MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Downloade tv-indslag
Fra : Jørgen Grandt

Dato : 06-04-10 21:50

Længe har det været sådan, at når jeg vil se nyheder fra TV2's regioner
via dette websted: http://www.tv2regionerne.dk/, så viste der sig et
lille vindue i en ramme oppe i højre hjørne oven over 'tv-billedet' med
teksten "Download denne video" (tror jeg der stod). Og når jeg så
klikkede på tilbuddet, blev indslaget gemt på pc'en og kunne afspilles i
Windows Media Player.

Sådan er det pludselig ikke længere! Hvordan får jeg det lille
download-tilbud frem igen?

--
Jørgen Grandt
www.hamigen.dk

Fra : Ole C

Dato : 06-04-10 21:57

Jørgen Grandt skrev blandt andet:

> [...]
> kunne afspilles i Windows Media Player.
>
> Sådan er det pludselig ikke længere! Hvordan får jeg det lille

Det er nok et spørgsmål, du skal rette til TV2....

--
vh
Ole C

Fra : Ukendt

Dato : 06-04-10 22:17

> [...]
> Player.
>
> Sådan er det pludselig ikke længere! Hvordan får jeg det lille

På siden du henvender til er der et link til teknik/indstillinger.
I det link står der Hvordan kopierer jeg et indslag.
Her står der at det må man ikke.

--

mvh kimilar

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 06-04-10 22:22

"kimilar" skrev:

> På siden du henvender til er der et link til teknik/indstillinger.
> I det link står der Hvordan kopierer jeg et indslag.
> Her står der at det må man ikke.

Det ved jeg. Ikke desto mindre har faciliteten fandtes som et tilbud i
Windows Media Player, indtil jeg kom til at rode lidt for meget med
pc'en.

--
Jørgen Grandt
www.hamigen.dk

Fra : Rado

Dato : 06-04-10 23:48

On Tue, 6 Apr 2010 23:21:46 +0200, Jørgen Grandt <UnstableOn@Cable.dk>
wrote:

>Det ved jeg. Ikke desto mindre har faciliteten fandtes som et tilbud i
>Windows Media Player, indtil jeg kom til at rode lidt for meget med
>pc'en.

Jeg kan nu heller ikke se det nogen steder, så måske de er ophørt med
det.

Men ellers kan det her program hente dem, og de fleste andre videoer
rundt om på nettet:

http://applian.com/download-videos/

Har man købt programmet har man iøvrigt lov at købe kopier til venner
og bekendte eller enhver anden for den sags skyld, til halv pris
($19.95 + moms). Så skulle du finde på at købe det kan du få det til
den pris gennem mig.

--
Rado

Demokrati: To ulve og et får der stemmer om
hvad de skal have til middag...

Fra : Rado

Dato : 07-04-10 00:24

On Wed, 07 Apr 2010 00:48:24 +0200, Rado <rado@fjernpost1.tele.dk>
wrote:

>Men ellers kan det her program hente dem, og de fleste andre videoer
>rundt om på nettet:
>
>http://applian.com/download-videos/

Nå, der var jeg vist lidt for hurtig - den kan godt nok downloade dem,
men jeg kan ikke få nogen af mine afspillere til at afspille de
downloadede filer. Måske der mangler en codec (det plejer Media Player
nu selv at kunne finde ud af at hente når det er asf eller wmv
format), eller de har lavet noget DRM halløj for at forhindre
kopiering.

Men ellers kan den her måske fange dem, den optager selve
skærmbilledet via grafikkortet. så her burde der ikke være noget der
kan undslippe.

http://www.applian.com/replay-video-capture/index.php

Fra : Brian Lund

Dato : 07-04-10 11:01

> [...]
> nu selv at kunne finde ud af at hente når det er asf eller wmv
> format), eller de har lavet noget DRM halløj for at forhindre

Har du prøvet VLC?

