en hurtig.. hvilken butik i Århussyd ligge~
Fra : René

Dato : 09-04-10 12:30

Har købt en elgato eyetv og mener vi har 10.4etellerandet på maccen
derhjemme... men så lige den kræver mindst 10.5 etellerandet.... og jeg
hader ikke at kunne lege med mit legetøj )

Hilsen
René

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 09-04-10 12:32

"René" <rh(fjern)sin(fjern)@post4.(og her)tele.dk> wrote:

> Har købt en elgato eyetv og mener vi har 10.4etellerandet på maccen
> derhjemme... men så lige den kræver mindst 10.5 etellerandet.... og jeg
> hader ikke at kunne lege med mit legetøj )

Fona Østergade, Humac og Eplehuset skulle alle gerne have den ... men
husk at det kræver en Intel Mac ...

/thomas

Fra : René

Dato : 09-04-10 12:47

"Thomas von Hassel" <thomas@elements.dk> skrev i en meddelelse

> Fona Østergade, Humac og Eplehuset skulle alle gerne have den ... men
> husk at det kræver en Intel Mac ...
>
> /thomas

Tak dem havde jeg også på lystavlen.. gad bare ikke helt ind til Århus.. når
jeg var i den sydlige del af byen.. men mente ikke lige der var andre
lagerførende i denne del.. så det skulle jeg lige have bekræftet... iøvrigt
er det en intel imac så det skulle nok kunne gå

Hilsen
René

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 09-04-10 13:11

René wrote:

> [...]
> lagerførende i denne del.. så det skulle jeg lige have bekræftet... iøvrigt
> er det en intel imac så det skulle nok kunne gå

Ja, og så en fredag eftermiddag, men der er nok ikke andet for, end du
må til det... Jeg har lige checket hos SHG, men de har kun
serverversionen til 3295kr. for en 5-bruger...

mvh. Erik Richard

Fra : Niels Jørgen Kruse

Dato : 09-04-10 14:49

> [...]

> derhjemme... men så lige den kræver mindst 10.5 etellerandet.... og jeg
> hader ikke at kunne lege med mit legetøj )

EyeTV kræver kun 10.4.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 09-04-10 15:17

> EyeTV kræver kun 10.4.

Jep .. men kører _meget_ bedre under 10.5 eller 10.6 ...

/thomas

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 09-04-10 16:03

Den 09/04/10 13.29, René skrev:
> Har købt en elgato eyetv og mener vi har 10.4etellerandet på maccen
> derhjemme... men så lige den kræver mindst 10.5 etellerandet.... og jeg
> hader ikke at kunne lege med mit legetøj )

Sidst jeg kiggede kunne EyeTV softwaren køre på 10.4.

Måske er det den driver der følger med hardwaredimsen der kræver 10.5?

Men Time Machine på disken selv er grund nok til at opgradere til 10.6.

Fra : Henrik Münster

Dato : 09-04-10 22:24

> [...]

> derhjemme... men så lige den kræver mindst 10.5 etellerandet.... og jeg
> hader ikke at kunne lege med mit legetøj )

Der er den lidt sjove situation for tiden, at man ikke bare kan købe
styresystemet. Mac OS X 10.6 "Snow Leopard" er egentlig kun er en
opgradering til Mac OS X 10.5. Det er derfor, den kun koster kr. 229,-.
Hvis man ikke har 10.5, er det meningen, man skal købe "Mac Box Set" til
kr. 1.249,-, hvor iLife og iWork også er med. Da det stort set er den
normale pris for Mac OS X alene, er det et billigt tilbud.
Jeg skriver det bare for at advare dig. Du risikerer at købe
Snow Leopard blot for at konstatere, at det ikke vil installere, hvis du
ikke har 10.5 på computeren i forvejen. Jeg ved ikke, om det er sådan,
for jeg har ikke prøvet det. Det er bare en risiko, da det er meningen,
man skal have 10.5 i forvejen.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 09-04-10 22:30

> [...]
> Snow Leopard blot for at konstatere, at det ikke vil installere, hvis du
> ikke har 10.5 på computeren i forvejen. Jeg ved ikke, om det er sådan,

Det er det ikke ... du kan f.eks. installere på en helt tom
nyformatteret disk ...

