MS Windows
briani 27239
Ownership i Windows7
Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 04-04-10 20:03

Jeg har et underligt problem under Windows 7 Ultimate US.

Har for nylig geninstalleret Windows 7 på mit C-drev og efter det
tidspunkt, kan jeg ikke køre programmer fra de andre drev i pcen.

Hvis jeg f.eks. starter min newsreader, som ligger på E-drevet,
så kommer der hver gang en prompt, som spørger, om jeg virkelig vil
køre dette program og typisk crasher det efterfølgende med en fejl.
Det gør der derimod ikke, hvis jeg flytter programmet over på mit C-
drev. Så kommer prompten kun første gang, det køres, og programmet
kører uden problemer. Sådan er det med alle programmet, jeg har
liggende på andre drev end C.

Umiddelbart skulle man tro, at det har noget med brugerrettigheder
på drevene at gøre, men hvis jeg kigger under fanebladet Security,
så har min brugerkonto, som er administrator, 'Full Control'.

Har I en idé om, hvad der kan være galt?

--
Hilsen
Madsen

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 04-04-10 20:18

Thomas G. Madsen skrev:

> [...]
> så kommer der hver gang en prompt, som spørger, om jeg virkelig
> vil køre dette program og typisk crasher det efterfølgende med

Det er denne: <http://thomasgmadsen.dk/windows7/security_warning.png>
advarsel, jeg mener, og det drejer sig ikke om et netværksdrev.
Mit E-drev er et lokalt drev, så jeg forstår ikke hvorfor advarslen
kommer igen og igen, og at programmet ikke kører stabilt, hvis det
ligger på andre lokale drev end C.

--
Hilsen
Madsen