Benzinregnskab på iPhone
Fra : Steen

Dato : 11-04-10 16:41

Nogen der har fundet en god lille app, der kan holde rede på
benzinudgifter etc?

--
http://dl.dropbox.com/u/2576680/Logo.jpg

Fra : Henrik Münster

Dato : 11-04-10 19:31

Steen <isteen@gmail.com> wrote:

> Nogen der har fundet en god lille app, der kan holde rede på
> benzinudgifter etc?

Jeg bruger FillPro, der nu koster kr. 24,-. Der findes en simplere
gratis version, der hedder Tankbuch. Den kan man jo prøve først.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Steen

Dato : 11-04-10 21:09

> Jeg bruger FillPro, der nu koster kr. 24,-. Der findes en simplere
> gratis version, der hedder Tankbuch. Den kan man jo prøve først.

Tak for det - dem kigger jeg nærmere på
--
Steen

Fra : Per Rønne

Dato : 11-04-10 21:29

> Tak for det - dem kigger jeg nærmere på

Du kan også bruge Documents To Go fra Dataviz. Den indeholder et Excel
regneark som man kan synkronisere til sin Mac eller PC. Og det samme med
Word og PowerPoint.

Jeg vil umiddelbart tro at der findes en del andre regnearksprogrammer
til iPhone. Blot søg på 'spreadsheet' i iTunes.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Steen

Dato : 12-04-10 16:31

> Jeg bruger FillPro, der nu koster kr. 24,-.

Det var også den jeg endte op med

Fra : Martin Ammentorp

Dato : 12-04-10 05:33

Steen <isteen@gmail.com> wrote:

> Nogen der har fundet en god lille app, der kan holde rede på
> benzinudgifter etc?

Ikke etc., men Tankomat er fin til at føre regnskab med benzinindkøb og
-forbrug

--
MA @ 55.01.46N/11.50.38E www.ammentorp.org - fjern xyz fra mailadresse
-- and don't forget to boogie

Fra : Steen

Dato : 12-04-10 12:20

Martin Ammentorp <ammentorpx@yzmac.com> wrote:

> Ikke etc., men Tankomat er fin til at føre regnskab med benzinindkøb og
> -forbrug

Fino - tak til alle der bidrog. Nu vil jeg sammeligne lidt.
Som en lille forbrugerinfo, kan jeg fortælle det er sidste dag, man
gratis kan hente Jo Nesbøs Panserhjerte som lydbog på DR
http://www.dr.dk/Nyheder/Kultur/Laeseklubber/Lydbog/panserhjerte.htm
--
Steen

Fra : Henrik Münster

Dato : 12-04-10 17:02

Martin Ammentorp <ammentorpx@yzmac.com> wrote:

> Ikke etc., men Tankomat er fin til at føre regnskab med benzinindkøb og
> -forbrug

Desværre kører jeg diesel, så den kan jeg ikke bruge.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 12-04-10 17:58

> Desværre kører jeg diesel, så den kan jeg ikke bruge.

ba dum chi ... :)

/thomas

Fra : Jon

Dato : 12-04-10 18:00

> Desværre kører jeg diesel, så den kan jeg ikke bruge.

Joking, right...øh?
--
/Jon - et øyeblikk engstelig for Hr Münsters mentale helse
echo 2158763865260324601368798814368778P | dc

Fra : Martin Ammentorp

Dato : 13-04-10 05:29

> Desværre kører jeg diesel, så den kan jeg ikke bruge.

Det gør jeg også i den ene bil..... den anden er skam en rigtig Peugeot

Fra : Henrik Münster

Dato : 15-04-10 21:13

> Det gør jeg også i den ene bil..... den anden er skam en rigtig Peugeot

Hov-hov. Peugeot er da et af de mest dieselfikserede mærker. Faktisk er
diesel ret populært i Frankrig. Mange dernede fraråder, at man køber en
benzin-bil, da den er svær at komme af med som brugt.
Personligt tager jeg det ikke så tungt, om det er benzin eller
diesel. De tider er jo forbi, hvor diesel-motorer larmede og var
langsomme. Jeg valgte diesel i min Peugeot, fordi det var den eneste med
automatgear. Min kone, som kører ret langt, har benzinmotor i sin
Peugeot, fordi hun absolut vil køre sportsvogn. Den danske importør
tager ikke dieselversionerne af den hjem.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 15-04-10 21:21

> [...]
> Peugeot, fordi hun absolut vil køre sportsvogn. Den danske importør
> tager ikke dieselversionerne af den hjem.

Peugeot har da en diesel sportsvogn ? ... 908 HDi mener jeg den hedder
;)

/thomas

Fra : Henrik Münster

Dato : 16-04-10 00:12

> Peugeot har da en diesel sportsvogn ? ... 908 HDi mener jeg den hedder
> ;)

Nå ja, ok. Den har sådan ca. tre gange så mange cylindre. Min kone
foretrækker en cabriolet. Selv om den laves i en diesel-udgave, er det
kun benzinudgaverne, der importeres til Danmark. Man kan måske bestille
en i diesel, men så bliver det sikkert til fuld pris, hvor vi i stedet
fik prisen forhandlet noget ned, fordi bilen var på lager. Oveni er
dieselmodellerne noget dyrere, så alt i alt kunne det nok ikke betale
sig.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Flemming Rubini

Dato : 16-04-10 10:17

> Oveni er
> dieselmodellerne noget dyrere, så alt i alt kunne det nok ikke betale
> sig.

