Mem problem
Fra : Ryan Andersen

Dato : 11-04-10 16:44

Hej jeg bokser med et ustabilitetsproblem og er endt med fokus på
ram-klodserne. Jeg kører win7 på et ASUS p5E deluxe bundkort. Den
indbyggede hukommelsestest i win7 melder om en hardwarefejl og stopper.
Det samme gør et andet memtesterprogram, som går i stå i begyndelsen af
testen. Jen kan så bare ikke forstå, at Windows starter op og kører. Kan
det lade sig gøre samtidig med at der er fejl på ram-klodserne.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 11-04-10 16:00

Den 11/04/10 17.43, Ryan Andersen skrev:
> [...]
> testen. Jen kan så bare ikke forstå, at Windows starter op og kører. Kan
> det lade sig gøre samtidig med at der er fejl på ram-klodserne.

Ja. Fejlene kan sagtens ligge et andet sted end der hvor Windows ruller
sig selv ind.

Hvis en memtester som fx memtest86 siger klodserne er syge, så skrot dem.

Fra : Ryan Andersen

Dato : 11-04-10 18:59

Faktisk får jeg ingen melding om fejl fra memtest86, som jeg brugte.
Programmet går bare i stå omkring 20 procent inde i testen. Men det er vel
også en slags melding...

Fra : Henning

Dato : 11-04-10 18:50

On Sun, 11 Apr 2010 17:58:57 -0000, "Ryan Andersen" <ryan@kallnet.fo>
wrote:

>Faktisk får jeg ingen melding om fejl fra memtest86, som jeg brugte.
>Programmet går bare i stå omkring 20 procent inde i testen. Men det er vel
>også en slags melding...

Hvilken version af memtest? Og hvilken udgave Der er både
www.memtest86.com (den originale) og www.memtest.org . I begge udgaver
er der forskellige versioner til forskelligt behov.

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 11-04-10 19:01

"Ryan Andersen" <ryan@kallnet.fo> skrev i meddelelsen
> Faktisk får jeg ingen melding om fejl fra memtest86, som jeg brugte.
> Programmet går bare i stå omkring 20 procent inde i testen. Men det er vel
> også en slags melding...

Ja, så absolut. Der er stor sandsynlighed for, at det er en ramkreds, som er
i udu, men test lige inden du smider ud, for det kan faktisk også være enten
cpu eller bundkort, som giver hukommelsesfejl. Bl.a. lavede ecs for mange år
siden det meget solgte k7s5a bundkort. Der har jeg haft fingre i flere, som
viste hukommelsesfejl ved test, bla. med memtest, hvor det viste sig, at det
rent faktisk var på bundkortet, at problemet lå.

Kurt

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 12-04-10 16:05

Den 11/04/10 19.58, Ryan Andersen skrev:
> Faktisk får jeg ingen melding om fejl fra memtest86, som jeg brugte.
> Programmet går bare i stå omkring 20 procent inde i testen. Men det er
> vel også en slags melding...

Det må man sige. Har du overvejet at bare købe noget nyt i stedet?

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 12-04-10 09:25

"Ryan Andersen" <ryan@kallnet.fo> crashed Echelon writing

> [...]
> begyndelsen af testen. Jen kan så bare ikke forstå, at Windows
> starter op og kører. Kan det lade sig gøre samtidig med at der er fejl

Ja, men det kører måske ikke stabilt.

--
Bjarke Andersen

Fra : Peter Nicolaysen

Dato : 13-04-10 09:58

> [...]
> bare ikke forstå, at Windows starter op og kører. Kan det lade sig gøre
> samtidig med at der er fejl på ram-klodserne.

Har du prøvet at rode med Cas og Ras?
--
Kan jeg ikke få jer til at klikke og skrive her:
http://www.axellus.dk/t-27-Kontakt.aspx

Fra : Jacob [5260 Odense S~

Dato : 14-04-10 13:44

On 11-04-2010 17:43, Ryan Andersen wrote:

> [...]
> testen. Jen kan så bare ikke forstå, at Windows starter op og kører. Kan
> det lade sig gøre samtidig med at der er fejl på ram-klodserne.

Kan du ikke låne et par RAM klodser af en kollega, ven eller nabo.

Hvis du stadig har problemet, så er det sikkert ikke RAM klodsernes skyld.

Memtest er ikke til at stole 100% på desværre (ved ikke om det er blevet
bedre i de nye udgaver).

--
mvh Jacob [5260 Odense S]
Mailadressen er god nok som den er.

Fra : Ryan Andersen

Dato : 16-04-10 18:19

Hej. Det var en defekt ram-klods, som nu er udskiftet. Tilbage er så en
power kernel fejl 41, hvis nogen kan hjælpe med den.......

Fra : Jacob [5260 Odense S~

Dato : 19-04-10 22:04

On 16-04-2010 19:18, Ryan Andersen wrote:

> power kernel fejl 41

Jeg gætter på at G.P.U Phase Mode skal sættes til "off" i din BIOS.
Måske. Det koster ikke noget at prøve.