> Det er bare en risiko, da det er meningen,
> man skal have 10.5 i forvejen.

Det er jo et spørgsmål om din samvittighed ... bortset fra det er Box
settet inkl. iLife + iWork _peanuts_ i forhold til "value for money" ..
det er jo hvad en normal fuld OS X pakke kostede for bare et par år
siden ..

/thomas

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 10-04-10 07:29

Den 09/04/10 23.23, Henrik Münster skrev:

> Hvis man ikke har 10.5, er det meningen, man skal købe "Mac Box Set" til
> kr. 1.249,-, hvor iLife og iWork også er med. Da det stort set er den
> normale pris for Mac OS X alene, er det et billigt tilbud.

KAN man overhovedet have en Intel Mac uden 10.5?

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 10-04-10 07:31

> KAN man overhovedet have en Intel Mac uden 10.5?

ja .. der var den første generation MacPro, iMac, Mac Mini og MacBook
Pro + MacBook som alle kom med 10.4 ... ca. 6-8 mdr. inden 10.5 kom ud.

/thomas

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 10-04-10 07:37

Den 10/04/10 08.31, Thomas von Hassel skrev:

> ja .. der var den første generation MacPro, iMac, Mac Mini og MacBook
> Pro + MacBook som alle kom med 10.4 ... ca. 6-8 mdr. inden 10.5 kom ud.

Der kan man se :)

Må være en uddøende race. Time Machine alene er rigeligt grund til at
opgradere (med mindre man godt vil have Classic :( ).

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 10-04-10 08:56

> Der kan man se :)
>
> Må være en uddøende race. Time Machine alene er rigeligt grund til at
> opgradere (med mindre man godt vil have Classic :( ).

jep .. 10.4 til 10.5 var en god update .. 10.5 til 10.6 er lidt mere bum
bum ... jeg har en enkelt maskine der kører 10.5 og jeg savner ikke
noget i forhold til dem der kører 10.6 ... ikke endnu da ..

/thomas

Fra : Henrik Münster

Dato : 10-04-10 21:39

> jep .. 10.4 til 10.5 var en god update .. 10.5 til 10.6 er lidt mere bum
> bum ... jeg har en enkelt maskine der kører 10.5 og jeg savner ikke noget
> i forhold til dem der kører 10.6 ... ikke endnu da ..

10.6 koster jo også kun en fjerdedel af 10.5, så man kan vel bedre leve
med, at forskellen ikke er så stor. Mens 10.5 var en reel ny version af
styresystemet med mange nye faciliter, er 10.6 en opgradering, hvor der
mest er sket noget under overfladen, og hvor det er yderst begrænset,
hvor mange håndgribelige nye funktioner, der er. Personligt syntes jeg
da, 10.6 gjorde en stor forskel. Der var mange funktioner, der nu
fungerer hurtigere og uden bøvl. Måske hjalp det, at jeg læste en
grundig gennemgang vist nok hos Ars Technica, hvor alle de tekniske
fremskridt bliver forklaret. Der er gjort rigtig meget for at optimere
mange processer i 10.6.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 10-04-10 21:43

> [...]
> grundig gennemgang vist nok hos Ars Technica, hvor alle de tekniske
> fremskridt bliver forklaret. Der er gjort rigtig meget for at optimere

det vi mangler er at de "store" applikationer bliver optimeret til ting
som f.eks. 64bit, OpenCL, GrandCentral Dispatch ... f.eks.
Photoshop/Indesign .... jeg kan ikke vurdere hvor meget adobe har nået
at implementerer i CS5 som er på vej er snart ... men det bliver vi vel
klogere på ..

/thomas

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 10-04-10 21:44

Den 10/04/10 22.39, Henrik Münster skrev:

> [...]
> grundig gennemgang vist nok hos Ars Technica, hvor alle de tekniske
> fremskridt bliver forklaret. Der er gjort rigtig meget for at optimere

Tjah, der sker da noget, men kunsten er jo at kunne få folk til at
betale for opgraderingen. Ellers skulle de have skubbet den til næste
version og med iPadlanceringen kan det godt tage sin tid.

