Slette ubenyttede iPhone-apps i iTunes
Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 03-04-10 17:31

Hej

Jeg har efterhånden samlet en del (primært gratis) apps sammen, mange
har kun været testet i få minutter - og var ikke noget værd. Hvordan
sletter jeg nemt de ubenyttede apps i iTunes? Jeg plejer at slette dem
direkte på min iPod Touch, men de bliver jo fortsat liggende i iTunes.

Under "Enheder->Programmer", kan jeg flytte rundt på appsne (på de
forskellige "hjemmeskærme"), og her kan jeg se hvilke der pt. kun
ligger i iTunes (og altså ikke er længere på min iPod Touch). Jeg kan
dog ikke slette appsne her. Der skal jeg hen under "Progr.", men her
kan jeg desværre ikke se, hvilke der er (og ikke er) på min iPod
Touch. Jeg savner altså ét sted, hvor jeg kan begge dele.

Har I andre en smart måde til at få ryddet op?

Godnat,
Lasse

Fra : Per Rønne

Dato : 04-04-10 23:46

Lasse Hedegaard <laxxe@nospam.dk> wrote:

> [...]
> Touch. Jeg savner altså ét sted, hvor jeg kan begge dele.
>
> Har I andre en smart måde til at få ryddet op?

Dine applikationer ligger i ~/Musik/iTunes/Mobile Applications/

De er alle af typen .ipa.

Du kan bare slette ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Henrik Münster

Dato : 05-04-10 00:30

> [...]

> Touch. Jeg savner altså ét sted, hvor jeg kan begge dele.
>
> Har I andre en smart måde til at få ryddet op?

Jeg har ikke fundet andre måder. Jeg har haft samme problem som dig, men
i virkelighede er det jo bare et spørgsmål om at kunne huske, hvilke
programmer det drejer sig om. Hvis det blot er nogle enkelte, så bør man
vel kunne huske navnene. Ellers må man jo skrive dem ned og derefter gå
ud under "Programmer" og slette dem der. Heldigvis holder iTunes øje
med, hvilke programmer, man har købt. Skulle man ved en fejl slette et
program, koster det ikke noget at hente det igen.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Tor Einar Samdahl

Dato : 05-04-10 00:41

On 2010-04-04 01:31:16 +0200, Lasse Hedegaard said:

> Har I andre en smart måde til at få ryddet op?

Om du sletter et du ikke mente å slette så vil iTunes legge merke til
dette neste gang du syncer og gi deg muligheten til å kopiere fra
iPhone til iTunes. Og som andre sier, det du har kjøpt har du kjøpt det
er bare å laste det ned på nytt fra Appstore.

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 06-04-10 05:50

On 5 Apr., 00:46, p...@RQNNE.invalid (Per Rønne) wrote:
> Dine applikationer ligger i ~/Musik/iTunes/Mobile Applications/
>
> De er alle af typen .ipa.
>
> Du kan bare slette ...

Det er jeg klar over, men det er ikke det jeg ønsker (måske har jeg
ikke formuleret mig præcist nok). Jeg vil gerne have en liste hvor jeg
kan se hvilke apps der ikke er "i brug", altså som ikke er installeret
på min iPod Touch - og som jeg derfor blot kan slette.

Når jeg fjerner en app fra min iPod Touch, så ville jeg egentlig gerne
have, at den helt blev slettet - også fra min Mac.

/Lasse

Fra : Per Rønne

Dato : 06-04-10 13:41

> [...]

> Når jeg fjerner en app fra min iPod Touch, så ville jeg egentlig gerne
> have, at den helt blev slettet - også fra min Mac.

Sæt din iPod Touch i dock'en. Vælg den i iTunes. I fanebladet
»Programmer« kan du se en liste over programmer. Den der er hakket af
ligger på din enhed; resten ikke.

Dem du ønsker slettet kan du slette i højere op i venstrelisten, under
Biblioteker->Prog. Højreklik på en ikon, og du får bl.a. valgmuligheden
»Slet«.

--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : N/A

Dato : 06-04-10 23:08

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 06-04-10 05:52

On 5 Apr., 01:29, hen...@muenster.dk (Henrik Münster) wrote:
> [...]
> i virkelighede er det jo bare et spørgsmål om at kunne huske, hvilke
> programmer det drejer sig om. Hvis det blot er nogle enkelte, så bør man

Det er efterhånden blevet til en hel del - og dobbeltarbejde er altid
træls.