Den kan ingen trylletricks, men den kan afspille alle de sære videoformater
jeg har haft brug for!
http://www.videolan.org/vlc/

Brian

Fra : Rado

Dato : 07-04-10 14:30

On Wed, 7 Apr 2010 12:01:27 +0200, "Brian Lund"
<brian@-FJERN-lundfoto.dk> wrote:

>Har du prøvet VLC?
>
>Den kan ingen trylletricks, men den kan afspille alle de sære videoformater
>jeg har haft brug for!
>http://www.videolan.org/vlc/

Tak, men den kan desværre heller ikke klare videoerne her. Den går i
baglås, ligesom de fleste andre afspillere. De må være DRM beskyttede,
siden Media Player heller ikke kan afspille dem, men afspiller dem
fint direkte fra TV2s website.

Fra : Erik Helmer Nielsen

Dato : 08-04-10 11:54

On Wed, 07 Apr 2010 15:30:26 +0200, Rado <rado@fjernpost1.tele.dk>
wrote:
> [...]
>baglås, ligesom de fleste andre afspillere. De må være DRM beskyttede,
>siden Media Player heller ikke kan afspille dem, men afspiller dem
Der må være gået noget galt da du hentede filerne hjem.

Jeg har hentet adskillige klip fra TV2 regionerne, den sidste i går.
Der er ingen problemer med at afspille dem, de er ikke DRM beskyttede.
Det er almindelige Windows Media Video 9, WMV3 filer, 800 kbps,
392*220 pixel, 25 fps progr, som alle programmer bør kunne afspille.

Erik Helmer Nielsen

Fra : Rado

Dato : 08-04-10 11:59

On Thu, 08 Apr 2010 12:54:23 +0200, Erik Helmer Nielsen
<ehelmer@email.invalid> wrote:

> [...]
>Det er almindelige Windows Media Video 9, WMV3 filer, 800 kbps,
>392*220 pixel, 25 fps progr, som alle programmer bør kunne afspille.

Hvad har du brugt til at downloade dem med? Dem jeg har downloadet med
Replay Media Catcher har jeg ikke kunnet afspille. Jeg tror det er
første gang jeg har oplevet det, med den.

Fra : Erik Helmer Nielsen

Dato : 08-04-10 14:35

On Thu, 08 Apr 2010 12:59:28 +0200, Rado <rado@fjernpost1.tele.dk>
wrote:
>Hvad har du brugt til at downloade dem med? Dem jeg har downloadet med
>Replay Media Catcher har jeg ikke kunnet afspille. Jeg tror det er
>første gang jeg har oplevet det, med den.
Jeg bruger WMRecorder14. Det fungerer perfekt og er bekvemt at bruge.

Hvordan ser dine filer ud og hvad indeholder de?
Prøv at se på dem i analyseprogrammer som
Mediainfo, Gspot eller Graphedit.

Der kan godt være forskel på opløsningen i de forskellige filer, jeg
har også ofte set 512*288 pixel.

Erik Helmer Nielsen

Fra : Rado

Dato : 08-04-10 16:21

On Thu, 08 Apr 2010 15:34:31 +0200, Erik Helmer Nielsen
<ehelmer@email.invalid> wrote:

>Jeg bruger WMRecorder14. Det fungerer perfekt og er bekvemt at bruge.

Hm, ja med WMR fungerer det faktisk - har en gammel version 11.3
installeret på en anden PC.

Jeg troede ellers RMP var en nyere og bedre udgave at WMR, da jeg på
et tidspunkt blev tilbudt at opgradere til RMC (det er samme firma der
laver dem). Men det er åbenbart to ret forskellige programmer.

Jeg kan se at WMR henter filerne som .wmv, mens RMP henter dem som
..asf (det originale format hos TV2 er .wmv så vidt jeg kan se). Men så
vidt jeg ved skulle der ikke være nogen forskel af betydning på de to
formater.

>Hvordan ser dine filer ud og hvad indeholder de?
>Prøv at se på dem i analyseprogrammer som
>Mediainfo, Gspot eller Graphedit.

