Hvilken MS office pakke ??
Fra : jagge

Dato : 06-04-10 09:37

Hey

Jeg har til firmabrug brug for en MS officepakke. Hos MS siger de at der
kun er 2 versioner, en home og en proff.

Men jeg har fundet flere forskellige på nettet inklusiv denne

http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?sp=all&pid=788555

Den hedder hverken home eller forretning og er billigere end den
firmaversion jeg kan finde hos MS....

Ret underligt er der nogen der kender den version, har brug for den
seneste men gider jo ikke betale for meget.

Hygge

Jakob

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 06-04-10 09:57

jagge <jagge@noname.invalid> wrote:

> [...]
>
> Ret underligt er der nogen der kender den version, har brug for den
> seneste men gider jo ikke betale for meget.

der er to udgaver:

http://www.microsoft.com/mac/products/office2008/shop-now.mspx

En home og en business .. den største forskel er at Home udgaven _ikke_
kan snakke med en Exchange server ...

/thomas

Fra : jagge

Dato : 06-04-10 13:06

> http://www.microsoft.com/mac/products/office2008/shop-now.mspx
>
> En home og en business .. den største forskel er at Home udgaven _ikke_
> kan snakke med en Exchange server ...

jamen det er jo det der er problemet. Hvis du ser på linket så har jeg
fundet en tredie udgave. Æsken ser anderledes ud og der er ikke nævnt
hverken business eller home......

Her er den igen fra getmore

http://www.getmore.dk/køb-microsoft-office-2008-for-mac-billig/kontor-so
ftware/731-01735_101517_p.html

det er sgu for underligt.

MVH

Jakob

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 06-04-10 13:13

> jamen det er jo det der er problemet. Hvis du ser på linket så har jeg
> fundet en tredie udgave. Æsken ser anderledes ud og der er ikke nævnt
> [...]

ah .. jeg kan godt se forvirringen .. det er en "standard" udgave ..
Standard udgaven _har_ exchange support. Bare hold dig fra home&student
udgaven.

/thomas

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 06-04-10 13:38

Thomas von Hassel wrote:

> ah .. jeg kan godt se forvirringen .. det er en "standard" udgave ..
> Standard udgaven _har_ exchange support. Bare hold dig fra home&student
> udgaven.

Øh, efter hvad jeg kan se hos MS, så findes 'Standard Edition' ikke
mere, ligesom 'Home & STudent Editon' heller ikke eksisterer længere,
men nu bare hedder 'Home Edition'. Den 'lille' 'Microsoft Office 2008
Small Business' findes heller ikke mere, nu hedder den kun 'Microsoft
2008 Business Edition'. - Så som skrevet, så er der nok nogen, der har
'forkøbt' sig og derfor ligger inde med en del 'Standard Edition'. - Da
jeg købte min Standard Edition, kostede den $339USd - her i landet
2690Dkr....

mvh. Erik Richard

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 06-04-10 13:53

> [...]
> 'forkøbt' sig og derfor ligger inde med en del 'Standard Edition'. - Da
> jeg købte min Standard Edition, kostede den $339USd - her i landet

Da den kom ud var der en Standard og en "Pro" udgave .. Pro udgaven kom
så vidt jeg husker med Expression Media tingene ... + en Student /
teacher udgave

Det har de kogt ned til en Home&Student og en Business Edition

Men derfor er der nok mange "standard" pakker i kanalen endnu ... kan
huske vi købte en stor palle med standard udgaver i hhv. engelsk og
nordisk version.

<http://www.microsoft.com/mac/products/office2008/shop-now.mspx#compare>

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 06-04-10 14:07

Thomas von Hassel wrote:

> Da den kom ud var der en Standard og en "Pro" udgave .. Pro udgaven kom
> så vidt jeg husker med Expression Media tingene ... + en Student /
> teacher udgave

Hm, jeg har kun Standard Edition, men her er Expression Media da med som
tilvalgsinstaller. Med opgraderingen til 12.2.0 blev Expression
automatisk installeret...

> [...]
>
> Men derfor er der nok mange "standard" pakker i kanalen endnu ... kan
> huske vi købte en stor palle med standard udgaver i hhv. engelsk og

Nå, så har de da ændret igen, - kan de egentlig blive enige med sig selv
om, hvad de vil sælge.

mvh. Erik Richard

Fra : jagge

Dato : 06-04-10 14:07

> Men derfor er der nok mange "standard" pakker i kanalen endnu ... kan
> huske vi købte en stor palle med standard udgaver i hhv. engelsk og
> [...]

hmm så er spørgsmålet bare om standard pakken ligger tættest på student
eller busyness men det må vel næsten være det sidste.