> Ellers må man jo skrive dem ned og derefter gå
> ud under "Programmer" og slette dem der.

Jeg læste et tip om, at man kan have to vinduer åbne - og så kigge det
ene sted, og slette det andet sted. Det er bare ikke rigtig "lækkert",
det er dobbeltarbejde.

> Heldigvis holder iTunes øje
> med, hvilke programmer, man har købt. Skulle man ved en fejl slette et
> program, koster det ikke noget at hente det igen.

Kækt! Gælder det også for programmer der er "købt" mens de var gratis,
men nu koster penge?

/Lasse

Fra : Per Rønne

Dato : 06-04-10 13:41

Lasse Hedegaard <laxxe@nospam.dk> wrote:

> Kækt! Gælder det også for programmer der er "købt" mens de var gratis,
> men nu koster penge?

Naturligvis; du står jo registreret som lovligt havende købt programmet
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 06-04-10 05:54

On 5 Apr., 01:40, Tor Einar Samdahl
<tei...@online.no.vil.itj.ha.no.spam> wrote:
> Om du sletter et du ikke mente å slette så vil iTunes legge merke til
> dette neste gang du syncer og gi deg muligheten til å kopiere fra
> iPhone til iTunes.

Hmm - kan jeg reelt blot slette alle mine programmer - hvorefter
iTunes vil kopiere alt der stadig ligger på min iPod Touch over på min
Mac? Det kunne godt være en løsning, selvom jeg da havde foretrukket,
at Apple havde lavet det mere "lækkert" - det kunne ganske enkelt
gøres ved, at jeg helt kan slette programmerne, på den side, hvor man
kan rykke rundt på dem (på "hjemmeskærmene").

/Lasse

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 06-04-10 07:04

On 6 Apr., 14:40, p...@RQNNE.invalid (Per Rønne) wrote:
> [...]
>
> Dem du ønsker slettet kan du slette i højere op i venstrelisten, under
> Biblioteker->Prog. Højreklik på en ikon, og du får bl.a. valgmuligheden

Jeg er helt med på, hvordan jeg sletter programmer helt. Jeg vil tro,
at jeg har slettet 30-40 programmer på min iPod Touch, som jeg heller
ikke ønsker på min Mac (jeg skulle teste dem, og der er jo meget hø
derude).

Det jeg savner er muligheden for let at slette programmer, som ikke er
"i brug". Det havde været smart, om man kunne gøre det i den liste,
hvor man også kan rykke rundt på dem - lige nu kræver det
dobbeltarbejde, man skal finde programmerne to gange. Det virker dumt
- og det ligner ikke rigtig Apple, synes jeg.

/Lasse

Fra : Per Rønne

Dato : 06-04-10 15:04

> [...]

> dobbeltarbejde, man skal finde programmerne to gange. Det virker dumt
> - og det ligner ikke rigtig Apple, synes jeg.

Man kan have brug for at fjerne en applikation fra selve sin iPhone, men
ikke fra sin iTunes.

Derudover vil der være en Programmer-liste for hver enhed man kan slutte
til enheden. iPod Touch, iPhone eller iPad. Det er jo ikke sikkert at
man vil have samme applikationer [eller musikværker etc] på alle ens
enheder.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : N/A

Dato : 06-04-10 23:08

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 06-04-10 10:53

On 6 Apr., 16:04, p...@RQNNE.invalid (Per Rønne) wrote:
> Man kan have brug for at fjerne en applikation fra selve sin iPhone, men
> ikke fra sin iTunes.

Jo - det har jeg brug for. Der er fx ikke grund til at spilde plads
(på Mac'en) på programmer jeg har testet og ikke fundet brugbare.

> [...]
> til enheden. iPod Touch, iPhone eller iPad. Det er jo ikke sikkert at
> man vil have samme applikationer [eller musikværker etc] på alle ens

Det er korrekt. Løsningen med at kunne højreklikke i listen og vælge
"Slet fra iTunes" ville dog løse mit problem - og gøre det nemt og
lækkert, at rydde op.

/Lasse

Fra : Per Rønne

Dato : 06-04-10 19:16

Lasse Hedegaard <laxxe@nospam.dk> wrote:

> Jo - det har jeg brug for. Der er fx ikke grund til at spilde plads
> (på Mac'en) på programmer jeg har testet og ikke fundet brugbare.