Har prøvet at downloade samme fil med begge programmer, bl.a.
filstørrelsen er vidt forskellig. Her er hvad MediaInfo siger:

RMP:
Complete name : D:\transfer\086BA664_060410.asf
Format : Windows Media
File size : 95.6 MiB
Duration : 27mn 29s
Overall bit rate mode : Constant
Overall bit rate : 486 Kbps
Maximum Overall bit rate : 1 123 Kbps

WMR:
Complete name : D:\transfer\060410.wmv
Format : Windows Media
File size : 214 MiB
Duration : 27mn 29s
Overall bit rate mode : Constant
Overall bit rate : 1 089 Kbps
Maximum Overall bit rate : 1 123 Kbps

(resten af data er ens for begge filers vedkommende)

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 08-04-10 13:30

Erik Helmer Nielsen skrev blandt andet:

> Jeg har hentet adskillige klip fra TV2 regionerne, den sidste i går.

Er du ikke rar at løfte sløret for hvordan du gør det helt konkret?

På min maskine har jeg Windows XP, Internet Explorer og Firefox, og jeg
bruger Windows Media Player 11. Og kan som sagt ikke downloade, ligesom
jeg kunne indtil for en uges tid siden.

--
Jørgen Grandt
www.hamigen.dk

Fra : Kim2000

Dato : 07-04-10 20:44

"Brian Lund" <brian@-FJERN-lundfoto.dk> skrev i meddelelsen

> Har du prøvet VLC?
>
> Den kan ingen trylletricks, men den kan afspille alle de sære
> videoformater jeg har haft brug for!
> http://www.videolan.org/vlc/

Er der nogen der kan trylletricks med skolekomedien fra 2002 med den ældste.
Vi har de første 200 frames 400x300 (umiddelbart), men videoen fylder 86 Mb
(ja, det var altså meget i 2002!!), så jeg tvivler på at vi kun har optaget
de små 30 sekunder. Hvor original skiven er henne ved jeg heller ikke (det
gør det sikkert ikke nemmere). Vi oplevede noget lignende med en anden
hjemmeoptagelse, men der lykkes det med Virtueldub (samme kamera, så måske
samme fejl, for det er fra samme periode), men virtueldub gav ikke pote med
optagelsen fra 2002. Der er selvfølgelig også den mulighed at vi kun optog
30 sekunder....

Fra : Jesper Lund

Dato : 06-04-10 22:20

kimilar wrote:

> PÃ¥ siden du henvender til er der et link til teknik/indstillinger. I det
> link står der Hvordan kopierer jeg et indslag. Her står der at det må
> man ikke.

Hvilket er forkert. Du må gerne lave en kopi til eget brug.

--
Jesper Lund

Fra : Kim2000

Dato : 07-04-10 17:40

"Jørgen Grandt" <UnstableOn@Cable.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> Player.
>
> Sådan er det pludselig ikke længere! Hvordan får jeg det lille

Du skifter til Firefox og bruger programmet Sothink Web Video Downloader.
Virker nemt og fint.

Fra : Rado

Dato : 07-04-10 17:58

On Wed, 7 Apr 2010 18:40:14 +0200, "Kim2000" <Kim2000@surfer.dk>
wrote:

>Du skifter til Firefox og bruger programmet Sothink Web Video Downloader.
>Virker nemt og fint.

Har du prøvet? Jeg har standalone udgaven af Sothink Web Video
Downloader, og den fanger dem ikke.

Fra : Kim2000

Dato : 07-04-10 19:04

"Rado" <rado@fjernpost1.tele.dk> skrev i meddelelsen

> Har du prøvet? Jeg har standalone udgaven af Sothink Web Video
> Downloader, og den fanger dem ikke.

Det har du ret i, der var jeg for hurtig.

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 07-04-10 18:25

Kim2000 skrev:

> Du skifter til Firefox og bruger programmet Sothink Web Video
> Downloader. Virker nemt og fint.

Det lyder herligt! Jeg har straks installeret denne Firefox-udvidelse,
men ... hvordan bruger man så herligheden helt konkret, når man vil
gemme et TV2-indslag fra fx http://www.tv2regionerne.dk/?

