MS Windows
briani 27239
Win7 igen-igen ?
Fra : Ukendt

Dato : 07-04-10 20:35

Hej gruppe
Jeg har en win7 Home pre /64 OEM på vej, Det er mig bekendt at en
OEM'version binder sig til bundkortet (et MSI MS-7501 ver.2.1 am2+ ) , det
er muligt jeg lidt ude i fremtiden, vil anskaffe en nyere/bedre CPU ( nu en
Phenom x4 9500 altså den gamle ''Phenom'type) . Jeg mener at vide at før i
XP tiden, hed den omtalte binding CPU+bundkort og BIO's, er det så nu ændret
til kun at gælde ens bundkort.

Nogen der ved lidt om dette ?

Fra : Jens Jensen

Dato : 07-04-10 22:03

Jane skrev den 07-04-2010 21:35:
> [...]
> vide at før i XP tiden, hed den omtalte binding CPU+bundkort og BIO's,
> er det så nu ændret til kun at gælde ens bundkort.

Ifølge Microsoft er der kun binding til bundkortet, og man har lov til
at opgradere CPU'en. Jeg håber, at man har lov til at opgradere BIOS'en,
da det ofte er nødvendigt ved opgradering af CPU'en.

Laurence Painell, Windows OEM & WGA Product Manager hos Microsoft, har
sagt: “Typically the OEM product is tied to the motherboard,” explained
Painell. “It’s the one component we do tie the OEM product to and the
only thing that shouldn’t really change in the PC. People will typically
upgrade a hard drive, people will typically upgrade a processor, people
will typically upgrade a graphics card, but the motherboard is pretty
much the heart of the PC and as such is what we link the OEM product
too.” Citeret fra:
http://www.pcpro.co.uk/features/351598/how-to-buy-windows-7-for-50-less-the-truth-about-oem-versions/2.

Fra : Kurt Andersen

Dato : 08-04-10 07:25

"Jane" <jornhansen2gmailPUNKTUMcom> skrev i meddelelsen
> [...]
> at før i XP tiden, hed den omtalte binding CPU+bundkort og BIO's, er det
> så nu ændret til kun at gælde ens bundkort.

Den binder sig kun til bundkortet, men de er sku ikke strikser med det.
Kender en der har fået ny aktiveringskode 8 gange,

Så der er vist ikke så meget at frygte..

Mvh
Kurt

Fra : Ukendt

Dato : 08-04-10 12:45