Gad vide hvordan det bedre bundtræk i en diesel opleves i en racer? Her
i København er det accelerationen der kunne være sjov fremfor topfarten,
såfremt dækkene var brede nok.

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 16-04-10 10:35

Flemming Rubini <012008fr@gmail.com> wrote:

> Gad vide hvordan det bedre bundtræk i en diesel opleves i en racer? Her
> i København er det accelerationen der kunne være sjov fremfor topfarten,
> såfremt dækkene var brede nok.

lån en Golf GTD :)

/thomas

Fra : Flemming Rubini

Dato : 16-04-10 11:28

> lån en Golf GTD :)

Jeg lånte arbejdets Golf GTI benziner, og kørte ned forbi Nordhavn
station. Jeg bemærkede at flere smilede til mig, og med flad hånd ned
mod asfalten, viftede de den op og ned. Da gik det op for mig at den
hvinende lyd var dækkene som lavede hjulspin. Jeg kørte skam efter
forholdene, cirka 40 km/t. Men der manglede lidt raketfornemmelse. Måske
kræver det brede fælge, mere end bundtræk?

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Henrik Münster

Dato : 16-04-10 12:00

> [...]

> Gad vide hvordan det bedre bundtræk i en diesel opleves i en racer? Her
> i København er det accelerationen der kunne være sjov fremfor topfarten,

Den forholdsvis nye serie 1,6 l benzinmotorer, som Peugeot har udviklet
sammen med BMW (til Mini), har et fantastisk godt bundtræk. Min kones
bil har en med 150 hk. Det højeste drejningsmoment ligger ved 1.400
omdr/min. Det er jo helt vildt lavt for en benzinmotor. Man mærker det
tydeligt. Det er en fantastisk lækker motor, der kan køres virkeligt
afslappet.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Flemming Rubini

Dato : 18-04-10 23:08

> [...]
> omdr/min. Det er jo helt vildt lavt for en benzinmotor. Man mærker det
> tydeligt. Det er en fantastisk lækker motor, der kan køres virkeligt

Utroligt, det troede jeg var en egenskab ved dieselmotoren.

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Henrik Münster

Dato : 19-04-10 08:59

> Utroligt, det troede jeg var en egenskab ved dieselmotoren.

Det er det også traditionelt. Det betyder bare ikke, at det er umuligt
at konstruere en benzinmotor, der trækker godt ved lave omdrejninger. Så
kan man spørge, hvorfor alle ikke gør det. Nu er jeg jo ikke ekspert i
motorteknik, men der er mange egenskaber, man skal tage hensyn til, når
man konstruerer en motor, og der skal indgås mange kompromisser.
Der sker jo også en hastig teknologisk udvikling, og der er
meget, der kan lade sig gøre i dag, som ikke var muligt for nogle år
siden. Som sagt, så kan man åbenbart lave benzinmotorer, som trækker
rigtig godt ved lave omdrejninger. Samtidig kan man lave dieselmotorer,
som ikke kræver forvarmning (undtagen måske i meget hård frost), og som
ikke støjer og vibrerer.
Jeg havde faktisk også en dieselmotor for omkring 20 år siden.
Den kørte da fint og var ikke uudholdelig, men man var aldrig i tvivl
om, at det var en dieselmotor. Den skulle også forvarme et halvt minut,
før man kunne starte. Det var generende i mange situationer. Hvis man
f.eks. holdt ved Storebæltfærgen og ens række pludselig blev vinket
frem, uden man var forberedt. Så er et halvt minut altså lang tid at
holde stille med 50 utålmodige bilister bagved. Da jeg var soldat havde
vi nogle Mercedes Geländewagen. De skulle varme op et helt minut!
Jeg husker også i min barndom, hvor jeg læste bilblade. En stor,
dyr Mercedes 200 Diesel, der ofte blev brugt som taxi, havde en
tophastighed på 127 km/t. Det ville man jo slet ikke acceptere i dag.
Min nuværende dieselbil kører såmænd ikke anderledes end en benzinbil.
Støjniveauet er stort set det samme. Den skal ikke forvarme. Man drejer
bare nøglen. Til gengæld kan jeg køre 1.000 km på en tankfuld
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : nospamtoMike [8000 C~

Dato : 16-04-10 10:58

> Peugeot har da en diesel sportsvogn ? ... 908 HDi mener jeg den hedder

Men den holder kun ca. 24 timer, så skal den hovedrepareres. Og værkstedet
har en uforskammet høj timepris, og reservedelene er sindsygt dyre, selvom
der ikke er garanti på en skid...
Der er heller ikke garanti for at man kommer først når der bliver grønt...

- Mikael

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 16-04-10 11:09

nospamtoMike [8000 C] <nospam@kern.dk> wrote:

> Men den holder kun ca. 24 timer, så skal den hovedrepareres. Og værkstedet
> har en uforskammet høj timepris, og reservedelene er sindsygt dyre, selvom
> der ikke er garanti på en skid...

det er jo Peugeot ik' ? ;)

/thomas