iPad & Harddisken.:-)
Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 07-04-10 12:51

Det er sjælden at høre, munden blive lukket på Nicolai Sonne, men det
blev den, da han fik en iPad i hånden for første gang. - For dem,
der ikke har hørt udsendelsen, skulle de tage og gøre det. Der er
faktisk en seriøs bruger, der anmelder iPad med dens positive og
negative sider.
http://www.dr.dk/harddisken
itpc://podcast.dr.dk/p1/rssfeed/harddisken.xml

mvh. Erik Richard

Fra : Morten Lind

Dato : 07-04-10 13:06

> http://www.dr.dk/harddisken

Hmm...hvor monstro?

> mvh. Erik Richard

M.

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 07-04-10 14:09

Morten Lind wrote:

> Hmm...hvor monstro?

"Harddisken uge 14 2010: Blogs og iPad" - med et meget flot billede af
iPad'en på forsiden:.) - ca. midt i udsendelsen... Ellers brug det andet
link til podcasten, så kan du jo spole.

mvh. Erik Richard

Fra : Steen

Dato : 07-04-10 14:05

> [...]
> negative sider.
> http://www.dr.dk/harddisken
> itpc://podcast.dr.dk/p1/rssfeed/harddisken.xml

Men 6000,- for sådan én, ifølge TV2.
http://beep.tv2.dk/entry.php/id-365995.html
Aghr, så tror jeg det blive en MacBook i stedet
--
http://bit.ly/cm9tHC

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 07-04-10 14:15

Steen <isteen@gmail.com> wrote:

> Men 6000,- for sådan én, ifølge TV2.
> http://beep.tv2.dk/entry.php/id-365995.html
> Aghr, så tror jeg det blive en MacBook i stedet

TV2 gætter på prisen ....

/thomas

Fra : Steen

Dato : 07-04-10 14:37

> TV2 gætter på prisen ....
>
> /thomas

Det må de gøre - jeg havde håbet på 4000,-
--
http://bit.ly/cm9tHC

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 07-04-10 14:52

> Det må de gøre - jeg havde håbet på 4000,-

Det er nok der de starter vil jeg tro .... mindste WiFi udgave skal nok
starte omkring de 3500-4000,-

/thomas

Fra : Henrik Münster

Dato : 07-04-10 20:08

> Det er nok der de starter vil jeg tro .... mindste WiFi udgave skal nok
> starte omkring de 3500-4000,-

De kommer til at koste fra kr. 3.600,- til kr. 5.700,- for den helt
store med 3G.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 07-04-10 20:18

> De kommer til at koste fra kr. 3.600,- til kr. 5.700,- for den helt
> store med 3G.

og de priser har du fra ... ?

/thomas

Fra : Henrik Münster

Dato : 07-04-10 20:25

> og de priser har du fra ... ?

Skal vi vædde?
OK, de er måske kr. 99,- for lave. Jeg har prøvet at sammenligne med
andre af Apples produkter og set, hvad de koster i hhv. USA og Danmark.
For eksempel er en MacBook Air tre gange så dyr som en iPad i USA. Så
gætter jeg på, at det samme vil være tilfældet i Danmark.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 07-04-10 20:30

> [...]
> For eksempel er en MacBook Air tre gange så dyr som en iPad i USA. Så
> gætter jeg på, at det samme vil være tilfældet i Danmark.

Ja det passer nogenlunde med moms + told ... det er også det jeg baserer
mit gæt på.

/thomas

Fra : Henrik Münster

Dato : 07-04-10 21:08

> Ja det passer nogenlunde med moms + told ... det er også det jeg baserer
> mit gæt på.

Jeg ville lige se, hvad den største kan komme til at koste. De fleste
nævner en mulig "fra"-pris her i Danmark. Jeg synes nemlig, jeg helst
vil have en med 3G. Desuden er der jo ikke vildt meget lagerplads i den
sammenlignet med en rigtig computer, så skal der være nogenlunde plads
til min musik og billeder, skal det være den store.
Selvfølgelig kan man sige, at jeg alligevel ikke kan have alt
med, og når jeg alligevel skal vælge ud, så gør det ikke så meget, om
der er lidt mindre plads. Så kunne man jo spare ved at købe en mindre
model, og så bedre forsvare at købe en ny om måske to år, når der er
kommet nyere modeller. Hvad tænker I andre om størrelsen?
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 07-04-10 21:12

> [...]
> model, og så bedre forsvare at købe en ny om måske to år, når der er
> kommet nyere modeller. Hvad tænker I andre om størrelsen?

jeg kan altid tilpasse de data (musik, film m.m.) som jeg syncer over på
dimsen .. jeg har længe klaret mig med en 4GB iPod nano og klarer mig
fint med en 8GB iPhone så jeg vil gå efter den med mindst storage, men
med 3G ... "connectivity" er for mig vigtigere end lagerplads.

