Kan I huske Eolake Stobblehouse?
Fra : Henrik Münster

Dato : 08-04-10 22:05

Husker jeg ikke ret, at Eolake Stobblehouse engang var fast deltager i
denne gruppe? Det er mærkeligt, som et navn fra fortiden pludselig kan
dukke op. I går læste jeg i TidBITS, hvor de beskrev modtagelsen af
deres nye iPad'er. Pludselig stod der, at det var Eolake Stobblehouse,
der havde doneret iPad'er til hele redaktionen, så de kunne skrive om
den nye platform. Det var godt nok betænksomt af ham (Jeg nøjes med at
købe en ebook af dem i ny og næ for at støtte dem lidt). Jeg går ikke ud
fra, at der er andre i verden med det navn, da han selv har fundet på
det.

<http://db.tidbits.com/article/11152>
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Steen

Dato : 08-04-10 23:06

> [...]
> købe en ebook af dem i ny og næ for at støtte dem lidt). Jeg går ikke ud
> fra, at der er andre i verden med det navn, da han selv har fundet på

Jeg husker han var interviewet til at dansk magasin (webworld), engang
for mange år siden. Så vidt jeg husker, hedder han vist Preben, og er
bosat i Skotland
--
http://bit.ly/cm9tHC

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 09-04-10 01:46

Steen wrote:

> Jeg husker han var interviewet til at dansk magasin (webworld), engang
> for mange år siden. Så vidt jeg husker, hedder han vist Preben, og er
> bosat i Skotland

Den her er da meget go'.
http://stobblehouse.com/text/whoiseolakestobblehouse.html

...Eller det her fra answers.com. - Det er vist ikke bare 'romerne,
der er skøre', som Asterix ville sige det, så omskrevet må det vel være,
- 'de er nu skøre de kunstnere'.

"Eolake [eee'-(o)-laik] Stobblehouse is a Danish artist/photographer and
writer. Born in 1963 in the small town of Karreb?ksminde, Denmark, his
father was a house painter, and his mother an artistically inclined
bohemian from Sweden. He studied a number of different kinds of art,
including photography, and won titles and medals for his photographic
work. An artist and draftsman, Stobblehouse has also written science
fiction short stories for American publications, as well as articles
about art and Macintosh computers for various magazines.

Eolake Stobblehouse made up his own name and claims the following
etymology:" 'Eo' means the earliest or the original of something.
'Lakin' or 'Laik' comes from old English 'to play' or 'move around', and
further back from old Norse, 'toy' or 'baby.' Stob means, in old
Scottish dialect: (1) a stick, broken off twig, (2) a stump, the
remainder or remnant of a rainbow. Stob-thatch is roofing consisting of
broom or brushwood laid across the rafters. ... So if we want to get
poetic about it, Eolake Stobblehouse would mean 'The original child, son
of the rainbow, living with the spirit of play in a thatch-roofed home.'""

Google giver ca. 16.000 hits på navnet.

mvh. Erik Richard

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 11-04-10 17:25

> [...]
> købe en ebook af dem i ny og næ for at støtte dem lidt). Jeg går ikke ud
> fra, at der er andre i verden med det navn, da han selv har fundet på

Jo ham husker jeg særdeles godt.

Han har et yderst interessant site, som man skylder sig selv at besøge
engang imellem. Er dog ikke medlem, but I wish.........

http://domai.com/

--
med venlig hilsen Jesper Haaber Gylling
http://www.gylling.net/

Fra : Steen

Dato : 16-04-10 19:10

In article <1jgsr2s.1jhu4yq1accsk0N%jesper@gylling.net>,
jesper@gylling.net (Jesper Haaber Gylling) wrote:

> Han har et yderst interessant site, som man skylder sig selv at besøge
> engang imellem. Er dog ikke medlem, but I wish.........
>
> http://domai.com/

De ser godtnok flinke ud, de piger.
Det er da forresten også nogle gode fotografier.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 16-04-10 19:19

Steen <isteen@gmail.com> wrote:

> De ser godtnok flinke ud, de piger.
> Det er da forresten også nogle gode fotografier.

jøsses ... de har jo ikke noget tøj på ... !

/thomas

Fra : Steen

Dato : 16-04-10 22:49

In article <1jh25qq.1gmxk9817do4loN%thomas@elements.dk>,
thomas@elements.dk (Thomas von Hassel) wrote:

> jøsses ... de har jo ikke noget tøj på ... !
>
> /thomas

De er nok i opstartsfasen, så er der jo ikke så mange penge til props

Fra : nospamtoMike [8000 C~

Dato : 17-04-10 10:04

> De er nok i opstartsfasen, så er der jo ikke så mange penge til props

Vi bør starte en indsamling, så de kan få noget fornuftigt, varmt tøj på!

- Mikael

Fra : Henry Lerche Madsen

Dato : 17-04-10 16:57

nospamtoMike [8000 C] skrev:

> Vi bør starte en indsamling, så de kan få noget fornuftigt, varmt tøj på!
>
> - Mikael

Jeg foreslår at vi lige ser tiden lidt an, vi går jo tråds alt varmere
vejr i møde...

Fra : Morten Lind

Dato : 17-04-10 10:22

Steen <isteen@gmail.com> wrote:

> De ser godtnok flinke ud, de piger.
> Det er da forresten også nogle gode fotografier.

Tjaeh, hver mand sin smag, men /gode/ fotografier...hmm...(?).

M.