Næh, jeg tror 10.6's hovedformål var at afskaffe PowerPC som
understøttet platform. Alt det andet kunne godt vente.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 10-04-10 21:49

> [...]
>
> Næh, jeg tror 10.6's hovedformål var at afskaffe PowerPC som
> understøttet platform. Alt det andet kunne godt vente.

njaeh .. det var nok en "sideeffekt" .. jeg tror ikke folk er helt klare
over hvor store ... eller rettere små, Apple rent faktisk er. De har
ikke uanede mængder af folk og ressourcer at smide efter deres projekter
.... så når spørgmsålet kom om man bliver ved med at holde liv i PPC
eller f.eks. sætte lidt mere blus under iPhone OS så er det klar at
iPhone OS vinder.

/thomas

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 10-04-10 22:02

Den 10/04/10 22.48, Thomas von Hassel skrev:

> [...]
> ... så når spørgmsålet kom om man bliver ved med at holde liv i PPC
> eller f.eks. sætte lidt mere blus under iPhone OS så er det klar at

Præcis. Ved at frigive en version der ikke er understøttet af den
aflivede platform, så kan man overføre de resourcer til noget andet der
giver flere penge.

Jeg legede lidt med sønnikens iMac G3 den anden dag. Nørj, den er sløv
- det er trist for det er en robust maskine, men udviklingen i cpu og
grafikkort stod krystalklart.

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 10-04-10 12:36

Thorbjørn Ravn Andersen wrote:

> Der kan man se :)
>
> Må være en uddøende race. Time Machine alene er rigeligt grund til at
> opgradere (med mindre man godt vil have Classic :( ).

Classic kan ikke køre på en IntelMac - desværre...

mvh. Erik Richard

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 10-04-10 13:18

> desværre

heldigvis mener du vel ... :)

/thomas

Fra : Morten Lind

Dato : 10-04-10 14:54

> Classic kan ikke køre på en IntelMac - desværre...

> mvh. Erik Richard

Kære Erik Richard - jeg har fulgt dig længe og forstået dig ligeså, men
synes du ikke, som jeg, at tiden efterhånden er inde til at kaste jord
på kisten?

M.

P.S.: jeg tror, du gør det sværere for dig selv og dine ved at fastholde
de døde(?).
M.

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 10-04-10 15:22

Morten Lind wrote:

> [...]
> på kisten?
>
> P.S.: jeg tror, du gør det sværere for dig selv og dine ved at fastholde

Nok er jeg teolog, men jeg er ikke ordineret, så den der med at kaste
jord på kisten, har jeg ikke lov til... - Og - så er 90% af mine
teologiske programmer slet ikke tilgængelige for OS X... Så alene det er
nok til at holde liv i classic...

mvh. Erik Richard

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 10-04-10 12:34

Thorbjørn Ravn Andersen wrote:

> KAN man overhovedet have en Intel Mac uden 10.5?

Jep, MacPro QuadCore 2,66ghz, prod.md. sep.07 og okt.07 blev leveret med
10.4.11 inkl. iWork 07 præinstalleret, men uden iLife 07.

Købte man inden for 30 dage før release dato for 10.5, blev 10.5
eftersendt. Købte man okt.07 og nov.07 modeller efter release datoen, lå
10.5 i kassen indtil 01.12.2007, hvorefter 10.5 var præinstalleret.

mvh. Erik Richard.

Fra : Morten Lind

Dato : 10-04-10 14:57

> Jep, MacPro QuadCore 2,66ghz, prod.md. sep.07 og okt.07 blev leveret med
> 10.4.11 inkl. iWork 07 præinstalleret, men uden iLife 07.

Øhh......iWork koster penge - iLife er med nogle styresystemer, så det
er nok omvendt(?)...

> mvh. Erik Richard.

M.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 10-04-10 14:59

> Øhh......iWork koster penge - iLife er med nogle styresystemer, så det
> er nok omvendt(?)...

jep .. iwork har aldrig været bundlet med maskinerne ..

/thomas

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 10-04-10 15:33

Thomas von Hassel wrote:

> jep .. iwork har aldrig været bundlet med maskinerne ..

