MS Windows
briani 27239
Langsom opstart
Fra : Tommy Rasmussen

Dato : 08-04-10 08:31

Hej
Min gamle svigerfar på 89 år har et problem jeg ikke umidelbart kan løse
Hans PC med XP Home er frygtelig længe om at starte ca. 10 minutter tager
det
Når den er startet kører den upåklageligt

Jeg gennemså hans systemoplysninger>Softwaremiljø>Startprogrammer.
Oplukningen af dette link tog ca. 4 minutter og frem kom en masse filer der
ikke har noget at gøre der

Min egen XP har ca. 20 linier med programmer;men hans havde adskillige sider
med alverdens forskellige filer

Hvad kan han gøre for at få en hurtigere opstart?

Med venlig hilsen

Tommy Rasmussen

PS Svigerfar bor 250 km. fra os

Fra : Jakob

Dato : 08-04-10 09:11

On Thu, 8 Apr 2010 09:30:57 +0200, Tommy Rasmussen wrote:

> [...]
> med alverdens forskellige filer
>
> Hvad kan han gøre for at få en hurtigere opstart?

Det lyder som om den trænger til at blive geninstalleret. Men ellers skal
der skal slettes fra de ting der starter, og det kommer til at tage tid.
Nogle ting kan man fjerne med det samme da de åbentlyst ikke har noget at
gøre der men meget skal man kigge på enkeltvist.

Teamviewer er fint til remotesupport, http://teamviewer.com/da/index.aspx.

--

/Jakob
Battle against any raid five

Fra : Ole C

Dato : 08-04-10 09:19

Tommy Rasmussen skrev blandt andet:

> [...]

> adskillige sider med alverdens forskellige filer
>
> Hvad kan han gøre for at få en hurtigere opstart?

Du henter TeamViewer - og beder svigerfar hente TeamViewers "kundemodul".
Læs på TeamViers side hvordan du "overtager" hans maskine:
http://www.teamviewer.com/da/. (Svigerfar skal oplyse en kode til dig over
telefonen - og ellers holde sig helt fra maskinen, når du foretager følgende
):
Skriv "msconfig" (uden anførselstegnene) i Start>Kør på hans maskine - og på
fanebladet "Start" fjerner du markeringen ud for de programmer, der ikke bør
starte sammen med Windows.
Du bør også kigge under Start>Programmer>Start og se hvilke overflødige
programmer der evt. har lagt genveje der.

--
vh
Ole C

Fra : Tommy Rasmussen

Dato : 08-04-10 10:57

Hej med jer
Tak for hjælpen - jeg vil i første omgang bruge msconfig + telefon, så må vi
se om det lykkedes at få pusten igen på hans PC
Ellers er det teamviever der vil komme i anvendelse
Med venlig hilsen
Tommy Rasmussen

Fra : Ole C

Dato : 08-04-10 14:48

> [...]

> så må vi se om det lykkedes at få pusten igen på hans PC
> Ellers er det teamviever der vil komme i anvendelse

Selv tak.
TeamViewer er ellers nemmere end den løsning du vælger
- og på længere sigt kan du spare dig selv for mange kørte kilometer.....

--
vh
Ole C

Fra : Chano Andersen

Dato : 08-04-10 18:49

Den 08-04-2010 09:30, Tommy Rasmussen skrev:
> Jeg gennemså hans systemoplysninger>Softwaremiljø>Startprogrammer.
> Oplukningen af dette link tog ca. 4 minutter og frem kom en masse filer der
> ikke har noget at gøre der

Lyder ikke sundt.

> Hvad kan han gøre for at få en hurtigere opstart?

Jeg ville nok kigge på hvilken software der var installeret på maskinen.
Lyder som om han har en masse ligegyldigt skrammel installeret, eller en
masse malware.

En god start vil være, at få ham til at afinstallere alt det skrammel
han aldrig bruger.

- Chano Andersen