London på 2 dage?
Fra : Pernille Højgaard

Dato : 07-04-10 20:37

Min veninde og jeg har netop i dag købt og betalt en rejse med DFDS til
London.

Vi er i god tid, rejsen er først i starten af oktober, men...

Vi har begge været i London før, men der er ting vi mangler at se/ gerne vil
gen-se.

Er der nogen der har ideer til hvad vi kan nå og nogenlunde planlægge
dagene.

Vi ankommer midt på eftermiddagen en hverdag. Hotellet er Columbia Hotel på
nordsiden af HydePark.

Så har vi resten af dagen, hele den næste dag og til midt på eftermiddagen
den sidste dag.

Vi vil gerne besøge Tower og London Eye. Vi vil gerne på en sightseeing
rundt i byen.

Kan vi nå alle 3 ting på den hele dag, uden at det bliver for meget?

Så kan vi jo shoppe de 2 halve dage.

VH Pernille

--

Livet er for kort til at undgå Pernille

Fra : Pernille Højgaard

Dato : 07-04-10 20:46

Ups, jeg glemte St. Pauls Cathedral.

VH Pernille

Fra : Armand

Dato : 07-04-10 22:16

Pernille Højgaard skrev:
> [...]
> rundt i byen.
>
> Kan vi nå alle 3 ting på den hele dag, uden at det bliver for meget?

Vi har lige været derovre for en weekend og konklusionen er at er man
blot to til at dele udgiften er taxa et ganske fornuftigt transportmiddel!
Eneste gang vi var med 'the tube' kostede to enkelt-billetter to
stationer frem ialt 8£, hvilket skulle vise sig at være næsten det samme
som en taxa hjem senere på dagen
Man kán køre meget billigere med undegrundsbanen end dét, bl.a. med en
dags-billet, men hvis man ikke er vane-gæst der er inde i ruter og
billet/rabat -køb, synes jeg at dør-til-dør taxa til dén pris er en fin
måde at komme rundt på under et par dages besøg.
London Eye; Sct. Pauls og Tower ligger som sådan "på stribe" langs
Themsen, men dog med en god indbyrdes distance så at gå er nok
udelukket; men dét er alle tre på samme dag vel også!?

--
Armand.

Fra : Carsten Keller

Dato : 08-04-10 13:38

Armand wrote:
> [...]
> billet/rabat -køb, synes jeg at dør-til-dør taxa til dén pris er en
> fin måde at komme rundt på under et par dages besøg.

London har i flere år haft Oyster, der er et rejsekort der selv sørger for
at give dig den billigst mulige takst i undergrunden. Virker også med
busser.

https://oyster.tfl.gov.uk/oyster/entry.do

Det bliver selvfølgelig ikke nemmere end at tage en taxa, men i de fleste
tilfælde billigere.

> London Eye; Sct. Pauls og Tower ligger som sådan "på stribe" langs
> Themsen, men dog med en god indbyrdes distance så at gå er nok
> udelukket; men dét er alle tre på samme dag vel også!?

Der skulle ikke være noget galt med at nå alle tre ting på en dag. Selv med
en hyggelig gåtur imellem. Man kan jo eventuelt tage London Eye efter det er
blevet mørkt hvis man har lyst.

Keller