Ja, jeg har stadig 86 GB ledig [så lige efter]. Harddisken på såvel min
MacMini som min iBook er nu også på 360 G, og så med ekstern harddisk
til TM-backup på 1 TB.

--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : N/A

Dato : 06-04-10 23:08

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 06-04-10 12:33

On 6 Apr., 20:16, p...@RQNNE.invalid (Per Rønne) wrote:

> Ja, jeg har stadig 86 GB ledig [s lige efter]. Harddisken p s vel min
> MacMini som min iBook er nu ogs p 360 G, og s med ekstern harddisk
> til TM-backup p 1 TB.

Jeg er ikke helt med på, hvad det er du mener. Bare fordi man har
plads til rådighed (for mit vedkommende 250 GB hvoraf 25 GB er ledig),
mener du så ikke, at man skal rydde op? Jeg sletter da også programmer
på min Mac, hvis jeg finder ud af, at jeg ikke har brug for dem. Der
er dog også masser, der bliver liggende og roder i noget tid. Det er
klart jeg kan være mindre sparsom med pladsen på min Mac, end på min
iPod Touch - men rydde op, det gør jeg.

/Lasse

Fra : Per Rønne

Dato : 06-04-10 20:16

> [...]

> er dog også masser, der bliver liggende og roder i noget tid. Det er
> klart jeg kan være mindre sparsom med pladsen på min Mac, end på min

Ja, det gør jeg nu kun hvis jeg mangler plads. Eller direkte opdager at
software ikke længere kan køre på maskinen, med det installerede OS.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 06-04-10 20:30

Den 06/04/10 21.16, Per Rønne skrev:

> Ja, det gør jeg nu kun hvis jeg mangler plads. Eller direkte opdager at
> software ikke længere kan køre på maskinen, med det installerede OS.

Har du overvejet at sætte en tv-tuner til din computer og begynde at
optage dine yndlingsprogrammer?

Det er den hurtigste måde jeg NOGENSINDE har set til at fylde en
harddisk op på (altså på en meningsfuld måde). NAturligvis med eksport
til din iPhone så du kan se dem når du er hjemmefra (og det fylder også).

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 06-04-10 20:33

> Det er den hurtigste måde jeg NOGENSINDE har set til at fylde en
> harddisk op på (altså på en meningsfuld måde).

eller ripppe sine tv serier ....

/thomas

Fra : Per Rønne

Dato : 07-04-10 05:58

> Har du overvejet at sætte en tv-tuner til din computer og begynde at
> optage dine yndlingsprogrammer?

Det har jeg da overvejet, men den tid er forlængst forbi.

Jeg har nemlig sat en EyeTV Hybrid i en usb-hub der er konnektet til min
MacMini ... og som optager opera og ballet til senere brænding.

> Det er den hurtigste måde jeg NOGENSINDE har set til at fylde en
> harddisk op på (altså på en meningsfuld måde). NAturligvis med eksport
> til din iPhone så du kan se dem når du er hjemmefra (og det fylder også).

Det har jeg så opgivet.

Men havde jeg masser af penge [hvad jeg ikke har] fik jeg nok et ny
fjernsyn med ethernet-adgang. Og placeret iTunes på en NAS ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 07-04-10 17:56

Den 07/04/10 06.57, Per Rønne skrev:

> Det har jeg da overvejet, men den tid er forlængst forbi.
>
> Jeg har nemlig sat en EyeTV Hybrid i en usb-hub der er konnektet til min
> MacMini ... og som optager opera og ballet til senere brænding.

Øh, det er ikke en tv-tuner der er sat til en computer?

> Det har jeg så opgivet.

Det er nu meget hygsomt hvis man er strandet i offentlig transport.

> Men havde jeg masser af penge [hvad jeg ikke har] fik jeg nok et ny
> fjernsyn med ethernet-adgang. Og placeret iTunes på en NAS ...

Man må jo udvælge hvilke behov der er vigtigst. Hvis du har HDMI findes
der små bokse på markedet der kan servere film op.

Fra : Per Rønne

Dato : 07-04-10 19:58

> Øh, det er ikke en tv-tuner der er sat til en computer?

> Det er nu meget hygsomt hvis man er strandet i offentlig transport.

Så kan man nu altid læse lidt avis på sin iPhone - hvis man ikke bare
slapper lidt af.