Når prisen nu er så lav så tror jeg på det kan betale sig at købe den og
så opgradere til den nye officepakke.

MVH

Jakob

Fra : jagge

Dato : 06-04-10 13:55

> [...]
> 'forkøbt' sig og derfor ligger inde med en del 'Standard Edition'. - Da
> jeg købte min Standard Edition, kostede den $339USd - her i landet

jamen så må det jo være et super køb. Er der nogen begrænsninger i din
version ??

Ellers springer jeg da bare på den.

MVH

Jakob

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 06-04-10 14:16

jagge wrote:

> jamen så må det jo være et super køb. Er der nogen begrænsninger i din
> version ??
>
> Ellers springer jeg da bare på den.

Ja, det er billigt. - Hvis du tænker på tilgang til Exchange/Outlook, så
ja, der er nogle begrænsninger, og der er kun én licens pr. pakke. Men
ellers er det fuld Word, Excell, PowerPoint og Messenger (og nu også
Expression Media), selvom MSM er noget bæ... Du skal dog lige passe på,
da Word automatisk kan stå til RTFD som std. arkivformat, og det er et
format, Windows ver. ikke kan læse.

Der vil nok blive noget download via Microsoft Update. Lad den i første
omgang kun downloade og installe MS Update, luk og genstart fx. Word og
den vil så nok igen sige, der er nye opdateringer, og nu kan du så blot
lade den opdatere. Der var en fejl i MS Update i alle ver. før 12.1.0,
der gjorde, at MS Update pludselig kunne finde på at stoppe midt i en
opdatering. - Jeg har været ude for det på både min egen MacPro, en dual
G4PowerPC og en MacBook Pro...

mvh. Erik Richard

Fra : jagge

Dato : 06-04-10 14:20

> [...]
> Expression Media), selvom MSM er noget bæ... Du skal dog lige passe på,
> da Word automatisk kan stå til RTFD som std. arkivformat, og det er et

ok det er fint nok til mig. Har ikke tænkt mig at bruge entourage da OSx
jo også kan tilgå en sådan server.

har blot brug for seneste excel, word og powerpoint med fuld
funktionalitet.

Tak for hjælpen

MVH

Jakob

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 06-04-10 14:31

> Ja, det er billigt. - Hvis du tænker på tilgang til Exchange/Outlook, så
> ja, der er nogle begrænsninger,

nej, det er der ikke .. ikke i forhold til det de kalder "Business" nu

/thomas

Fra : Morten Lind

Dato : 06-04-10 20:48

> Bare hold dig fra home&student
> udgaven.
>
> /thomas

Som iøvrigt heller ikke indeholder Outlook.

M.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 06-04-10 20:52

> Som iøvrigt heller ikke indeholder Outlook.

nej, den indeholder Entourage .. bare uden Exchange support.

/thomas

Fra : Per Rønne

Dato : 07-04-10 05:28

> nej, den indeholder Entourage

Lige som den »almindelige« udgave.

> .. bare uden Exchange support.

Og her adskiller den sig så ...

Hvordan det bliver med Office 2011 vil vise sig. Outlook skal nok være
til stede på begge, og Exchange-support er i dag indbygget i
Sneleoparden, så ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 07-04-10 07:46

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> [...]
>
> Hvordan det bliver med Office 2011 vil vise sig. Outlook skal nok være
> til stede på begge, og Exchange-support er i dag indbygget i

ja, indbygget ... men stadig uden "fuldt" exchange feature set ... men
det virker da til det basale ...

/thomas

Fra : Per Rønne

Dato : 07-04-10 08:13

> ja, indbygget ... men stadig uden "fuldt" exchange feature set ... men
> det virker da til det basale ...

Og her ville der jo så være en differentieringsoption for MS. Fuld
exchange feature set for Standard-pakke, kun understøttelse af hvad
Sneleoparden understøtter i H&S-pakken.

Og så er der VBA, som vel først og fremmest har interesse i mere
»professionel« sammenhæng.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 06-04-10 13:31

jagge wrote:

> jamen det er jo det der er problemet. Hvis du ser på linket så har jeg
> fundet en tredie udgave. Æsken ser anderledes ud og der er ikke nævnt
> [...]

"Standard" er en ældre udgave af "Home Edition". Jeg kan ikke helt
huske, om det var ved ver. 12.0.8 eller 12.0.9, de skiftede, men fra og
med ver. 12.1.0 hededer den Home Edition. - Kan også være derfor, den er
så meget billigere...

