MS Windows
briani 27239
Itunes 9.1
Fra : j.val

Dato : 07-04-10 14:12

Nogen der ved noget om hvad der er galt med Itunes 9.1

Efter at have opdateret min Itunes til ver. 9.1.0.79 kan Itunes ikke startes
op.

Den viser sig i Task Manager under processer. Men ellers sker der ikke en
dyt.

Vista

Fra : emjeppesen

Dato : 07-04-10 17:57

j.val skrev:

> [...]
>op.
>
>Den viser sig i Task Manager under processer. Men ellers sker der ikke en

Præsis samme problem her. Jeg har Win7 64 bit og har forsøgt at
installere "iTunes64Setup.exe" ver. 9.1.0.7.9
Den lader sig installere, men starter ikke op.
Hilsen emj

Fra : Lars Danielsen

Dato : 07-04-10 21:00

Den 07-04-2010 18:57, emjeppesen skrev:

> Præsis samme problem her. Jeg har Win7 64 bit og har forsøgt at
> installere "iTunes64Setup.exe" ver. 9.1.0.7.9

Jeg har netop opdateret til 9.1.0.79 og her kører det fint.

Lars

Fra : emjeppesen

Dato : 07-04-10 21:22

Lars Danielsen skrev:

>Jeg har netop opdateret til 9.1.0.79 og her kører det fint.

Jov, men der er 2 udgaver af 9.1.0.79
En til 32-bit og en til 64-bit.
Har du win7 64bit?

Hilsen emj

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 08-04-10 01:53

On Wed, 07 Apr 2010 22:21:54 +0200, emjeppesen <emj@> wrote:

>Jov, men der er 2 udgaver af 9.1.0.79
>En til 32-bit og en til 64-bit.
>Har du win7 64bit?

Jeg kører Win7 64 bit med 64-bit udgaven af iTunes 9.1.0.79 og alt
virker perfekt. Forresten er selve iTunes ikke 64-bit det er kun
installeren.

Fra : Lars Danielsen

Dato : 08-04-10 07:43

Den 07-04-2010 22:21, emjeppesen skrev:

> Jov, men der er 2 udgaver af 9.1.0.79
> En til 32-bit og en til 64-bit.
> Har du win7 64bit?
>
> Hilsen emj

Jeg kører WIN7 64-bit.
Jeg er dog ikke sikker på om Itunes er 64 eller 32 bit, ved du hvor jeg
kan se det?

Lars

Fra : j.val

Dato : 08-04-10 08:22

"emjeppesen" <emj@> wrote in message
> [...]
Har fundet årsagen.

Bullguard spærrer for Itunes.
Fik via BG hotline tilsendt en removebonjour.bat
Efter at have kørt den fungerer Itunes igen.

Fra : emjeppesen

Dato : 08-04-10 09:36

j.val skrev:

>Bullguard spærrer for Itunes.
>Fik via BG hotline tilsendt en removebonjour.bat
>Efter at have kørt den fungerer Itunes igen.

Gider du sende den removebonjour.bat til mig på
lamaguf@gmail.com
Det ville sikkert også løse mit problem

Hilsen emj

Fra : j.val

Dato : 08-04-10 09:40

> Gider du sende den removebonjour.bat til mig på
> lamaguf@gmail.com
> Det ville sikkert også løse mit problem
>
> Hilsen emj

Har først mulighed for det sent i aften.
Prøv evt. hos Bullguard

Fra : emjeppesen

Dato : 08-04-10 10:14

j.val skrev:

>Prøv evt. hos Bullguard

det gør jeg.

Hilsen emj

Fra : emjeppesen

Dato : 08-04-10 18:22

emjeppesen skrev:

>det gør jeg.

Det hjalp. Nu kører Itunes igen efter opdateringen.
Her er, hvad *.batfilen fra Virusprogrammet Bulguard indeholder:

_____________________
@echo off

echo Removing Bonjour Service and process. Please wait....

taskkill /IM mDNSResponder.exe> NUL 2>&1

CD %PROGRAMFILES%\Bonjour> NUL 2>&1

mDNSResponder.exe -remove> NUL 2>&1

CD %PROGRAMFILES(x86)%\Bonjour> NUL 2>&1

mDNSResponder.exe -remove> NUL 2>&1

echo Removal complete. Press any key to proceed with LSP removal.

PAUSE

echo Removing LSP, please wait...

regsvr32 /u /s mdnsNSP.dll

CD %PROGRAMFILES%\Bonjour

regsvr32 /u /s mdnsNSP.dll

echo Script execution complete.

PAUSE
@GOTO :_Exit

Har denne batfil ikke gjort det samme, som at afinstallere bonjour?

Hilsen emj

Fra : Chano Andersen

Dato : 08-04-10 18:45

Den 08-04-2010 19:21, emjeppesen skrev:
> emjeppesen skrev:
> Har denne batfil ikke gjort det samme, som at afinstallere bonjour?

Jo, næsten. Eneste forskel er at filerne endnu ligger på computeren.

Vær dog opmærksom på, at mange netværks funktioner i iTunes herefter
IKKE vil fungere. (Musik deling, remote fra iPhone/iPod touch,
forbindelse til Apple TV enheder, og lignende)

Forstår i øvrigt ikke hvorfor Bullguard ikke bare fixer deres defekte
software, så den ikke blokere noget den ikke skal blokere.