Jeg prioriterer nok en iPad højere ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : N/A

Dato : 06-04-10 23:08

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 06-04-10 15:31

On 6 Apr., 21:16, p...@RQNNE.invalid (Per Rønne) wrote:
> Lasse Hedegaard <la...@nospam.dk> wrote:
> Ja, det gør jeg nu kun hvis jeg mangler plads. Eller direkte opdager at
> software ikke længere kan køre på maskinen, med det installerede OS..

Så kan det da også være relevant, at fjerne ting fra iTunes (ting, som
man ikke længere vurderer, at man har brug for).

Nå, vi kører vist i ring.

Jeg må eksperimentere lidt - ærgerligt (og mest af alt mærkeligt), at
der ikke findes en lækker løsning fra Apple.

/Lasse

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 06-04-10 22:34

> [...]

> Jeg må eksperimentere lidt - ærgerligt (og mest af alt mærkeligt), at
> der ikke findes en lækker løsning fra Apple.

Jeg tror Apple ikke i deres vildeste fantasi kunne forestille sig den
mænge app's der ertilgængelig og antallet af App's en given person kunne
finde på at hente/købe etc. Derfor er App organistaion lidt ...
mangelfuld.

Jeg formoder der kommer en bedre måde ... måske enda allerede i iPhoner
OS 4.0 + tilhørende iTunes update ..

/thomas

Fra : Per Rønne

Dato : 07-04-10 05:58

> [...]
> mangelfuld.
>
> Jeg formoder der kommer en bedre måde ... måske enda allerede i iPhoner

Ja, forskellige udvikler-firmaer beklager sig i dag over manglende
muligheder for at udgive demoer, der ikke har LITE-programmernes
begrænsninger, men som virker i eksempelvis en måned og derefter kræver
betaling.

Eller opgraderinger ud over hvad der kan gøres i »inline updates«. Jeg
har eksempelvis en meget benyttet kalender-applikation, hvis navn jeg
ikke tør nævne i denne gruppe, der er ved at lave en iPad-udgave af den.
De fortæller at en universal-udgave vil køre for langsomt på såvel
iPhone som iPad, og samtidig vil de gerne give dem der allerede ejer
applikationen til iPhone rabat på den fremtidige applikation til iPad.

SpaceTime-firmaet forlanger bare 119 kroner for iPad-versionen, også når
man i forvejen har den pågældende grafregner til iPhone. Og da min ikke
engang kan kopiere resulataterne [grafer, tal] fra den til brug
andetsteds, kan man vel så nøjes med at have den på sin iPhone, de
steder man ikke kan bruge den langt mere praktiske WolframAlpha, der dog
kræver internetadgang. Kopieringsmuligheden prøvet af på iPhone og
Mac-udgaven.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Ukendt

Dato : 07-04-10 10:00

Hej,

> [...]
> muligheder for at udgive demoer, der ikke har LITE-programmernes
> begrænsninger, men som virker i eksempelvis en måned og derefter kræver

Dette er ikke en teknisk begrænsning, som man vil kunne løse med en
softwareopgradering. Det er ikke noget problem at lave sådanne apps i
dag. Problemet er af juridisk karakter, da man (som udvikler) dengang
skrev under på, at det program man afleverer til Apple ikke indeholder
den type tidsbegrænsninger.

> [...]
> iPhone som iPad, og samtidig vil de gerne give dem der allerede ejer
> applikationen til iPhone rabat på den fremtidige applikation til iPad.

Der er tale om misinformation fra den virksomheds side, så vidt jeg kan
se. Du kan direkte i din kode starte programmet med en stor "if", hvor
du siger hvis det er en iPhone så gør du sådan - og hvis det er en iPad,
så gør du sådan. Programmet bliver altså ikke i sig selv sløvt af at
være universal. Det kan være at den måde de programmerer på gør det
sløvt, men det er ikke Apples skyld.

Det med at give rabat kan man godt håndtere i dag (dog lidt bøvlet) - se
fx på den måde Wolfram Alpha har givet rabat på.

