opencpn version 2.1.0 beta
Fra : oem

Dato : 04-04-10 12:24

er udkommet og kan downloades fra www.opencpn.org. Det er en Beta-
version, så den kan crashe endnu, men fungerer da nogenlunde på mine
kort.

Den mest interessante nyhed er muligheden for at 'quilte' søkort, så
man ser flere søkort samtidigt, afhængigt af 'scale' på det enkelte
søkort. Hvis det ellers virker, så skulle mit klip dække østsiden af
Vejle fjord, den nordlige del af Tragten, Bogense og Æbelø.

http://dl.dropbox.com/u/5863278/opencpn_210_quilting.JPG

Det er en sammensætning af 'dk4lilbn', - det officielle S57-kort for
området og S_114_75000 'Farvandet nord for Fyn'.

Når man zoomer ind og ud udskiftes søkortene dynamisk afhængigt af
hvad man har liggende. Tilsvarende når man 'pan'er.

Fra : Ukendt

Dato : 04-04-10 20:35

oem wrote:
> er udkommet og kan downloades fra www.opencpn.org. Det er en Beta-
> version, så den kan crashe endnu, men fungerer da nogenlunde på mine
> kort.

Tak for din opdatering ... Det lyder efterhånden rigtig godt ...
Desværre har jeg endnu ikke givet mig/fået tid til at prøve det hele
selv ... men sæsonen er jo lang - endnu ... Men jeg synes det er
vældig fint, at du holder os opdaterede!

Flemming Torp