Opr. var der både en "Standard Edition", "Student & Teacher Edition" og
"Business Edition". - Jeg har selv en "Standard Edition", jeg fik fra
USA flere uger før, den kom her til Danmark. "Student & Teacher Edition"
hedder nu kun "Home Edition" og "Standard Edition" findes officelt ikke
mere hos MS.

Hvis det er din arbejdsgiver, der skal betale, så køb Business Edition,
så får du næppe problemer med at koble til fx. Exchange server, (som
Thomas skriver), eller generelt til Windows server netværk. - Jeg kender
til flere, der har haft problemer med fx. fildeling på både Exchange
server og Windows server med Standard og Home Edition...

mvh. Erik Richard

Fra : jagge

Dato : 06-04-10 13:59

> Thomas skriver), eller generelt til Windows server netværk. - Jeg kender
> til flere, der har haft problemer med fx. fildeling på både Exchange
> server og Windows server med Standard og Home Edition...

jamen er office 2008 ikke office 2008 ?? Altså opgraderer man ikke bare
en standard version til nyeste update der er ens for alle. Det plejer da
ikke at være forskellige programmer bortset fra specifikke ting som
exchange server kompabilitet etc ???

MVH

Jakob

Fra : Per Rønne

Dato : 06-04-10 15:04

> [...]
> en standard version til nyeste update der er ens for alle. Det plejer da
> ikke at være forskellige programmer bortset fra specifikke ting som

Min Home & Student Office 2008 har nu heller ikke Encarta indbygget -
hvad man så ellers skulle bruge dén til ...

--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 06-04-10 15:15

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> Min Home & Student Office 2008 har nu heller ikke Encarta indbygget -
> hvad man så ellers skulle bruge dén til ...

Encarta har været lukket siden den 31. oktober 2009 ..

*thomas

Fra : Per Rønne

Dato : 06-04-10 15:50

> Encarta har været lukket siden den 31. oktober 2009 ..

Nåe, så brugbar var den altså at man sådan uden videre kunne lukke den
uden at særligt mange opdagede det ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 06-04-10 15:10

jagge wrote:

> [...]
> en standard version til nyeste update der er ens for alle. Det plejer da
> ikke at være forskellige programmer bortset fra specifikke ting som

Hovedprogrammerne - Word, Excel, Entourage og PowerPoint er de samme
uanset, hvilken ver. af MSO2008. - Resten - fra Business ver. - ligger i
ekstra programmer og udvidelser.

mvh. Erik Richard

Fra : jagge

Dato : 06-04-10 15:27

> Hovedprogrammerne - Word, Excel, Entourage og PowerPoint er de samme
> uanset, hvilken ver. af MSO2008. - Resten - fra Business ver. - ligger i
> ekstra programmer og udvidelser.

Fint den er bestilt.

MVH

Jakob

Fra : Per Rønne

Dato : 06-04-10 15:50

> Hovedprogrammerne - Word, Excel, Entourage og PowerPoint er de samme
> uanset, hvilken ver. af MSO2008. - Resten - fra Business ver. - ligger i
> ekstra programmer og udvidelser.

Entourage til Home & Student kan ikke konnekte til en Exchange Server -
her må man i stedet bruge Apples egne programmer i Sneleoparden ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 23-04-10 00:51

> [...]

> Hovedprogrammerne - Word, Excel, Entourage og PowerPoint er de samme
> uanset, hvilken ver. af MSO2008. - Resten - fra Business ver. - ligger i

enetse forskel er Sharepouint klineten samt at Entourage kan snakke med Exchange server + licensmodellen.

--
Morten Reippuert Knudsen

Fra : Per Rønne

Dato : 23-04-10 07:06

> enetse forskel er Sharepouint klineten samt at Entourage kan snakke med
> Exchange server + licensmodellen.

Entourage forsvinder nu heldigvis også med den nye MS Office 2011 [som
kommer før jul]. Bliver erstattet med Outlook.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 23-04-10 09:15

> Entourage forsvinder nu heldigvis også med den nye MS Office 2011 [som
> kommer før jul]. Bliver erstattet med Outlook.

Det bliver det da ikke bedre af!

Det er jo stadigvæk en stor database, som indeholder alle vitale
data..........

Fucking lorte måde at lave det på.

--
med venlig hilsen Jesper Haaber Gylling
http://www.gylling.net/

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 23-04-10 09:27

> [...]
>
> Det bliver det da ikke bedre af!
>
> Det er jo stadigvæk en stor database, som indeholder alle vitale

nej, faktisk bliver databasen i den nye version lavet om så det ikke er
en stor blob ...