Den er ihvertfald bundled med en MacPro QuadCore, og den ligger på selve
installeer DVD'en og ikke en selvstændig demo CD som ved andre maskiner,
jeg har set. Og den virker out-of-the-box uden kode. - Jeg har skam også
en iWork 05 på en demo CD, den virkede i 30 dage, så holdt den op med det...

Hvis du kan huske mit problem med oversættelse af den brugerhåndbog, så
troede jeg faktisk, jeg kunne bruge iWork 07 til det, men den er ikke
kompatibel med iWork o8, men det blev heldigvis løst ved, at jeg fik en
08 stillet til rådighed...

mvh. Erik Richard

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 10-04-10 15:39

> [...]
> troede jeg faktisk, jeg kunne bruge iWork 07 til det, men den er ikke
> kompatibel med iWork o8, men det blev heldigvis løst ved, at jeg fik en

du tager fejl ... jeg har solgt (og sat op) for mange af netop den model

/thomas

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 10-04-10 15:26

Morten Lind wrote:

> Øhh......iWork koster penge - iLife er med nogle styresystemer, så det
> er nok omvendt(?)...

Nej, den medfølende iLife er en reduceret version af købeversionen.

mvh. Erik Richard.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 10-04-10 15:37

> Nej, den medfølende iLife er en reduceret version af købeversionen.

der har aldrig været forskel på den iLife der var bundlet og den du
kunne købe løs ...

/thomas

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 10-04-10 15:52

Thomas von Hassel wrote:

> der har aldrig været forskel på den iLife der var bundlet og den du
> kunne købe løs ...

Så kom lige med en _fornujftig_ forklaring på, hvorfor man ikke kan
bruge de iLife 07 opdateringer, der ligger hos Apple på den bundlede
version!?!

Jeg har samtlige iLife 07 opd. liggende. *INGEN* af dem kan bruges på de
komponenter, der bliver installeret med Leopard!

mvh. Erik Richard

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 10-04-10 15:57

> [...]
>
> Jeg har samtlige iLife 07 opd. liggende. *INGEN* af dem kan bruges på de
> komponenter, der bliver installeret med Leopard!

jeg ved ikke hvad du har liggende .. jeg ved bare at der ingen iWork var
med min MacPro af ca. samme årgang og vi altid solge kunderne en seperat
iWork pakke fordi der _ikke_ var en fuld version med maskinen ..

/thomas

Fra : Morten Lind

Dato : 10-04-10 17:03

> [...]
> med min MacPro af ca. samme årgang og vi altid solge kunderne en seperat
> iWork pakke fordi der _ikke_ var en fuld version med maskinen ..

Ka´ vi ikke lige trække vejret? Det er trods alt ikke så længe siden,
Apple smed iLife & iWork på gaden, vel?

I begyndelsen var begge softwarepakker købepakker.

Så blev iLife bundlet med iMacs, og _kun med dem_.

iWork - som iøvrigt som langt senere - kostede, og koster penge.

Jeg har ladet mig fortælle, at iLife senere er bundlet med Mac OS X,
10.?, jeg ved det ikke, men jeg ved to ting:

iWork(Pages & Numbers) har altid kostet penge.

iLife(iPhoto, GarageBand, iWeb, iPhoto & den lille udgave af iDVD) er
bundlet med iMacs(& nogle siger også med Mac OS X, 10.?).

M.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 10-04-10 17:48

> [...]
>
> iLife(iPhoto, GarageBand, iWeb, iPhoto & den lille udgave af iDVD) er
> bundlet med iMacs(& nogle siger også med Mac OS X, 10.?).

bundlet med alle mac'er ... og aldrig med til OS X .. udover i 10.6
bundle hvor iLife og iWork er med ..

/thomas

Fra : nospamtoMike [8000 C~

Dato : 11-04-10 09:20

> [...]
> Hvis man ikke har 10.5, er det meningen, man skal købe "Mac Box Set" til
> kr. 1.249,-, hvor iLife og iWork også er med.

Er det ikke stadigvæk sådan, at der kun findes 1 Snow Leopard 10.6 DVD? så
uanset om man køber opgradering eller box får man nøjagtig den samme DVD?