Virksomheden kunne også bare vælge at sige, at dem der allerede har købt
iPhone-programmet får iPad-programmet gratis. Det er der flere andre,
der har valgt. Dette kan gøres uden nogen sværdslag rent teknisk eller
administrationsmæssigt.

jens@mermaidconsulting.dk,
http://www.mermaidconsulting.com/

Fra : Per Rønne

Dato : 07-04-10 10:58

Jens Kristian Søgaard <jens@mermaidconsulting.dk> wrote:

> Det med at give rabat kan man godt håndtere i dag (dog lidt bøvlet) - se
> fx på den måde Wolfram Alpha har givet rabat på.

Ja, jeg havde selv noget besvær med at udfylde det ønskede.

Specielt kunne jeg ikke finde selve købet i »Historik«, kun senere
gratis opgraderinger. Så jeg sendte i stedet en kopi af den oprindelige
faktura.

> [...]
> iPhone-programmet får iPad-programmet gratis. Det er der flere andre,
> der har valgt. Dette kan gøres uden nogen sværdslag rent teknisk eller

Det er WebIS tilsyneladende så ikke klar over.

<http://www.pocketinformant.com/Forums/index.php?app=blog&module=display
&section=blog&blogid=1&showentry=219#comments>

hvorfra jeg citerer:

=
So what are we going to do? We are making decisions based both on the
fact that we're users and developers. We have several options: Two SKUs
- one for iPhone and one for iPad at two different price points. We can
make it an in-app purchase and keep the app universal. We can raise the
price of the iPhone app and keep it universal - basically making it an
in-between price. The question of what to do isn't simple. How do we
show screenshots of in-app purchased UI? How do we make upgrades work if
Apple gives us the ability to do upgrades (we are talking about 2.0
here)? Writing a Universal app is a lot more complicated. It also means
any iPad bugs keep the iPhone version from being released. But it also
means we get to be on the iPad in a stronger way sales wise. As of right
now we do believe we know what the best bet is overall long-term, but we
are not making a final decision until we get our iPads tomorrow and we
can see what others are doing as well as where we are in iPad
development.

One of the best parts of the iPad is that we are doing some things on
the iPad that will greatly improve the iPhone app as well. One of our
most requested features is in the next version of PI because of the
iPad.
=

og et andet indlæg fra samme Alex Kac (CEO):

=
So the problem with in-app purchase is that the app itself still has to
be Universal and for an app like PI it means doing a few things that
will cause PI to run slower for everyone (i.e. weak link UIKit since
we'd be using iPhone OS 3.2 features and subclassing them which requires
a weak link to UIKit), then you have the issue of confusion for new iPad
owners and so on.

Chris and I have not made a final decision but the more and more we
think of the pros and cons it looks like two separate versions is the
way to go. Pricing is the one hiccup. If it wasn't for that, it'd be a
slam dunk decision development-wise because the resources, code and all
that for iPad vs iPhone can be kept separate in a nice way and one
platform doesn't hold up the other on release. But price is the issue.

We'd like to come up with a way to get PI for iphone users a special
discount.
=
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Ukendt

Dato : 07-04-10 12:42

Hej,

> Det er WebIS tilsyneladende så ikke klar over.

Jeg tror du læser en forkert mening ud af det, de skriver. Ud af dit
første citat læser jeg helt klart den information, at WebIS ønsker at
opkræve en højere pris fra iPad-brugere end fra iPhone-brugere. Det er
derfor de har kvaler.

Hvis de ville tilbyde det til samme pris, var der intet problem.

> here)? Writing a Universal app is a lot more complicated. It also means

Det er altså ikke mere kompliceret end man gør det til. Hvis det
vitterligt er så kompliceret for dem, har de nok en mindre smart
udviklingsprocess.

> [...]
> will cause PI to run slower for everyone (i.e. weak link UIKit since
> we'd be using iPhone OS 3.2 features and subclassing them which requires

Det vil kun være sløvere for alle fordi WebIS vælger at gøre det sløvere
for alle. Det vil de gøre for at spare dem selv udviklingstid. Det er jo
fair nok, men ikke Apples skyld.

> that for iPad vs iPhone can be kept separate in a nice way and one
> platform doesn't hold up the other on release. But price is the issue.

Igen, der er lidt problemer med deres udviklingsprocess, hvis de ikke
kan finde ud af at håndtere flere versioner af en "branch" således at de
kan udgive et program med ny version af den iPhone-relaterede kode og
gammel version af iPad-relateret kode. Det er selvfølgelig fair nok at
de vælger at spare på udviklingsprocessen således at de ikke skal tage
højde for sådan en ting, men det er jo ikke Apples skyld.