"In addition, as announced last year, Outlook for Mac features a
reliable, high-speed, file-based database with Spotlight search and
back-up support from Time Machine."

<http://www.microsoft.com/presspass/press/2010/feb10/02-11msmacworld2010
pr.mspx>

/thomas

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 23-04-10 11:17

> [...]
>
> "In addition, as announced last year, Outlook for Mac features a
> reliable, high-speed, file-based database with Spotlight search and

OK det er da altid noget. Jeg er ellers blevet svinet til for at mene at
Entourage er noget lort netop på grund af den løsning.

Altid rart når man har ret.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 23-04-10 11:36

> OK det er da altid noget. Jeg er ellers blevet svinet til for at mene at
> Entourage er noget lort netop på grund af den løsning.
>
> Altid rart når man har ret.

jeg droppede entourage efter den havde ædt min database den 3. gang ...

/thomas

Fra : Per Rønne

Dato : 23-04-10 12:06

> OK det er da altid noget. Jeg er ellers blevet svinet til for at mene at
> Entourage er noget lort netop på grund af den løsning.
>
> Altid rart når man har ret.

Ja, det var faktisk en af grundene til at jeg fuldstændigt har droppet
Entourage.

Forhåbentlig bliver den også bedre på andre områder, så bliver
kompatibelt med iCal - kalenderne går igen i Entourage og synces gennem
Sneleopardens extensible Sync Services.

Jeg er her vidende om at firmaet WebIS er i gang med at udvide
task-undersøttelsen i Sync Services så den bliver GTD-kompatibel. Med
start-dato, context og projekt.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 23-04-10 16:10

Den 23/04/10 10.27, Thomas von Hassel skrev:

> "In addition, as announced last year, Outlook for Mac features a
> reliable, high-speed, file-based database with Spotlight search and
> back-up support from Time Machine."

Nåh, det var DE to programmer der skulle til for at Microsoft ville
smide knofedt efter :)

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 23-04-10 17:25

> Nåh, det var DE to programmer der skulle til for at Microsoft ville
> smide knofedt efter :)

tja ... eller også skulle de have noget andet at sige end:

"our old database format sucked!"

/thomas

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 23-04-10 17:51

Den 23/04/10 18.24, Thomas von Hassel skrev:

> tja ... eller også skulle de have noget andet at sige end:
>
> "our old database format sucked!"

Det er Microsoft da ligeglad med. Husk, de vil HELST have at folk køber
Windowsmaskiner med Office på.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 23-04-10 17:57

> Det er Microsoft da ligeglad med. Husk, de vil HELST have at folk køber
> Windowsmaskiner med Office på.

hvis ikke Microsft tjente godt med penge på at udvikle og markedsføre
Office for Mac så ville det produkt være lagt i graven for længe siden.
Microsft vil have to kører Office, uanset om det er på Mac eller
windows.

/thomas

Fra : Per Rønne

Dato : 06-04-10 13:16

Den ser /meget/ mærkelig ud. Prisen svarer til Home & Student-udgaven,
men der er kun én licens ... H&S har tre.

> der er to udgaver:
>
> http://www.microsoft.com/mac/products/office2008/shop-now.mspx
>
> En home og en business .. den største forskel er at Home udgaven _ikke_
> kan snakke med en Exchange server ...

Jeg tror nu heller ikke at et firma /må/ bruge Home & Student Edition.

Noget andet er så at jeg ville være betænkelig ved at købe en MS Office
2008 et halvt år før MS Office 2011 kommer ud. Medmindre der ville blive
gratis opgradering når den nye version kommer ud.

De største forskelle mellem de to versioner ligger nok i at Entourage
[mail mv.] sendes på pension og erstattes af Outlook. Og at Visual Basic
for Application kommer tilbage, for at sikre kompatibilitet med
Windows-versionen.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 06-04-10 13:18

> [...]

> 2008 et halvt år før MS Office 2011 kommer ud. Medmindre der ville blive
> gratis opgradering når den nye version kommer ud.

Først når der er en fast "launch" dato på den nye version ... men du kan
jo lave en alm. "upgrade" til den tid ...

Man kan jo have brug for produktet _nu_ og ikke om et år ...

/thomas

Fra : jagge

Dato : 06-04-10 13:59

> [...]

> 2008 et halvt år før MS Office 2011 kommer ud. Medmindre der ville blive
> gratis opgradering når den nye version kommer ud.

jamen jeg har fået at vide at den ikke kommer til mac ?? Har i nogen
informationer ? Hvis den kommer til mac så køber jeg helt sikkert den
billige version nu.