- Mikael

Fra : Henrik Münster

Dato : 11-04-10 09:25

nospamtoMike [8000 C] <nospam@kern.dk> wrote:

> Er det ikke stadigvæk sådan, at der kun findes 1 Snow Leopard 10.6 DVD? så
> uanset om man køber opgradering eller box får man nøjagtig den samme DVD?

Det lader det til, hvis man skal tro det, de andre skriver. Ved
tidligere versioner af styresystemet har der været to versioner, hvor
den ene krævede, at der lå Mac OS X på computeren i forvejen.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 11-04-10 10:01

> Er det ikke stadigvæk sådan, at der kun findes 1 Snow Leopard 10.6 DVD? så
> uanset om man køber opgradering eller box får man nøjagtig den samme DVD?

nemlig

/thomas

Fra : René

Dato : 12-04-10 10:20

Tak for alle tippene.. og kan se jeg skabte grundlag for debat.. dejligt

Jeg fandt den i Fona city vest... og det viste sig faktisk at den Imac jeg
havde derhjemme havde 10.5.. så den smuttede lige igennem med updaten..
ifølge kassen stod der mindst 10.5.. men den var sikkert også gået på 10.4..
jeg mener udfra manualen at se at det kun er lidt med menuflow af klippene
som ikke vil køre på 10.4 (som godt kan undværes) ellers vil den sikkert nok
køre....

Jeg syntes eyetv hybrid funger fint... jeg kan dog se at såfremt jeg gerne
ville have haft mulighed for isætning af kort så alle HD kanalerne og
iøvrigt alle cable kanalerne er med skulle jeg have valgt Terratec H7... med
eye tv kan jeg kun se de ulåste kanaler i det digitale spejl.. og det er
ikke alle dem som vi har på det analoge bånd.. der har man åbenbart valgt at
begrænse fra yousee´s side.

Nogle der ved hvordan man eksporterer fra eyetv sådan at underteksterne
kommer med.. som eks. mpeg.. eller ts folder? jeg har en popcornhour som
fint streamer filmen og lyden.. men teksterne smuttede ved eksporten.. de er
der ved originaloptagelsen som ligger på maccen.

Iøvrigt nogle der kender et triks til at dele livestreambufferen fra eyetv?,
jeg kan fint finde ud af at dele optagelserne til andre mac´s på netværket
og iphone og iphod.. (over internet fre app https://live3g.eyetv.com/ ) alt
kører og man kan endda skifte kanal.. det er kun hdkanalerne som hakker
lidt, men det skyldes den imac der streamer ikke kan følge med omkodningen
af h264 filen.. det kan man købe en usbaccelerator som kan hjælpe med til
hvis man skulle ønske det)

Men syntes det kunne være fint at lave en on-the-fly convert af livebufferen
til feks mpeg så den kan streames ud på netværket til dem der nu vil se den
lokalt.

Hilsen
René

Fra : Kurt Brixen

Dato : 12-04-10 11:08

On 2010-04-12 11:19:58 +0200, René said:

> [...]
> digitale spejl.. og det er ikke alle dem som vi har på det analoge
> bånd.. der har man åbenbart valgt at begrænse fra yousee´s side.

Hos Stofa ligger nogle af kanalerne to gange, først krypteret, og
højere oppe ligger de ukrypteret. Måske er det sådan hos Yousee også.
Der burde være flere kanaler digitalt end analogt.

--
Venlig hilsen
Kurt Brixen

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 12-04-10 11:26

> [...]

> fint streamer filmen og lyden.. men teksterne smuttede ved eksporten.. de er
> der ved originaloptagelsen som ligger på maccen.

hvordan har du eksporteret ?

> [...]
> til feks mpeg så den kan streames ud på netværket til dem der nu vil se den

Der var engang denne:

http://www.lucid-cake.net/cytv/index_en.html

men efter at Elgato har ændret formatet på deres streamingbuffer virker
den ikke mere.

Man kan sikkert lavet noget smart, bla. ved at hacke lidt med VLC, men
jeg har ikke haft brug for det endnu.

Hvis du vil se det på en anden maskine kan du installere EyeTV på den,
starte en optagelse på den kanal du vil se og så tilgå den via EyeTV's
"sharing" funktion .. den virker nemlig også på programmer som er ved at
blive optaget ..

/thomas

Fra : René

Dato : 12-04-10 12:13

> hvordan har du eksporteret ?