Fra : Per Rønne

Dato : 07-04-10 13:28

> [...]

> derfor de har kvaler.
>
> Hvis de ville tilbyde det til samme pris, var der intet problem.

De vil tilbyde eksisterende iPhone-kunder rabat på en iPad-løsning.

Fra : Ukendt

Dato : 07-04-10 14:04

Hej,

> De vil tilbyde eksisterende iPhone-kunder rabat på en iPad-løsning.

Ja, men det var ikke det du skrev om. Du skrev at WebIS ikke var klar
over, at man kunne tilbyde iPad programmet _gratis_ til iPhone-kunder.

Der er stor forskel på om man vil tilbyde det gratis, eller blot med en
rabat i forhold til fuld pris.

Fra : nospamtoMike [8000 C~

Dato : 08-04-10 11:57

Nedenstående er et godt eksempel på DÅRLIG citatteknik; Per R. skriver 1
linie, men citerer over 40:

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 08-04-10 20:56

Jeg synes også vi skal til at topposte i gruppen!!!

Peter Farsinsen
peter@farsinsen.dk

Fra : nospamtoMike [8000 C~

Dato : 15-04-10 13:22

GERNE FOR MIG. MEN SÅ KOMMER POLISEN

Fra : N/A

Dato : 06-04-10 23:08

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 06-04-10 15:59

On 6 Apr., 23:33, tho...@elements.dk (Thomas von Hassel) wrote:
> [...]
> mænge app's der ertilgængelig og antallet af App's en given person kunne
> finde på at hente/købe etc. Derfor er App organistaion lidt ...

Det tror jeg du har ret i. Dog er det her med, at man kan rykke rundt
på apps via iTunes jo kommet til - og her ville de meget nemt kunne
lave en "genvej" til at kunne slette en app i selve iTunes.

> Jeg formoder der kommer en bedre måde ... måske enda allerede i iPhoner
> OS 4.0 + tilhørende iTunes update ..

Det kan vi håbe på. Jeg synes i hvert fald ikke det er særlig godt
lige nu - ej heller organisationen på selve iPhonen, det kunne være
rart med eksempelvis kategorier/mapper (jeg søger for det meste, men
er også Spotlight-afhængig på min Mac).

/Lasse

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 06-04-10 23:04

> [...]

> på apps via iTunes jo kommet til - og her ville de meget nemt kunne
> lave en "genvej" til at kunne slette en app i selve iTunes.

jep .. men det virker som en nødløsning .. noget der er lappet på for at
løse det mest presserende behov ..

> [...]
> lige nu - ej heller organisationen på selve iPhonen, det kunne være
> rart med eksempelvis kategorier/mapper (jeg søger for det meste, men

Spotlight rocks :)

/thomas

Fra : Ukendt

Dato : 06-04-10 23:08

Hej,

> lige nu - ej heller organisationen på selve iPhonen, det kunne være
> rart med eksempelvis kategorier/mapper (jeg søger for det meste, men
> er også Spotlight-afhængig på min Mac).

Du kan evt. vælge at jailbreake, så kan du få kategorier/mapper på
telefonen.

Fra : N/A

Dato : 07-04-10 00:10

Fra : Per Rønne

Dato : 07-04-10 05:58

> [...]

> organisationen på selve iPhonen, det kunne være rart med eksempelvis
> kategorier/mapper (jeg søger for det meste, men er også Spotlight-afhængig

Ja, brugerfladen trænger til en renovering. Især når man efterhånden når
op på en ti sider med applikationer.

Når jeg sletter apps fra iPhone er det ikke for at spare plads på selve
iPhonen, men for at spare plads på disse sider!
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : N/A

Dato : 06-04-10 23:08

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 06-04-10 16:24

On 7 Apr., 00:08, Jens Kristian Søgaard <j...@mermaidconsulting.dk>
wrote:
> Du kan evt. vælge at jailbreake, så kan du få kategorier/mapper på
> telefonen.

Fortæl gerne mere, hvad findes der af smarte løsninger?

Jeg har haft den jailbreaket, men efter en opdatering røg det hele -
jeg har ikke rigtig gjort noget ved det siden (gad ikke installere de
par småting jeg havde fundet, bl.a. en dims der kan slå rotationen
fra). Findes der en metode, hvorved man bevarer alting fra et
jailbreak, også ved en opgradering?