--
Jørgen Grandt
www.hamigen.dk

Fra : bannimann

Dato : 08-04-10 18:09

"Jørgen Grandt" <UnstableOn@Cable.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> ... hvordan bruger man så herligheden helt konkret, når man vil gemme et

Hent og installer Real-player i den gratis ver. Den popper op med et
download skilt, når den opdager en video på en side og den virker hver gang.

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 08-04-10 19:27

"bannimann" skrev:

> Hent og installer Real-player i den gratis ver. Den popper op med et
> download skilt, når den opdager en video på en side og den virker
> hver gang.

YES! Der var den jo! Mange tak.

--
Jørgen Grandt
www.hamigen.dk

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 08-04-10 22:55

"bannimann" skrev:

> Hent og installer Real-player i den gratis ver. Den popper op med et
> download skilt, når den opdager en video på en side og den virker
> hver gang.

SUK! Jeg fulgte dit råd, og der var ingen problemer med at afspille de
videoklip, som jeg tidligere havde downloadet. Det lille pop-op-skilt,
som du nævner, virker også fint, når jeg prøver at downloade nye
tv-indslag - /bortset fra den detalje/ at en lille led satan dukker frem
og meddeler at "jpASPI (Svarer ikke)", hvorefter den låser programmet!
Derefter tager det syv lange og syv brede, før de åbne vinduer lader sig
lukke og jeg kan arbejde videre med maskinen.

Jeg har sat et screenprint af fejlmeddelelsen ind på denne midlertidige
webside: http://www.grandts.dk/Temp/temptest.htm - for jeg aner ikke
hvordan jeg skal håndtere fejlen.

Gode råd (helst ikke for tekniske, please) imødeses gerne.

--
Jørgen Grandt
www.hamigen.dk

Fra : bannimann

Dato : 09-04-10 09:01

> [...]
> hvordan jeg skal håndtere fejlen.
>
> Gode råd (helst ikke for tekniske, please) imødeses gerne.

Hej igen.

Det lyder som om der er et problem med dine ASPI drivers.
- du kan prøve at hente og installere ver. 4.70 hos Adaptec på dette link:

http://www.adaptec.com/en-US/speed/software_pc/aspi/aspi_v470_exe.htm

Jeg håber det vil hjælpe dig.

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 09-04-10 13:53

"bannimann" skrev bl.a.:

> Det lyder som om der er et problem med dine ASPI drivers.
> - du kan prøve at hente og installere ver. 4.70 hos Adaptec

Jeg tror sgu den er der! Holder vejret og tjekker igen om et par dage!
Men takker og bukker allerede nu.

--
Jørgen Grandt
www.hamigen.dk

Fra : Bumle

Dato : 10-04-10 11:44

> Jeg tror sgu den er der! Holder vejret og tjekker igen om et par dage! Men
> [...]

Det lyder godt og det er skam ikke noget at takke for - jeg har selv haft
probs. med aspi driverne, uanset windows xp ellers burde have indbygget
understøttelse for enheder, der benytter sig af disse.

- Men som alt med et windows OS, så ved man jo, at det ikke altid går som
præsten prædiker!

Fra : Jesper Wolf Jesperse~

Dato : 08-04-10 21:29

Hej Jørgen.

> [...]
> "Download denne video" (tror jeg der stod). Og når jeg så klikkede på
> tilbuddet, blev indslaget gemt på pc'en og kunne afspilles i Windows Media

Kan det tænkes at du har afinstalleret en download manager så som "Internet
Download Manager" ?
Med den kommer der en grøn pil oppe til højre for videoer der streames til
din PC, klikker man på denne pil downloades videoen til en fil.

> Sådan er det pludselig ikke længere! Hvordan får jeg det lille
> download-tilbud frem igen?

Hvis det er det der er sket så skal du geninstallere download manageren
eller måske bare fortælle den at du gerne vil have dens assistance nr du
afspiller film

Med venlig hilsen
Jesper Wolf Jespersen