Time Capsule
Fra : Steffen

Dato : 11-04-10 21:35

Jeg har overvejet at købe en 2 TB Time Capsule, da jeg mangler plads til
backup af tre maskiner og en stabil printserver.

I dag bruger jeg Time Machine lokalt på en USB-disk på hver maskine.
Mit internet løber ud af antennekablet fra Yousee sammen med min
telefonforbindelse gennem en kombineret kabelmodem/router fra Netgear
(trådløs), den er jeg vel sagtens nødt til at benytte fremover pga.
antennekablet og telefonen.

Alle mine computere er med mac OS 10.5 og 10.6, men det sker at der
kommer en Windows-PC på besøg.

Er der noget jeg skal tænke specielt på og nogle forhold jeg skal tage i
betragtning?

mvh
steffen

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 11-04-10 21:54

Steffen <steffSLET@DETTEpost6.tele.dk> wrote:

> [...]
> kommer en Windows-PC på besøg.
>
> Er der noget jeg skal tænke specielt på og nogle forhold jeg skal tage i

nope .. du sætter den bare op som en wireless bridge

/thomas

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 11-04-10 21:55

Den 11/04/10 22.34, Steffen skrev:
> [...]
> kommer en Windows-PC på besøg.
>
> Er der noget jeg skal tænke specielt på og nogle forhold jeg skal tage i

Du er klar over at det er et godt tidspunkt at skifte til n fra g på
trådløst? Der er en del hastighed at vinde.

Fra : Kent

Dato : 11-04-10 22:10

Den 11-04-2010 22:34, Steffen skrev:
> Er der noget jeg skal tænke specielt på og nogle forhold jeg skal tage i
> betragtning?
Og kan du overveje at slukke for Netgears sender, så de to routere ikke
forstyrre hinanden. Men der skal du vist nok kontakte Yousee for at få
adgangskoden til Netgear.

--

Kent

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 11-04-10 22:12

Kent <kentmagnussenFJ_ERN@gmail.com> wrote:

> Og kan du overveje at slukke for Netgears sender, så de to routere ikke
> forstyrre hinanden. Men der skal du vist nok kontakte Yousee for at få
> adgangskoden til Netgear.

Du kan også høre om du ikke kan få et "rent" modem .. uden router og
andet snask

/thomas