Og jeg kan ikke se at den i de første par generationer bliver en
alvorlig kandidat til "content creation" som vil kræve plads på enheden
til data man ikke syncer et andet sted fra ...

/thomas

/thomas

Fra : Morten Lind

Dato : 08-04-10 02:34

> [...]
> fint med en 8GB iPhone så jeg vil gå efter den med mindst storage, men
> med 3G ... "connectivity" er for mig vigtigere end lagerplads.

Det samme her.

> /thomas

M.

Fra : Steen

Dato : 08-04-10 08:40

> Det samme her.

> M.

Jeg kan stikke under. Jeg har stadig tyggegummi-udgaven af en iPod
Shuffle....og så en 8GB iPhone
--
http://bit.ly/cm9tHC

Fra : Henrik Münster

Dato : 08-04-10 22:22

Steen <isteen@gmail.com> wrote:

> Jeg kan stikke under. Jeg har stadig tyggegummi-udgaven af en iPod
> Shuffle....og så en 8GB iPhone

Måske har I ret. Jeg har altid købt den største udgave for at få mest
mulig plads. Det ideelle er jo, at man har plads til alle sine billeder,
al sin musik osv. Så er det jo meget lettere bare at sætte den til at
synkronisere, og man har jo også en ekstra backup på den måde. Der er
bare ikke plads nok, selv med de største udgaver af iPhone, iPad osv.
Når man så alligevel skal til at vælge musik og billeder ud, så ender
det alligevel med ikke at kunne bruges som et komplet fotoalbum osv. Så
kan der være en vis logik i, at så kan man lige så godt spare pengene og
købe den mindste. Det er jo lettere at forsvare at købe en ny model
efter et år eller to, når den første ikke har været alt for dyr.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 08-04-10 09:12

> Men 6000,- for sådan én, ifølge TV2.
> http://beep.tv2.dk/entry.php/id-365995.html
> Aghr, så tror jeg det blive en MacBook i stedet

Den kommer aldrig til at koste 6000,-

Prisen kommer til at ligge tæt på verdensprisen, da den jo benytter et
software baseret tastatur og dermed er du ikke afhængig af æ,ø og å.

--
med venlig hilsen Jesper Haaber Gylling
http://www.gylling.net/

Fra : Kurt Brixen

Dato : 07-04-10 17:02

On 2010-04-07 13:51:10 +0200, Erik Richard Sørensen said:

> [...]
> negative sider.
> http://www.dr.dk/harddisken
> itpc://podcast.dr.dk/p1/rssfeed/harddisken.xml

Tak for tippet - så fik jeg hørt den del om iPad.

--
Venlig hilsen
Kurt Brixen

Fra : tiper

Dato : 08-04-10 11:10

> Men 6000,- for sådan én, ifølge TV2.http://beep.tv2.dk/entry.php/id-365995.html
> Aghr, så tror jeg det blive en MacBook i stedet
> --http://bit.ly/cm9tHC

Hvis du vælger en MacBook frem for en iPad, er det jo fordi du har
brug for en bærbar computer. For det er iPad nemlig ikke.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 08-04-10 20:23

Den 08/04/10 19.09, tiper skrev:

> Hvis du vælger en MacBook frem for en iPad, er det jo fordi du har
> brug for en bærbar computer. For det er iPad nemlig ikke.

Øh, jo, det er den da.

Det er jo ikke en symaskine, vel?

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 08-04-10 20:38

> [...]
> blive en MacBook i stedet >> --http://bit.ly/cm9tHC > > Hvis du vælger en
> MacBook frem for en iPad, er det jo fordi du har > brug for en bærbar

Det er jo et definitions spørgsmål .. det er en "bærbar computer" ...
men ikke en "notebook"

/thomas

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 08-04-10 20:44

Den 08/04/10 21.37, Thomas von Hassel skrev:

> Det er jo et definitions spørgsmål .. det er en "bærbar computer" ...
> men ikke en "notebook"

Det er jo OGSÅ et defintionsspørgsmål (hvad er en notebook fx)

Det er også lige meget - jeg tror det holder det Apple siger om at det
hverken er en iPhone eller en Mac.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 08-04-10 20:47

> Det er jo OGSÅ et defintionsspørgsmål (hvad er en notebook fx)

en notebook er i gængs forstand en klapsammen computer med 13" skærm
eller større.

> Det er også lige meget - jeg tror det holder det Apple siger om at det
> hverken er en iPhone eller en Mac.

enig ...

/thomas

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 08-04-10 20:55

Den 08/04/10 21.47, Thomas von Hassel skrev:

> en notebook er i gængs forstand en klapsammen computer med 13" skærm
> eller større.

Siger hvem?

> enig ...

Men nu skal jeg jo ikke have sådan en - nu skal min nye fine MacBook Pro
lige slides op først.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 08-04-10 21:00

> Siger hvem?