hjælp til printer/dokumentscanner
Fra : Mads

Dato : 08-04-10 08:13

Min gamle Canon pixma IP4000R er gået død og jeg forsøger nu at få et
overblik over printermarkedet og hvad der skal erstatte den. Mit
budget som studerende ligger omkring 1000 kr. Sagen kompliceres af at
jeg længe godt har kunnet tænke mig at scanne dokumenter og det jeg
forsøger at gennemskue er om det er værd at strække mit budget en
smule og gå efter en enhed der kan begge dele, eller om jeg, givet mit
sparsomme budget uanset ender med en løsning der er dårlig både som
printer og dokumentscanner.

Et eksempel kunne f.eks. være en Canon MX870 som har duplex ADF. Den
koster ca 1400 kr. Men hvis der alligevel er tale om en halvdårlig
løsning så vil jeg nok hellere gå efter en alm AIO til ca den halve
pris og så købe noget ordentligt når jeg får flere penge.

Med dokumentscanner mener jeg en enhed der har duplex-adf og desuden
scanner i en kvalitet der er god nok til at den kan bruges til at tage
backup af lønsedler, skattepapirer og hvad man ellers har liggende på
fysisk form af papirer. (er der nogen tommelfingerregel for hvor stor
opløsningen skal være?). Andet jeg har glemt? OCR er noget der er i
den software man vælger at bruge og ikke noget der skal understøttes
af selve scanneren vel?
Mht. printforbrug så bruger helt overvejende min printer til at
udprinte blanketter og længere dokumenter (pdfer) med masser af tekst
og enkelte diagrammer og billeder. Jeg har ikke behov for at kunne
udskrive store flotte billeder og fotografier i høj kvalitet – jeg vil
langt hellere ha’ en printer der kan printe et tekstdokument pænt.
Print på cd samt fax-funktioner er heller ikke nødvendigt.

Jeg vil være taknemmelig for alle inputs og forslag til hvad jeg bør
vælge.

Fra : FIEL

Dato : 08-04-10 16:03

"Mads" <madsmadsmads@gmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

Besynderligt nok er min tilsvarende IP4000R også lige gået bort. Jeg har
ledt og ledet og fundet frem til en Canon Pixma MP 640 som også har scanner.
Den kan købes hos Pixmania for ca. 1.230 kr. incl. moms og fragt.
mvh/leif b.
PS: Hvad skete der med din?.

Fra : Mads

Dato : 08-04-10 09:56

On Apr 8, 5:02 pm, "FIEL" <l...@post2.tele.dk> wrote:

> Besynderligt nok er min tilsvarende IP4000R ogs lige g et bort. Jeg har
> ledt og ledet og fundet frem til en Canon Pixma MP 640 som ogs har scanner.
> Den kan k bes hos Pixmania for ca. 1.230 kr. incl. moms og fragt.
> mvh/leif b.
> PS: Hvad skete der med din?.

Hey, tak for tippet, jeg har lige set på Mp640 men den har desværre
ikke ADF :-/
Mht min ip4000R så ved jeg ikke helt hvad der skete, men den begyndte
at blinke med fejl selvom jeg har haft skiftet blækpatron
og renset den osv.

Fra : Leif

Dato : 08-04-10 19:18

"Mads" <madsmadsmads@gmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]

Mht min ip4000R så ved jeg ikke helt hvad der skete, men den begyndte
at blinke med fejl selvom jeg har haft skiftet blækpatron

Jeg tror I begge er løbet ind i et defekt printerhoved.

Jeg har haft samme fejl på min MP800 - udskiftning hjalp.
Pris 700kr hos Nordic-ink inklusive forsendelse.

Min MP800 døde faktisk sådan, at den straks efter at være tændt,
selv slukkede igen - købte en mere via Ebay med defektprinterhoved
for at bruge den til donor, men mit printerhoved i den gav samme fejl.

Mvh, Leif

Fra : FIEL

Dato : 08-04-10 23:10

"Leif" <Den.f@@r.du.ikke.her.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> selv slukkede igen - købte en mere via Ebay med defektprinterhoved
> for at bruge den til donor, men mit printerhoved i den gav samme fejl.

Tja, du har sikkert ret. Min "skriver det hele", men der kommer ikke noget
på papiret. selv efter omfattende rensning
mvh/Leif B.