starte?
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 12-04-10 07:32

> Jeg har også Mail ver. 4.2 og Mac OS X 10.6.3, og det virker fint. Er
> Mail ver. 4.2 ikke den rigtige version?

jo, det er det version som passer til 10.6.3 ...

> [...]
> og viste nogle underlige postkasser med forkerte navne. Her har det
> hjulpet blot at lukke Mail og åbne det igen. Hvad er dit problem? Vil

hvis det er et symptom på at man har pillet for meget, og sletning af
diverse pref. filer ikke løser det ... kan man installere et rent system
oveni ...

/thomas

Fra : Hans Houmøller

Dato : 12-04-10 14:32

Henrik Münster skrev:
> [...]

Hvis jeg prøver at køre Mail fra "programmer", får jeg at vide, at jeg
har Mailversion 4.2 og at den ikke kan bruges på 10.6.3, MEN jeg har

Jeg har forsøgt følgenden:

1) genstarte computeren
2) hentet en TimeMachine udgave af Mail
3) geninstalleret fra Snow Leopard

alt sammen uden at det hjalp.
Hans

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 12-04-10 14:52

> [...]

> Hvis jeg prøver at køre Mail fra "programmer", får jeg at vide, at jeg
> har Mailversion 4.2 og at den ikke kan bruges på 10.6.3, MEN jeg har

geninstalleret systemet eller bare fisket mail.app ud ?

> alt sammen uden at det hjalp.

nej, der er nok noget grueligt galt et eller andet sted .. et klassisk
symtpom på at man har pillet ved noget man skulle have pillet ved.

/thomas

Fra : Hans Houmøller

Dato : 12-04-10 16:18

Thomas von Hassel skrev:

> nej, der er nok noget grueligt galt et eller andet sted .. et klassisk
> symtpom på at man har pillet ved noget man skulle have pillet ved.
>

> /thomas

JAMEN, jeg har altså ikke pillet ved noget, men svarene her tyder på, at
jeg skal lave en geninstallation af Snow Leopard, ikke?

Hans

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 12-04-10 16:20

Hans Houmøller <hanshoumoller@mail.dk> wrote:

> JAMEN, jeg har altså ikke pillet ved noget, men svarene her tyder på, at
> jeg skal lave en geninstallation af Snow Leopard, ikke?

jo

/thomas

Fra : Niels Jørgen Kruse

Dato : 12-04-10 16:29

Hans Houmøller <hanshoumoller@mail.dk> wrote:

> JAMEN, jeg har altså ikke pillet ved noget, men svarene her tyder på, at
> jeg skal lave en geninstallation af Snow Leopard, ikke?

Før du kører bulldozeren i stilling kunne du jo lige prøve at oprette en
ny bruger.

Fra : Hans Houmøller

Dato : 12-04-10 16:50

Niels Jørgen Kruse skrev:

> Før du kører bulldozeren i stilling kunne du jo lige prøve at oprette en
> ny bruger.

En ny bruger? Hvordan gør jeg det?

Hans

Fra : Henrik Münster

Dato : 12-04-10 17:01

Hans Houmøller <hanshoumoller@mail.dk> wrote:

> JAMEN, jeg har altså ikke pillet ved noget, men svarene her tyder på, at
> jeg skal lave en geninstallation af Snow Leopard, ikke?

Jo, det kan også være godt. Jeg har godt nok ikke brugt det i mange år,
men før i tiden har jeg brugt det til at redde en computer, der begyndte
at opføre sig underligt. Det er jo dejligt nemt, da computeren bare står
og passer sig selv. Bagefter skal den nok hente nogle opdateringer på
nettet, men det finder den jo selv ud af.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Hans Houmøller

Dato : 12-04-10 17:05

Henrik Münster skrev:
> [...]
> og passer sig selv. Bagefter skal den nok hente nogle opdateringer på
> nettet, men det finder den jo selv ud af.

Nu har jeg prøvet at oprette en ny bruger, men det gav heller ikke
adgang til Mail.

Hvis jeg laver en geninstallation, vil den så lade mine mapper,
mailbokse med mere blive liggende?

Hans

Fra : Hans Houmøller

Dato : 12-04-10 17:24

Hans Houmøller skrev:
> Hvis jeg laver en geninstallation, vil den så lade mine mapper,
> mailbokse med mere blive liggende?
>
> Hans

Når jeg skriver "mailbokse", er det fordi, jeg bruger Mozilla
Thunderbird som det ene af to mailprogrammer (Mail er jo det andet).

Hans

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 12-04-10 17:56

Hans Houmøller <hanshoumoller@mail.dk> wrote:

> Når jeg skriver "mailbokse", er det fordi, jeg bruger Mozilla
> Thunderbird som det ene af to mailprogrammer (Mail er jo det andet).

ja

/thomas

Fra : Hans Houmøller

Dato : 12-04-10 18:32

Thomas von Hassel skrev:

> ja
>
> /thomas

Jeg prøver at geninstallere.

Hans

Fra : Hans Houmøller

Dato : 13-04-10 00:31

Jamen, endnu en gang tak for gode og brugbare råd i brugergruppen & det
lykkedes med geninstallationen.

Tilmed kører maskinen hurtigere, og der er ikke blevet noget væk!

Hans