MS Windows
briani 27239
Kopi problemer Vista
Fra : Jørgen

Dato : 04-04-10 13:13

jeg har taget en backup (kopier)af mappen bruger, og nu vil jeg gerne
lave en ny, og beholde den gamle.
Men jeg får den besked, at der er en fil med samme navn, og om jeg vil
overskrive,(jer har omdøbt den gamle "bruger" til "bruger old"
Jeg kopierer til en exetern harddisk. Hvad gør jeg forkert
fra
Jørgen

Fra : Erik Olsen

Dato : 04-04-10 13:30

Jørgen wrote:
> [...]
> overskrive,(jer har omdøbt den gamle "bruger" til "bruger old"
> Jeg kopierer til en exetern harddisk. Hvad gør jeg forkert

Jeg har svært ved at forstå hvad du præcist gør og i hvilken rækkefølge.
Det er derfor ikke sikkert beskrivelsen herunder passer med det du
oplever.

Jeg har med Windows Vista oplevet tilsvarende advarsler når jeg gemmer
en hel række billedfiler med næsten samme navn fra et billedprogram.
Første fil navngives og gemmes som vanligt, de efterfølgende ved at
vælge "save as" eller "save copy as", markere den først gemte fil, rette
en del af filnavnet og klikke på "save". Så er det der kommer en
advarsel om overskrivning som din. Jeg har ved at prøve mig frem fundet
ud af at den oprindelige fil trods advarslen ikke overskrives når jeg
bruger den beskrevne fremgangsmåde.

En backup er imidlertid ikke sådan lige at erstatte, så du bør lave
nogle forsøg hvor du forinden har sikret dig en backup af backuppen, for
at se om der sker overskrivning som Vista advarer om.

--
Venlig hilsen/Best regards
Erik Olsen

Fra : Jørgen

Dato : 04-04-10 16:42

Den 04-04-2010 14:30, Erik Olsen skrev:

> [...]
> nogle forsøg hvor du forinden har sikret dig en backup af backuppen, for
> at se om der sker overskrivning som Vista advarer om.

Jeg har en kopi ligende på extern harddisk med navnet Bruger.
Den omdøber jeg tl bruger old

Jeg går ind i c:/ og højreklikker på bruger og kopier.
går til bage til extern harddisk og højretrykker på musen og sæt ind så
kommer beskeden at den overskriver.

(Det er kun denne brugerfil alle andre går fin bare der ikke er en fil
med den kopierede navn)

Fra : Erik Olsen

Dato : 04-04-10 16:51

Jørgen wrote:

> [...]
> så kommer beskeden at den overskriver.
>
> (Det er kun denne brugerfil alle andre går fin bare der ikke er en fil

Har du slået visning af file extensions til? Det du fortæller her, tyder
på at du ikke har.

Fra : Jørgen

Dato : 04-04-10 18:08

Den 04-04-2010 17:50, Erik Olsen skrev:

> Har du slået visning af file extensions til? Det du fortæller her, tyder
> på at du ikke har.

Godt spørgsmål
Det ved jeg ikke.
Hvor gør man det?

fra
Jørgen

Fra : Erik Olsen

Dato : 04-04-10 19:17

Jørgen wrote:

> Godt spørgsmål
> Det ved jeg ikke.
> Hvor gør man det?

Start - Kontrolpanel - Udseende og personlige indstillinger -
Mappeindstillinger - Vis - Fjern checkmark ved "Skjul filtypenavne for
kendte filtyper"

Fra : Jørgen

Dato : 05-04-10 10:01

> Start - Kontrolpanel - Udseende og personlige indstillinger -
> Mappeindstillinger - Vis - Fjern checkmark ved "Skjul filtypenavne for
> kendte filtyper"

Tak for hjælpen
Det virker ikke.
Men løsninger er at jeg skal åbne mappen bruger og kopierer alle
undermapper og sætte dem ind i den exeterne hatddisk , gerne i en ny
lavet mappe der heder bruger, eller noget andet, så skal jeg bare huske,
hvis jeg får brug for kopierene at jeg nok skal nøjes med indholdet af
mappen

fra
Jørgen

Fra : Erik Olsen

Dato : 05-04-10 10:06

Jørgen wrote:

> Tak for hjælpen

Selvtak.

> Det virker ikke.

Hvad virker ikke? At sætte Windows til at vise file extensions er en
simpel ting som ikke burde kunne gå galt.

Fra : Jørgen

Dato : 05-04-10 12:44

Den 05-04-2010 11:06, Erik Olsen skrev:

> Selvtak.

> Hvad virker ikke? At sætte Windows til at vise file extensions er en
> simpel ting som ikke burde kunne gå galt.

Nej det gjorde det heller ikke.
Men kopieringen blev ikke bedre

fra
Jørgen