Jeg fik det faktisk at vide hos MS support men hun var også helt
blondine blank på den tidligere "standard" udgave.

MVH

Jakob

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 06-04-10 14:15

> [...]

> Jeg fik det faktisk at vide hos MS support men hun var også helt
> blondine blank på den tidligere "standard" udgave.

hun skulle chekke deres eget PR library:

Fra : jagge

Dato : 06-04-10 14:22

> hun skulle chekke deres eget PR library:

Hey

Takker, det er jo grotesk at en person i deres hotline intet siger om
det.... Flot, anyways jeg nupper den billige og satser på at kunne
opgradere til den nye :0)

Tak for hjælpen

MVH

Jakob

Fra : Per Rønne

Dato : 06-04-10 15:04

> Takker, det er jo grotesk at en person i deres hotline intet siger om
> det

Hvis du har spurgt på Office 2010 er hun nu også /næsten/ undskyldt; det
er Office 2011 der kommer til Mac. Ganske vist i god tid før
julehandelen i 2010, men alligevel ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : jagge

Dato : 06-04-10 15:26

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> Hvis du har spurgt på Office 2010 er hun nu også /næsten/ undskyldt; det
> er Office 2011 der kommer til Mac. Ganske vist i god tid før
> julehandelen i 2010, men alligevel ...

well jeg er ikke imponeret. Så mange produkter har de sgu ikke at holde
styr på :0)

MVH

Jakob

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 06-04-10 15:46

jagge <jagge@noname.invalid> wrote:

> well jeg er ikke imponeret. Så mange produkter har de sgu ikke at holde
> styr på :0)

jeg håber du joker ....

/thomas

Fra : jagge

Dato : 06-04-10 18:39

> jeg håber du joker ....

næhh det gør jeg sandelig ikke. Det KLART mest udbredte produkt i deres
portfolie, som findes til hele 2 platforme.

Hvis man ikke er en lille smule opdateret på det er man da lallende
amatører.

MVH

Jakob

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 06-04-10 19:13

> [...]
> portfolie, som findes til hele 2 platforme.
>
> Hvis man ikke er en lille smule opdateret på det er man da lallende

Jeg kan gøre du ikke har set listen over varenumre som Microsoft kører
med ... Office for Mac er måske 20-30 SKU'er hvis du tager alle lokale
versioner + volume licenser med ... i forhold til resten er det en dråbe
i havet .. og hvis det ikke er noget du sidder med til dagligt så er du
lost*

/thomas

* personen skulle selvfølelig have lavet en hurtigt søgning, min pointe
er at Microsoft's produkt portefølje er så stor at selv folk der ikke
lavet andet hver dag end at sælge Microsoft produkter bliver forvirrede.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 06-04-10 19:30

Den 06/04/10 20.13, Thomas von Hassel skrev:

> [...]
> versioner + volume licenser med ... i forhold til resten er det en dråbe
> i havet .. og hvis det ikke er noget du sidder med til dagligt så er du

Det giver en hel del interessante bivirkninger af at Microsoft laver en
version af alting pr sprog.

Fra : Per Rønne

Dato : 06-04-10 20:16

> Det giver en hel del interessante bivirkninger af at Microsoft laver en
> version af alting pr sprog.

Ja, her er Apples metode jo langt at foretrække.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 06-04-10 20:29

Den 06/04/10 21.16, Per Rønne skrev:

> Ja, her er Apples metode jo langt at foretrække.

Den altafgørende forskel er at Microsoft tjener penge på at _sælge_
Office. De er derfor interesseret i at minimalisere piratkopiering, og
en af måderne er at have mange versioner så den man virkelig brænder
for, ikke lige er let tilgængelig.

Apple tjener penge på at sælge _hardware_. Styrtende med penge. Deres
software er derfor blot noget der skal gøre hardwaren mere attraktiv (og
det er jo ubrugeligt uden hardware), og de kan derfor sælge det
betydeligt billigere end Microsoft. Faktisk kunne de give det væk, men
da de nye versioner giver de nye computere en merværdi, giver det mere
mening at kræve en beskeden sum på det (og så tjener de søreme også på dét).

Det kan naturligvis kun hænge sammen fordi folk gerne vil have Apples
hardwareprodukter. Jeg har ikke hørt nogen lovprise Keynote eller
iMovie til skyerne som uendeligt meget bedre end hhv PowerPoint eller de
professionelle filmprogrammer. Det er simpelthen for at sælge hardwaren.

Og det må man give dem, det er de gode til.

