Counter Strike Source til Mac OS X
Fra : Henrik Münster

Dato : 07-04-10 19:18

Min yngste søn på ti år har fundet på, at han vil spille Counter Strike
Source. Nogle af hans venner gør det åbenbart. Han har set på Wikipedia,
at det kan køre på Mac OS X.
Jeg har prøvet at læse om Counter Strike Source. Det ser ud til
at være en modifikation til Half-Life. Om det kan køre på Mac, synes
jeg, er lidt uklart. Nogle taler om at bruge Parallels. Andre laver
modifikationer. Ved nogen af jer, hvad det er for noget? Er det et spil,
man kan købe i en æske? Eller er det noget open source, som folk rundt
om modificerer, og hvor man kan downloade forskellige builds eller sådan
noget? Og kan man bare finde en udgave til Mac OS X, eller skal man køre
det emuleret?
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 07-04-10 19:21

Den 07/04/10 20.18, Henrik Münster skrev:
> [...]
> at være en modifikation til Half-Life. Om det kan køre på Mac, synes
> jeg, er lidt uklart. Nogle taler om at bruge Parallels. Andre laver

Hvis du vil køre spil ordentligt skal du enten have en Mac udgave, eller
boote til ren Windows.

Fra : nospamtoMike [8000 C~

Dato : 07-04-10 19:43

> Hvis du vil køre spil ordentligt skal du enten have en Mac udgave, eller
> boote til ren Windows.

Især CS og andre actionspil, hvor hastighed er VIGTIGT.
- Mikael

Fra : Henrik Münster

Dato : 07-04-10 19:51

nospamtoMike [8000 C] <nospam@kern.dk> wrote:

> Især CS og andre actionspil, hvor hastighed er VIGTIGT.

Jo jo, men mit spørgsmål går også mere på, om der findes en Mac-udgave.
I Wikipedia står der også Mac OS X under systemkravene, men næsten alle
andre steder skriver de kun om pc-udgaver. Enkelte har dog fået det til
at boote under Mac OS X og har lagt video på Youtube eller sådan noget.
Jeg ved bare ikke, hvordan det virker.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 07-04-10 19:59

Den 07/04/10 20.50, Henrik Münster skrev:

> [...]
> andre steder skriver de kun om pc-udgaver. Enkelte har dog fået det til
> at boote under Mac OS X og har lagt video på Youtube eller sådan noget.

Lad være. Med mindre man har grå hår mellem tænderne vil det aldrig
komem til at virke rigtigt godt. Boot til Windows.

Fra : Henrik Münster

Dato : 07-04-10 20:08

> Lad være. Med mindre man har grå hår mellem tænderne vil det aldrig
> komem til at virke rigtigt godt. Boot til Windows.

OK, så der findes altså ikke en Mac OS X version? Det er min ti-årige
søn nemlig overbevist om, men jeg ved ikke, hvor godt han læser engelsk.
Han har faktisk planer om at tage med en kammerat ind til Gamestop i
morgen for at købe spillet.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 07-04-10 20:18

Den 07/04/10 21.08, Henrik Münster skrev:

> [...]
> søn nemlig overbevist om, men jeg ved ikke, hvor godt han læser engelsk.
> Han har faktisk planer om at tage med en kammerat ind til Gamestop i

Hmm... Jeg kiggede på Wikipedia:

On March 5th, 2010, Valve Corporation announced the release of their
entire first party library, including Counter-Strike, on the Mac OS X
platform, for release in April 2010.

http://en.wikipedia.org/wiki/Counter-Strike:_Source

Jeg læste så lidt på den side der var henvist til og det ser ud til at
det er deres onlinetjeneste der bliver opgraderet, ikke butiksudgaverne.
Der står April og der er ikke nævnt noget endnu på News siden, og
april er ung endnu.

Men det korte af det lange er at det ser ud til det er det første - en
OS X udgave - der bliver muligt. Det bliver dejligt :)

Fra : Henrik Münster

Dato : 07-04-10 20:25

> [...]
>
> Men det korte af det lange er at det ser ud til det er det første - en
> OS X udgave - der bliver muligt. Det bliver dejligt :)

Tak. Det er nok essensen. Jeg forstår nemlig ikke helt det med Valve,
Source, Steam og sådan noget. Vi venter lidt.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 07-04-10 20:47

Den 07/04/10 21.24, Henrik Münster skrev:

> Tak. Det er nok essensen. Jeg forstår nemlig ikke helt det med Valve,
> Source, Steam og sådan noget. Vi venter lidt.

Valve er biksen . Source er deres spilmotor. Steam er deres "køb spil
online og hent dem til din egen maskine" butik.

Det er sådan lidt samme koncept som iTunes store, bare med spil.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 07-04-10 20:00

> [...]
> andre steder skriver de kun om pc-udgaver. Enkelte har dog fået det til
> at boote under Mac OS X og har lagt video på Youtube eller sådan noget.

Og så har han sat dig igang med at finde en løsning ? ... det lærer han
jo ikke noget af ;)

/thomas

Fra : Henrik Münster

Dato : 07-04-10 20:21

> Og så har han sat dig igang med at finde en løsning ? ... det lærer han
> jo ikke noget af ;)

Han har faktisk sat mig i gang med at finde penge frem. Så ville jeg
lige se, hvad de skulle bruges til
Egentlig synes jeg da, han klarer det ganske godt for en ti-årig. Det er
trods alt ikke altid nemt at være enlig Mac-bruger blandt en masse
Windows-brugere.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 07-04-10 20:03

> [...]
> andre steder skriver de kun om pc-udgaver. Enkelte har dog fået det til
> at boote under Mac OS X og har lagt video på Youtube eller sådan noget.

du skal nok bruge den her:

<http://www.codeweavers.com/products/cxgames/>

eller vente til "Steam" kommer til mac ..

/thomas

Fra : Tor Einar Samdahl

Dato : 07-04-10 20:21

On 2010-04-07 21:02:34 +0200, Thomas von Hassel said:

> eller vente til "Steam" kommer til mac ..

Og det skjer vel muligens denne eller neste måned.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 07-04-10 20:23

Tor Einar Samdahl <teisam@online.no.vil.itj.ha.no.spam> wrote:

> Og det skjer vel muligens denne eller neste måned.

nemlig :)

/thomas

Fra : Jens Rasmussen

Dato : 08-04-10 12:02

MIn søn er også ti.

Coolshop har den ikke.
Deres Mac-spil kan ses her:
http://www.coolshop.dk/catalog/advanced_search_result.php?keywords=mac+/Mac

Fra : Henrik Münster

Dato : 08-04-10 22:22

Jens Rasmussen <fimano@gmail.com> wrote:

> MIn søn er også ti.

Stakkels dig! Du er også altid helt udmattet?

> Coolshop har den ikke.
> Deres Mac-spil kan ses her:
> http://www.coolshop.dk/catalog/advanced_search_result.php?keywords=mac+/Mac

Det var ellers smart at søge på den måde. Min eneste bekymring er, at
man måske ikke finder alle spil. World of Warcraft med de forskellige
tillægspakker er f.eks. ikke nævnt, og den er jo også til Mac.
--
Henrik Münster
Esbjerg