Ændre Indstillinger via Terminal
Fra : Michael Knudsen

Dato : 09-04-10 10:05

Hej,

Jeg har en remote maskine stående, som jeg ikke kan komme fysisk i
nærheden af før mandag. Jeg har dog ssh-adgang til den (og root-
access, da den er min egen). Kan jeg via en terminal -- altså i text
mode -- slå Screen Sharing til?

--
Michael Knudsen

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 09-04-10 17:08

Michael Knudsen <micknudsen@gmail.com> wrote:

> [...]
> nærheden af før mandag. Jeg har dog ssh-adgang til den (og root-
> access, da den er min egen). Kan jeg via en terminal -- altså i text

<http://support.apple.com/kb/HT2370>

/thomas

Fra : Michael Knudsen

Dato : 09-04-10 10:21

On Apr 9, 6:08 pm, tho...@elements.dk (Thomas von Hassel) wrote:

> <http://support.apple.com/kb/HT2370>

Tak for tippet. Der er hul igennem til maskinen, og jeg kan se den
under "Shared" i Finder, men den velkendte "Share Screen" knap mangler
desværre. Jeg kan kun vælge "Disconnect". Noget, du har erfaring med?

--
Michael Knudsen

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 09-04-10 17:27

> [...]

> under "Shared" i Finder, men den velkendte "Share Screen" knap mangler
> desværre. Jeg kan kun vælge "Disconnect". Noget, du har erfaring med?

du kan prøve direkte ved at starte Screen Sharing manuelt og give den IP
adresse

Den ligger i

/System/Library/CoreServices/Screen Sharing.app

/thomas

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 09-04-10 18:53

Den 09/04/10 18.20, Michael Knudsen skrev:

> Tak for tippet. Der er hul igennem til maskinen, og jeg kan se den
> under "Shared" i Finder, men den velkendte "Share Screen" knap mangler
> desværre. Jeg kan kun vælge "Disconnect". Noget, du har erfaring med?

Firewallen tillader nok ikke at Bonjour-beskederne når frem til dig.

Fra : Michael Knudsen

Dato : 09-04-10 10:30

On Apr 9, 6:26 pm, tho...@elements.dk (Thomas von Hassel) wrote:

> du kan prøve direkte ved at starte Screen Sharing manuelt og give den IP
> adresse
>
> Den ligger i
>
> /System/Library/CoreServices/Screen Sharing.app

Wuhu! Weekenden er reddet!!!

--
Michael Knudsen

Fra : N/A

Dato : 09-04-10 18:53

Fra : Michael Knudsen

Dato : 09-04-10 12:11

On Apr 9, 7:52 pm, Thorbjørn Ravn Andersen <nospam0...@gmail.com>
wrote:

> Firewallen tillader nok ikke at Bonjour-beskederne når frem til dig.

Det er næppe det. Jeg er indenfor via VPN.

--
Michael Knudsen

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 09-04-10 20:09

Michael Knudsen <micknudsen@gmail.com> wrote:

> Det er næppe det. Jeg er indenfor via VPN.

... medminre du laver krumspring så kommer bonjour pakkerne som regel
ikke med over en VPN

/thomas