Fra : Morten Lind

Dato : 06-04-10 21:11

> [...]
> professionelle filmprogrammer. Det er simpelthen for at sælge hardwaren.
>
> Og det må man give dem, det er de gode til.

Pip - jeg vil da gerne lovprise Keynote frem for PowerPoint...Keynote er
langt mere elegant.

M.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 06-04-10 21:15

> Pip - jeg vil da gerne lovprise Keynote frem for PowerPoint...Keynote er
> langt mere elegant.

det samme her .... reklame "dimser" som er den befolkningsgruppe jeg
kender mest til sværger som regel til Keynote frem for PowerPoint* ..

/thomas

* med mindre de skal lave noget bestillingsarbejde for kunden ... så
bander de powerpoint langt væk.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 23-04-10 00:50

> [...]

> /thomas

> * med mindre de skal lave noget bestillingsarbejde for kunden ... så

PP fungerer glimrende på windows, men til Mac OS X er det i lighed med
Excell mindre godt.
--
Morten Reippuert Knudsen

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 06-04-10 22:36

Den 06/04/10 22.11, Morten Lind skrev:

> Pip - jeg vil da gerne lovprise Keynote frem for PowerPoint...Keynote er
> langt mere elegant.

Jovist, men ikke "uendeligt meget bedre", vel

Fra : jagge

Dato : 06-04-10 22:49

> [...]
> versioner + volume licenser med ... i forhold til resten er det en dråbe
> i havet .. og hvis det ikke er noget du sidder med til dagligt så er du

Hør nu her jeg ringede til MS support nummer fundet ved på MS sider ved
Officepakkerne. Hvis de ikke kan finde ud af det så er det da for ringe.
SPECIELT når jeg gør opmærksom på at jeg har fundet en version hun ikke
omtaler. Det burde da føre til at man som servicemedarbejder siger, vent
lige lidt jeg spørger da lige en kollega der har en fungerende pandelap.

MVH

Jakob

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 06-04-10 22:50

> [...]
> omtaler. Det burde da føre til at man som servicemedarbejder siger, vent
> lige lidt jeg spørger da lige en kollega der har en fungerende pandelap.

vi er ikke uenige :) ... jeg prøver bare at forklare _hvorfor_ en "dum"
first line support ikke ved den slags ..

/thomas

Fra : jagge

Dato : 07-04-10 00:54

> vi er ikke uenige :) ... jeg prøver bare at forklare _hvorfor_ en "dum"
> first line support ikke ved den slags ..

OK :0)

Jakob

Fra : Morten Lind

Dato : 06-04-10 21:07

jagge <jagge@noname.invalid> wrote:

> well jeg er ikke imponeret. Så mange produkter har de sgu ikke at holde
> styr på :0)
>
> MVH
>
> Jakob

Hæ, hæ - du er s´gu´ sjov, Jakob - nogle gange tænker jeg på, om du
selv kunne leve op til alle de krav, du stiller til andre?

M.

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 23-04-10 08:49

jagge <jagge@noname.invalid> wrote:

> well jeg er ikke imponeret. Så mange produkter har de sgu ikke at holde
> styr på :0)
>
> MVH
>
> Jakob

Det er nu så ikke rigtigt. Netop Microsoft software er så indviklet at
selv ikke deres egne kan hitte rundt i alle de versioner der findes:

Home Student

Student with a small degree

Did not graduate version II

Small business version 2,12

Small business with a female boss version 1 & 3

Big business

Big business with small branch in a foreign country.

Very big business with connections to the White House

Bankrupt business with boss on the run version 3,423 beta

jo der er noget at vælge imellem.........

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 06-04-10 15:06

jagge wrote:

> [...]
>
> Jeg fik det faktisk at vide hos MS support men hun var også helt
> blondine blank på den tidligere "standard" udgave.

Hun har garanteret tænkt på MSO2010 til Windows, - den er allerede ude i
beta....

mvh. Erik Richard

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 23-04-10 00:46

> der er to udgaver:

> http://www.microsoft.com/mac/products/office2008/shop-now.mspx

> En home og en business .. den største forskel er at Home udgaven _ikke_
> kan snakke med en Exchange server ...

Eller sharepoint server

--
Morten Reippuert Knudsen

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 23-04-10 08:43

> [...]

> Ret underligt er der nogen der kender den version, har brug for den
> seneste men gider jo ikke betale for meget.

Du skal bare købe Student versionen - der er sgu ingen som gider at
betale 6 gange så meget for proff versionen.

Eneste problem er at Student ikke understøtter Exchange, men hvem bruger
også det?