- Chano Andersen

Fra : emjeppesen

Dato : 08-04-10 21:21

Chano Andersen skrev:

>Vær dog opmærksom på, at mange netværks funktioner i iTunes herefter
>IKKE vil fungere. (Musik deling, remote fra iPhone/iPod touch,
>forbindelse til Apple TV enheder, og lignende)

Det har jeg slet ikke brug for at kunne. Jeg skal kun bruge prgrammet
til at lægge lydbøger på min Ipod shuffle og til podcasting

Hilsen emj

Fra : Ole Madsen

Dato : 09-04-10 06:19

"emjeppesen" <emj@> skrev i meddelelsen
> emjeppesen skrev:
>
> Det hjalp. Nu kører Itunes igen efter opdateringen.
> Her er, hvad *.batfilen fra Virusprogrammet Bulguard indeholder:

jeg kan ikke få filen til at starte, windows nægter mig tilladelse til at
bruge den, hvad skal jeg gøre?

Ole

Fra : emjeppesen

Dato : 09-04-10 08:21

Ole Madsen skrev:

>jeg kan ikke få filen til at starte, windows nægter mig tilladelse til at
>bruge den, hvad skal jeg gøre?

Er det *.batfilen, du ikke kan køre eller er det Itunes, du ikke kan
køre?

Hilsen emj

Fra : Ole Madsen

Dato : 09-04-10 13:02

> Er det *.batfilen, du ikke kan køre eller er det Itunes, du ikke kan
> køre?

begge, jeg kan ikke få lov til at pakke filen ud til skrivebordet eller få
lov til at køre den, itunes virker heller ikke

Ole

Fra : emjeppesen

Dato : 09-04-10 13:24

Ole Madsen skrev:

>begge, jeg kan ikke få lov til at pakke filen ud til skrivebordet eller få
>lov til at køre den, itunes virker heller ikke

Du skal da ikke pakke en *.batfil ud

Har du installeret Itunes?

Har du lavet en *.batfil med det indhold, jeg lagde op eller hva?

Hilsen emj

Fra : Ole Madsen

Dato : 09-04-10 15:23

> Du skal da ikke pakke en *.batfil ud
>
> Har du installeret Itunes?
>
> Har du lavet en *.batfil med det indhold, jeg lagde op eller hva?

jeg fik den som zip fil, og har prøvet at flytte den ud på skrivebordet, men
fik ikke lov af windows

Ole

Fra : emjeppesen

Dato : 09-04-10 16:39

Ole Madsen skrev:

>jeg fik den som zip fil, og har prøvet at flytte den ud på skrivebordet, men
>fik ikke lov af windows

Højreklik på filen og vælg Gem som.
Du kan ikke trække den ud på skrivebordet.

Hilsen emj

Fra : Ole Madsen

Dato : 09-04-10 18:11

> Højreklik på filen og vælg Gem som.
> Du kan ikke trække den ud på skrivebordet.

den mulighed er der ikke, kun kopiere, klip og slet og egenskaber

Mvh

Ole

Fra : emjeppesen

Dato : 09-04-10 20:46

Ole Madsen skrev:

>"emjeppesen" <emj@> skrev i meddelelsen

>den mulighed er der ikke, kun kopiere, klip og slet og egenskaber

Jamen hvilket program har du modtaget filen i?
Man skal jo sidde og gætte gåder for at hjælpe dig.
Du kan vel vælge Filer/Gem på en eller anden måde.

Nu har jeg sendt dig min fil, så kan du se, om du kan få den til at
funke.

Ellers må du finde mit tidligere indlæg og selv lave din *.batfil

Hilsen emj

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 10-04-10 01:52

Han skrev at han fik den som zipfil.
Du glemmer vist at Windows behandler sådanne som en mappe.
Han skal derfor bruge kopier og indsæt for at få bat filen over i en
almindelig mappe hvorfra han kan køre den.

Regards Jens Peter Karlsen.

Fra : emjeppesen

Dato : 10-04-10 06:57

Jens Peter Karlsen skrev:

>Han skrev at han fik den som zipfil.

Ja
Han har i øvrigt uden problemer modtage bat-filen som zipfil fra mig.

>Du glemmer vist at Windows behandler sådanne som en mappe.
>Han skal derfor bruge kopier og indsæt for at få bat filen over i en
>almindelig mappe hvorfra han kan køre den.

Det er sgu ikke mig, der ikke kan finde ud af at håndtere en zipfil

Hilsen emj

Fra : Ole Madsen

Dato : 10-04-10 07:51

> Jens Peter Karlsen skrev:
>

> Det er sgu ikke mig, der ikke kan finde ud af at håndtere en zipfil

mit problem var at jeg ikke gjorde det rigtige, jeg højreklikkede på
zipfilen, egenskaber, fjern blokering, og så kunne jeg bruge bat filen, og
nu virker iTunes, juhu

men mange tak til jer alle

KH

Ole

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 10-04-10 01:54

Kopier den til en almindelig mappe. Højreklik og vælg "Kør som
Administrator".

Regards Jens Peter Karlsen.

Fra : Ole Madsen

Dato : 09-04-10 15:23

"emjeppesen" <emj@> skrev i meddelelsen
> Ole Madsen skrev:
>
> Har du installeret Itunes?

ja

Ole

Fra : Lyrik

Dato : 08-04-10 12:14

On 8 Apr., 19:44, Chano Andersen <sunsite092...@chanoandersen.dk>
wrote:

> [...]
>
> Forstår i øvrigt ikke hvorfor Bullguard ikke bare fixer deres defekte
> software, så den ikke blokere noget den ikke skal blokere.

Du har ret! De burde remove Bullguard i stedet for!

Hilsen
Jens