Jeg valgte default mpeg eksporten som ikke ændrede ved det optagne format..
det var tv2 på dvb.. så altså vel egentligt bare mpeg filen som blev taget
ud af containeren på maccen og lagt ud på serveren.. dog via
eyetvprogrammet. (og ikke en drag and drop)

> [...]
> starte en optagelse på den kanal du vil se og så tilgå den via EyeTV's
> "sharing" funktion .. den virker nemlig også på programmer som er ved at

Hov den kunne måske bruges.. det vil jeg lige kigge nærmere på.. tak.. vil
også se om jeg kan få fat i selve mpeg filen fra min popcorn nmtere for hvis
det kører.. så var det jo en ret nem måde at klare den på... men syntes ikke
ummidelbart at de kunne streame den mpeg fil der lå i containeren hvis jeg
bare lavede en drag and drop.. og det burde de jo.. for det er vel i
princippet samme mpeg fil som eksporteres?

Hilsen
René

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 12-04-10 12:38

> [...]

> ud af containeren på maccen og lagt ud på serveren.. dog via
> eyetvprogrammet. (og ikke en drag and drop)

ok .. hvis underteksterne ikke er "bagt" ind og har lagt som DVB
subtitles så kommer de sikkert ikke med. Kan du prøve f.ek.s iPod eller
Apple TV export og se om det kommer med der ?

> [...]
> bare lavede en drag and drop.. og det burde de jo.. for det er vel i
> princippet samme mpeg fil som eksporteres?

Ikke helt .. den der ligger der er en "program stream" og ikke en
"transport stream"

Nu er det lidt tid siden jeg rodede med det så det kan være det er
ænrdet igen .. men det jeg fandt ud af var at EyeTV starter en ny
mpeg/h.264 fil i live stream bufferen med jævne mellemrum .. men er hver
fil er ca. 512 eller 1024 MB .. og bliver navngivet med en random
genereret streng:

ff0992e11.mpg f.eks.

Hvis den ikke gjorde det kunne man bare bede VLC om at re-streame den
fil ...

/thomas

Fra : René

Dato : 12-04-10 12:47

> ok .. hvis underteksterne ikke er "bagt" ind og har lagt som DVB
> subtitles så kommer de sikkert ikke med. Kan du prøve f.ek.s iPod eller
> Apple TV export og se om det kommer med der ?

Det prøver jeg lige at tjekke iaften.

> [...]
> genereret streng:
>
> ff0992e11.mpg f.eks.
>
> Hvis den ikke gjorde det kunne man bare bede VLC om at re-streame den

Jamen hvis så bare jeg kunne få fat i den live stream fil... det tror jeg
lige jeg vil kigge lidt efter (den smider den i eyetvfolderen ikke? bufferen
altså) for mine nmtere kan sagtens afspille mpeg h264 filer.. og kan se at
jeg kan sætte størrelsen på bufferen manuelt.. og kanalen kan jeg skifte med
iPhonen via eyetvapp nemmest eller den gratis webadgang.

Igen vil der være nogen fidus i så at lade NAS være lageret for den eyetv
som er optageren.. jeg har det sådan at jeg helst vil lade den unikke
maskine lade være så uafhængig som muligt.. der går jo ged i optagelsen hvis
den måske en dag ikke lige får fat i NAS.. omend det nok er lidt teoretisk.

Hilsen
René

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 12-04-10 13:07

> [...]

> den måske en dag ikke lige får fat i NAS.. omend det nok er lidt teoretisk.

Se her:

<http://dl.dropbox.com/u/693028/Screen%20shot%202010-04-12%20at%2013.51.
46.png>

hvis jeg sætter buffer til 50MB danner den en ny fil for hver 10MB ...

/thomas

Fra : René

Dato : 12-04-10 13:37

> [...]
> 46.png>
>
> hvis jeg sætter buffer til 50MB danner den en ny fil for hver 10MB ...