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 23-04-10 08:53

> [...]
> betale 6 gange så meget for proff versionen.
>
> Eneste problem er at Student ikke understøtter Exchange, men hvem bruger

måske ikke exchange .. men måske noget exchange ligenende ?

/thomas

Fra : Per Rønne

Dato : 23-04-10 12:06

> måske ikke exchange .. men måske noget exchange ligenende ?

Som MobileMe?

Dén understøttes faktisk omend dårligt. Kun én kalender.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 23-04-10 12:08

> Som MobileMe?
>
> Dén understøttes faktisk omend dårligt. Kun én kalender.

Nej, Kerio, Zimbra og et par andre groupware løsninger som kan agere som
Exchangeserver ..

/thomas

Fra : Per Rønne

Dato : 23-04-10 13:50

> Nej, Kerio, Zimbra og et par andre groupware løsninger som kan agere som
> Exchangeserver ..

OK; dem har jeg så ikke beskæftiget mig med.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Franz Berliner

Dato : 23-04-10 08:57

> Du skal bare købe Student versionen - der er sgu ingen som gider at
> betale 6 gange så meget for proff versionen.

Man må vel ikke bruge Student til firmabrug - altså sådan iflg. MS
betingelser.

Jeg ville rigtig gerne købe en stak Student versioner til firma. Har
ikke brug for de features der er i Professional. Men licensbetingelserne
fra MS gælder vel?

--
Franz : http://www.berliner.dk

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 23-04-10 09:13

Franz Berliner <stuff@NOSPAMkampp.dk> wrote:

> [...]
>
> Jeg ville rigtig gerne købe en stak Student versioner til firma. Har
> ikke brug for de features der er i Professional. Men licensbetingelserne

Hold nu op!

Hvad skulle der ske ved at du køber Student versionerne? Du har jo
betalt og bruger en godkendt produkt nøgle.

Du underviser da en medarbejder i hvordan man bruger et eller andet
program, ikke?

Student versionerne er meget flydende i deres diffination på hvad de må
bruges til.

Jeg kender ingen som bruger prof versionen.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 23-04-10 09:29

> [...]
> bruges til.
>
> Jeg kender ingen som bruger prof versionen.

Hvis EULA'en til student versionen explicit skriver at den ikke må
bruges til "erhverv" så kan de i teorien komme efter dig ...

/thomas

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 23-04-10 11:20

> Hvis EULA'en til student versionen explicit skriver at den ikke må
> bruges til "erhverv" så kan de i teorien komme efter dig ...
>
> /thomas

Men vil de?

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 23-04-10 11:36

> Men vil de?

ja det er så her det bliver teoritisk ... de gennemgår jo med mellemrum
virksomheder for deres licenser, men jeg har kun hørt om firmaer som er
blevet knaldet på slet ikke at have licener til deres software ...

/thomas

Fra : Lars Kongshøj

Dato : 23-04-10 16:03

Thomas von Hassel skrev:
> Hvis EULA'en til student versionen explicit skriver at den ikke må
> bruges til "erhverv" så kan de i teorien komme efter dig ...

Er et privat betalingsuniversitet i USA ikke en erhvervsvirksomhed?

/Lars

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 23-04-10 17:25

Lars Kongshøj <lars_kongshoj@hotmail.com> wrote:

> Er et privat betalingsuniversitet i USA ikke en erhvervsvirksomhed?

der er forskel på om uddannelses institutionen køber licenserne eller om
den studerene køber licensen.

Førstnævnte har nok alligevel en "guld" aftale med microsoft ...

/thomas

Fra : Franz Berliner

Dato : 23-04-10 10:41

> Hold nu op!
>
> Hvad skulle der ske ved at du køber Student versionerne? Du har jo
> betalt og bruger en godkendt produkt nøgle.

Det er det jeg spørger om
Jeg prøver ikke at være hellig på nogen måde. Efterlyser mere om der er
eksempler på hvordan sådan noget håndhæves/fortolkes.

Vi har Action Pack med licenser til alle PC'erne. Vi bruger pt. Open
Office på Mac'erne, men jeg er sikker på medarbejderne ville blive glade
for Office og ordentllig kompatibilitet. Hvis jeg kan spare 3000 kr. pr.
licens vil det være dejligt, men der er jo ikke meget sjov ved det hvis
programmerne ikke bliver lovlige af det - så kunne man jo ligesågodt
have fundet dem et suspekt sted på nettet.

Hvis jeg køber student versioner af CS pakkerne kan jeg spare 100.000
kr.

