Synkronisering af indsugning på BMW K100
Fra : Michael Olsen

Dato : 04-04-10 17:36

Hej.
Efter at have set
-Karburator synkronisering anno 2010-
skulle Bimmeren lige testes,
hængte kviksølv meteret på og målte noget meget
ujævnt synkronisering, ville justere det ind og konstaterede at
justering på cyl 2 og 4 faktisk ingen virkning havde.
Så hvad er der egentligt galt , falsk luft, beskidte dyser etc.
Skal lige nævnes at der endnu ikke er fejlsøgt noget,
håber på nogle guldkorn her inden start :)

--
Hilsen
Michael Olsen

Fra : p.jarnbak

Dato : 04-04-10 23:37

"Michael Olsen" <michael@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> wrote in message
> [...]
> Skal lige nævnes at der endnu ikke er fejlsøgt noget,
> håber på nogle guldkorn her inden start :)

Hvad synkronisere du med? Luftskruerne eller spjældne.Hvis det er
luftskruerne,
kan du prøve at justere spjældstoppet til højere tomgang ,for derefter at
justere
luftskruerne ind til du får den rigtige tomgangshastighed.Dette gælder kun
på K100 8v.
Hvis det er en K100 16v må du ikke justere på spjældstoppet og så har du
nok en
lækage et sted der gør at luftskruerne ikke har nogen virkning.Hvis det går
helt galt
har jeg extra spjældhuse både til 8v og 16v du kan prøve med.

M.v.h Palle.

Fra : Michael Olsen

Dato : 07-04-10 19:20

"p.jarnbak" <jarnbak@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Hvad synkronisere du med? Luftskruerne eller spjældne.Hvis det er
> luftskruerne
Det er luftskruerne.
> Hvis det er en K100 16v må du ikke justere på spjældstoppet og så har du
> nok en
> lækage et sted der gør at luftskruerne ikke har nogen virkning.Hvis det
> går helt galt
Tror du har ret, kunne jeg ikke bruge noget dieselstart til at sprøjte
omkring spjældene og derved høre om der sker noget med omdrejnings
hastighed på motoren for at finde lækagen?.
Men ellers har den fået forårskuller, var ude og trille lidt idag,
periodisk stopper motoren, men en ud og indkobling får den igang igen,
kiggede efter løse forbindelser, men svært at finde når det er periodisk.

Fra : p.jarnbak

Dato : 07-04-10 19:43

> [...]
> periodisk stopper motoren, men en ud og indkobling får den igang igen,
> kiggede efter løse forbindelser, men svært at finde når det er periodisk.

Det er nok mere sikkert at bruge wd40,da det ikke er så forbandet
brandfarligt.
Hvis det er en 8v skal nok også lige se på slangen mellem kruptaphus og
luftfilter
da den normelt ikke holder mere end 2-3 år før den revner.
M.v.h. Palle

Fra : Michael Olsen

Dato : 09-04-10 20:33

Tror jeg har fundet fejlen med motorstop.
Stikket på tanken der forsyner brændstofpumpen
var irret, efter grundig rengøring ser det ud til at
fejlen er væk.
Nu mangler fejlen med synkroniseringen.