Ja det dur ikke med så små klip... hvad hvis du sætter buffer til eks 4gb
tror du så ikke den laver det op i nogle større bidder? for så er det jo
bare at propertionere dem så det passer med den buffer man ønsker og fra
nmteren skal man bare huske at klikke på den nyeste fil.... og syntes
faktisk at kunne huske mine nmtere som sagt ikke direkte kunne afspille mpeg
filen.. og syntes at huske jeg prøvede at omdøbe den.. og min popcorn c-200
er ellers meget fleksibel .. her er hvad den kan streame
http://www.popcornhour.com/onlinestore/index.php?pluginoption=productspec&item_id=12
fra netværk.

den skulle gennem en eksport.. og det kan jeg egentligt ikke rigtigt
forstå.. da eksporten jo ikke var en omkodning af mpegfilen men blot den
bliver taget ud af tsfolderen (via eksportfunktionen.. men noget mere må der
ske?)

Hilsen
René

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 12-04-10 13:43

> [...]

> forstå.. da eksporten jo ikke var en omkodning af mpegfilen men blot den
> bliver taget ud af tsfolderen (via eksportfunktionen.. men noget mere må

jeg havde den på 2 GB og så laver den filer på 100-130MB ... det er jo
ikke meget...

/thomas

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 12-04-10 16:02

Den 12/04/10 13.38, Thomas von Hassel skrev:
> [...]
> mpeg/h.264 fil i live stream bufferen med jævne mellemrum .. men er hver
> fil er ca. 512 eller 1024 MB .. og bliver navngivet med en random

Det er nok for at kunne håndtere at "tabe" de ældste uden at skulle
klippe i en kæmpefil, og stadig have noget der let kan dekodes.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 12-04-10 16:20

> Det er nok for at kunne håndtere at "tabe" de ældste uden at skulle
> klippe i en kæmpefil, og stadig have noget der let kan dekodes.

just præcis ... man kan nok flikke noget sammen hvis man vil re-streame
det på en smart måde... men det må være et projekt til de kolde
vinteraftener

/thomas

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 12-04-10 16:25

Den 12/04/10 17.19, Thomas von Hassel skrev:

> just præcis ... man kan nok flikke noget sammen hvis man vil re-streame
> det på en smart måde... men det må være et projekt til de kolde
> vinteraftener

Al erfaring viser at den slags er klart nemmest hvis man kan bruge
officielle API'er, og den slags lider EyeTV sørgeligt af mangel på.

Men ellers kunne eyetv netstream DTT være et interessant produkt?

"TV for your entire network"...

http://www.elgato.com/elgato/int/mainmenu/products/tuner/netstreamdtt/product1.en.html

Highlights

* Stream digital TV (DVB-T/Freeview) to the computers on your home
network
* Enjoy pristine digital quality television including HDTV where
broadcast via DVB-T
* Compatible with Mac and PC; both can use EyeTV Netstream DTT at
the same time
* Watch TV wirelessly on a portable computer if you have a Wi-Fi
network
* As a network device, it does not have to be installed near your
computers

meeeen til ¤249 er det lidt dyrt legetøj, men jeg tror at mængden af
bøvl er absolut minimal.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 12-04-10 16:33

> Al erfaring viser at den slags er klart nemmest hvis man kan bruge
> officielle API'er, og den slags lider EyeTV sørgeligt af mangel på.
>
> Men ellers kunne eyetv netstream DTT være et interessant produkt?

den har jeg kigget på .. men det er kun DVB-T desværre .. jeg har DVB-C
inkl. program pakker fra Yousee ...

/thomas

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 12-04-10 16:44

Den 12/04/10 17.32, Thomas von Hassel skrev:

> den har jeg kigget på .. men det er kun DVB-T desværre .. jeg har DVB-C
> inkl. program pakker fra Yousee ...

Nåh, ja, så er der ikke meget vej udenom at købe en DVB-C dims, hvis man
vil optage.

Er man nærig som mig, er der ikke mange kanaler i grundpakken der ikke
er i luften.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 12-04-10 16:01

Den 12/04/10 11.19, René skrev:

> [...]
> fint streamer filmen og lyden.. men teksterne smuttede ved eksporten.. de er
> der ved originaloptagelsen som ligger på maccen.

Den oprindelige MPEG-TS stream ligger inde i .eyetv folderen (højreklik,
vis indhold af pakke), så hvis din Popcorndims kan spise den slags MPEG
er det nok det nemmeste.