--
Franz : http://www.berliner.dk

Fra : Ukendt

Dato : 23-04-10 10:56

Hej,

> Det er det jeg spørger om
> Jeg prøver ikke at være hellig på nogen måde. Efterlyser mere om der er
> eksempler på hvordan sådan noget håndhæves/fortolkes.

Jeg ville ikke lytte efter Jesper i denne forbindelse.

Den konkrete tekst fra Microsofts licensbetingelser er:

"Limitations on Use: The software is not licensed for use in any
commercial, non-profit or revenue-generating business activities."

Uanset hvordan man fortolker sådan en tekst vil jeg mene at det står
klart, at en "Home and Student edition" ikke må benyttes til firmabrug.

Argumentet om at man har "købt og betalt" holder ikke i byretten. Så
skulle man vel også kunne købe en 1-bruger licens til Office og bruge på
100 computere for man har jo "købt og betalt".

jens@mermaidconsulting.dk,
http://www.mermaidconsulting.com/

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 23-04-10 11:20

Jens Kristian Søgaard <jens@mermaidconsulting.dk> wrote:

> [...]
> skulle man vel også kunne købe en 1-bruger licens til Office og bruge på
> 100 computere for man har jo "købt og betalt".

Ikke enig.

Så du synes at CBS skal betale for Prof versionerne på trods af at de er
en uddannelsesinstitution?

Hvis en studerende har en Student version, men samtidig har en lille
biks ved siden af - hvilken version skal han så vælge?

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 23-04-10 11:36

> Ikke enig.
>
> Så du synes at CBS skal betale for Prof versionerne på trods af at de er
> en uddannelsesinstitution?

Det står jo soleklart:

"The software is not licensed for use in any commercial, non-profit or
revenue-generating business activities."

CBS er jo når alt kommer alt en virksomhed .. som lever af at undervise
og udføre forskning.

> Hvis en studerende har en Student version, men samtidig har en lille
> biks ved siden af - hvilken version skal han så vælge?

den fulde ...

/thomas

Fra : Ukendt

Dato : 23-04-10 12:23

Hej,

> Så du synes at CBS skal betale for Prof versionerne på trods af at de er
> en uddannelsesinstitution?

CBS køber efter al sandsynlighed ikke Microsoft-licenser som
enkelt-styks retailpakker.

> Hvis en studerende har en Student version, men samtidig har en lille
> biks ved siden af - hvilken version skal han så vælge?

Det kommer an på hvad han vil bruge den til. Hvis han skal bruge sin
Office til at lave fakturaer, momsregnskab og skrive kundebreve - ja, så
mener jeg ikke han kan nøjes med en Home and Student Edition.

Fra : Per Rønne

Dato : 23-04-10 12:06

> [...]

> Uanset hvordan man fortolker sådan en tekst vil jeg mene at det står
> klart, at en "Home and Student edition" ikke må benyttes til firmabrug.

Den er beregnet til én husstand; far, mor og op til et barn. Som dog
godt må gå på college, og altså bo på et af deres »dorms«.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Ukendt

Dato : 23-04-10 12:25

Hej Per,

> Den er beregnet til én husstand

Jeg er ligeglad med, hvad licensen er beregnet til i denne sammenhæng.
Det vigtige er, hvad der konkret står i licensbetingelserne.

Fra : Per Rønne

Dato : 23-04-10 13:50

> Jeg er ligeglad med, hvad licensen er beregnet til i denne sammenhæng.
> Det vigtige er, hvad der konkret står i licensbetingelserne.

Og der står en husstand - som også indebærer børn på kostskole [som
college].
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Ukendt

Dato : 23-04-10 14:39

Hej,

> Og der står en husstand - som også indebærer børn på kostskole [som
> college].

Jeg kan slet ikke se hvad din snak om kostskoler har at gøre med om man
må bruge "Home and Student Edition" til firmabrug.

Fra : Per Rønne

Dato : 23-04-10 16:06

> Jeg kan slet ikke se hvad din snak om kostskoler har at gøre med om man
> må bruge "Home and Student Edition" til firmabrug.

Såmænd blot en eksplicitering af hvad »Home« betyder - den omfatter
nemlig også børn der er flyttet hjemmefra, men stadig er under
uddannelse.

Husk på at pakken indeholder hele /tre/ licenser.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Per Rønne

Dato : 23-04-10 12:06

> [...]

> have fundet dem et suspekt sted på nettet.
>
> Hvis jeg køber student versioner af CS pakkerne kan jeg spare 100.000

Men det ville stadig være ulovligt.

En Home & Student-version til en tusse giver i øvrigt tre licenser. En
Pro-version til vistnok 3.000 kun én.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk