Kindle på iPad
Fra : Per Rønne

Dato : 04-04-10 19:32

Der har i den senere tid været en diskussion om hvor lukket iPad ville
blive, specielt om Apple ville tillade alternativer til deres egen
BookStore og iBooks til iPad.

Den diskussion må nu være endeligt lagt i graven. Apple har godkendt at
Kindle for iPhone nu er en universel applikation, der på en iPad kører
som en normal iPad-applikation.

Jeg husker ikke om John Strand også kritiserede Apple på dette punkt -
fordi han gættede galt.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Bruno, Copenhagen - ~

Dato : 04-04-10 20:14

Per Rønne wrote:
> Der har i den senere tid været en diskussion om hvor lukket iPad ville
> blive, specielt om Apple ville tillade alternativer til deres egen
> BookStore og iBooks til iPad.

Jeg synes mere diskussionen er gået på at iPad'en ikke kører OSX,
sekundært at de ikke tillader Flash

Der er, desværre, lang vej til at iPad'en bliver en åben platform. Det
hindre den ikke i at der på mange måder er tale om et godt produkt, men
det er bare synd Apple ikke åbner for det fulde potentiale (selv om det
sikkert giver mening ret forretningsmæssigt).

Mvh
Bruno

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 04-04-10 20:20

Bruno, Copenhagen - Denmark <dont_use_this@adress_ever.invalid> wrote:

> Jeg synes mere diskussionen er gået på at iPad'en ikke kører OSX,

hvilket den gør ...

> sekundært at de ikke tillader Flash

hvilket viser sig ikke at være noget problem i den virkelige verden ..
der er heldigvis åbne alternativer til flash

> [...]
> det er bare synd Apple ikke åbner for det fulde potentiale (selv om det
> sikkert giver mening ret forretningsmæssigt).

ikke åben ? .. det må være derfor tusindvis af udviklerere allerede har
iPad App's klar ?

/thomas

Fra : jagge

Dato : 04-04-10 22:28

> ikke åben ? .. det må være derfor tusindvis af udviklerere allerede har
> iPad App's klar ?

Thomas lad nu være med at forstille dig, du ved vel egentlig godt hvad
han mener med åben ?

MVH

Jakob

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 04-04-10 22:35

jagge <jagge@noname.invalid> wrote:

> Thomas lad nu være med at forstille dig, du ved vel egentlig godt hvad
> han mener med åben ?

"åben" = alle kan udvikle til produktet ?

/thomas

Fra : jagge

Dato : 04-04-10 22:38

> "åben" = alle kan udvikle til produktet ?

"Apple åben"= bestemt ikke alle kan få udgivet til produket

MVH

Jakob

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 04-04-10 22:40

> "Apple åben"= bestemt ikke alle kan få udgivet til produket

vil give dig at Apple's godkendelses procedure endnu ikke er 100% hvor
den skal være.

.... men jeg vil ændre det til Apple åben = de fleste kan få udgivet
deres produkt.

/thomas

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 04-04-10 22:50

Den 04/04/10 23.37, jagge skrev:

> "Apple åben"= bestemt ikke alle kan få udgivet til produket

Ikke alle kan komme i App-Storen.

Du kan sagtens få en udviklernøgle og deploye decentralt uden App-Store
godkendelse.

Fra : jagge

Dato : 04-04-10 22:59

> Ikke alle kan komme i App-Storen.
>
> Du kan sagtens få en udviklernøgle og deploye decentralt uden App-Store
> godkendelse.

Ok der er nok ikke så mange der kan se fidusen i at udvikle programmer
til sig selv.

MVH

Jakob

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 04-04-10 23:02

> Ok der er nok ikke så mange der kan se fidusen i at udvikle programmer
> til sig selv.

der er en del virksomheder som udvikler interne Apps som de deployer
udenom AppStore ...

/thomas

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 04-04-10 23:30

Den 04/04/10 23.59, jagge skrev:

> Ok der er nok ikke så mange der kan se fidusen i at udvikle programmer
> til sig selv.

Tænd nu for din forestillingsevne. "Sig selv" kan fx være internt i en
organisation hvis det er en applikation som kun bruges til at snakke med
en given server.

Det KAN lade sig gøre.

Fra : Henrik Münster

Dato : 05-04-10 00:25

> Tænd nu for din forestillingsevne. "Sig selv" kan fx være internt i en
> organisation hvis det er en applikation som kun bruges til at snakke med
> en given server.
>
> Det KAN lade sig gøre.

Apple har selv lige haft en historie om et israels hospital, hvor man
bruger iPhone til at se data for patienterne med programmer, man selv
har udviklet.

<http://www.apple.com/iphone/business/profiles/mt-sinai/>
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 05-04-10 00:27

> Apple har selv lige haft en historie om et israels hospital,

som ligger i Toronto :)

> hvor man
> bruger iPhone til at se data for patienterne med programmer, man selv
> har udviklet.
>
> <http://www.apple.com/iphone/business/profiles/mt-sinai/>

iPhone og især iPad er ren Star Trek efterhånden ... der skulle bare
være et ekstra "d" i iPad ... :)

/thomas

Fra : Henrik Münster

Dato : 05-04-10 00:34

"israelsk", skal der selvfølgelig stå.

> som ligger i Toronto :)

Det er da også rigtigt. Det er nogle dage siden, jeg læste artiklen. De
omtalte personer har mærkelige navne, og der står bare "at Mount Sinai"
i artiklen, som jeg blot skimmede lidt i nu. Jeg regner jo med, at
Sinai-bjerget ligger i Israel
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Per Rønne

Dato : 05-04-10 04:16

> [...]
> omtalte personer har mærkelige navne, og der står bare "at Mount Sinai"
> i artiklen, som jeg blot skimmede lidt i nu. Jeg regner jo med, at

Det ligger så på Sinai-halvøen, pt Ægypten ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Henrik Münster

Dato : 05-04-10 22:26

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> Det ligger så på Sinai-halvøen, pt Ægypten ...

Jeg har vist rigtig hørt efter i geografi i skolen
Du har selvfølgelig ret. Jeg huskede bare svagt noget fra
kristendomsundervisningen i skolen, men tænkte det ikke nærmere igennem.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Per Rønne

Dato : 06-04-10 02:42

> Jeg har vist rigtig hørt efter i geografi i skolen
> Du har selvfølgelig ret. Jeg huskede bare svagt noget fra
> kristendomsundervisningen i skolen, men tænkte det ikke nærmere igennem.

Det har jo også noget med jøderne at gøre: Moses med sine iPads .
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Henrik Münster

Dato : 06-04-10 10:30

> Det har jo også noget med jøderne at gøre: Moses med sine iPads .

Mere end du aner

<http://www.joyoftech.com/joyoftech/joyarchives/1375.html>
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Morten Lind

Dato : 06-04-10 21:29

> Mere end du aner

> <http://www.joyoftech.com/joyoftech/joyarchives/1375.html>

....måtte jo komme

M.

Fra : Per Rønne

Dato : 05-04-10 04:16

Bruno, Copenhagen - Denmark <dont_use_this@adress_ever.invalid> wrote:

> Jeg synes mere diskussionen er gået på at iPad'en ikke kører OSX,
> sekundært at de ikke tillader Flash

Det er jo to helt andre diskussioner; nu kan vi altså lukke
bog-diskussionen.

> [...]
> det er bare synd Apple ikke åbner for det fulde potentiale (selv om det
> sikkert giver mening ret forretningsmæssigt).

En helt åben platform giver også basis for en bunke malware-programmer.

Og Flash - er jo på vej helt ud. Flere og flere sites dropper det.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Bruno, Copenhagen - ~

Dato : 05-04-10 14:45

Per Rønne wrote:
> Det er jo to helt andre diskussioner; nu kan vi altså lukke
> bog-diskussionen.

Det lader til at være tilfældet.

> En helt åben platform giver også basis for en bunke malware-programmer.

Rigtigt, men jeg synes nu ikke vi drukner i den slags på OS X.

> Og Flash - er jo på vej helt ud. Flere og flere sites dropper det.

Der er altså lang vej igen. Jeg ved godt mange siger HTML5 vil tage
over, men før vi når så langt skal ALLE skifte browsere og betragtning
af der stadig er mange som bruger IE6 bliver det ikke foreløbig.

Så er der Silverlight, men uden at havde checket så kan jeg ikke
forestille mig Apple tillader det på iPad.

Mvh
Bruno