/Lasse

Fra : Ukendt

Dato : 07-04-10 00:10

Hej,

> Fortæl gerne mere, hvad findes der af smarte løsninger?

Der findes utallige dimser. Jeg er ikke så interesseret i temaer og
ændring af SpringBoard og den slags - så jeg har ikke afprøvet ret meget
i den dur.

Det sagt, så er der jo et program som slet og ret hedder Categories som
giver dig kategorier. Du kan evt. se en demonstration af det på youtube:

http://www.youtube.com/watch?v=SPCphW00xEc

En relativt gammel video med en eller anden tilfældig som viser hvordan
det virker, så prøv det selv af istedet for at stole på alt, hvad der
bliver sagt

Et andet eksempel er Orbit/Overboard som kan lave sådan en slags
"expose" funktion, så du kan have mange home screens og se dem alle på
een gang med en zoom funktion:

http://www.youtube.com/watch?v=yAbLObCtEe0

Der findes også coverflow, osv. til at vælge apps med.

> Jeg har haft den jailbreaket, men efter en opdatering røg det hele -

Bare hent blackra1n, så kan du jailbreake på et par sekunder uden at du
mister dine installerede programmer, indstillinger eller andet.

Efter en opdatering skal du dog jailbreake igen (medmindre du
installerer en særlig opdatering som allerede er jailbroken).

Fra : Per Rønne

Dato : 07-04-10 05:58

> [...]
>
> Et andet eksempel er Orbit/Overboard som kan lave sådan en slags
> "expose" funktion, så du kan have mange home screens og se dem alle på

Personligt venter jeg nu med en jailbreak indtil følgende betingelser er
opfyldt:

1. Jeg har fået mig en iPad og jeg har ingen mulighed for at få en iPad
WiFi + 3G på samme abonnement som min iPhone. Ingen grund til at køre
med to forskellige datapakker med hver sin maksimumpris.

2. iPhone OS 4.0 er ude.

Så det varer nok mindst en tre måneder endnu før det bliver aktuelt.

Men så bliver det med installering af det du nævner ovenfor, medmindre
OS 4 i forvejen indeholder lignende, og med installering af MyWi der
gør ens iPhone til en WiFi hotspot.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Ukendt

Dato : 07-04-10 10:03

Hej,

> Personligt venter jeg nu med en jailbreak indtil følgende betingelser er
> opfyldt:

Jamen, du venter da bare. Det har dog ikke meget at gøre med Lasses
ønske om mapper med apps, at du sidder og venter på at købe en iPad...

Kan slet ikke se årsagen til at ville vente med at jailbreake til OS
4.0, hvis man har brug for de ekstra features nu - så gør det da nu. Det
tager ca. to minutter at gøre det, inklusive download af programmet, så
det er da ikke ligefrem for at spare tid at man skal vente.

Hvis du ikke har brug for de features nu, så lad vær.

Fra : Per Rønne

Dato : 07-04-10 10:58

> [...]

> tager ca. to minutter at gøre det, inklusive download af programmet, så
> det er da ikke ligefrem for at spare tid at man skal vente.

Det kræver mig bekendt også at man går tilbage til 3.1.2. Kan man
jailbreake en 3.1.3?

Fra : Ukendt

Dato : 07-04-10 12:46

Hej,

> Det kræver mig bekendt også at man går tilbage til 3.1.2. Kan man
> jailbreake en 3.1.3?

Jo, man kan godt jailbreake en 3.1.3. Svjv er det kun iPhone 3GS med den
nye bootrom (og ikke en af de ældre bootroms) som ikke kan jailbreakes
på 3.1.3.

Fra : Per Rønne

Dato : 07-04-10 13:28

> Jo, man kan godt jailbreake en 3.1.3. Svjv er det kun iPhone 3GS med den
> nye bootrom (og ikke en af de ældre bootroms) som ikke kan jailbreakes
> på 3.1.3.

Som jeg har forstået det kan man jailbreake en 3G med 3.1.3 netop fordi
man kan downgrade den til 3.1.2; det kan man ikke med en 3GS.

Jeg har også på nettet set af 'man' har fundet hullet i 3.1.3, men at
man ikke vil offentliggøre det før 4.0 er ude. For ikke at få lukket det
inden ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Ukendt

Dato : 07-04-10 14:03

Hej,

> Som jeg har forstået det kan man jailbreake en 3G med 3.1.3 netop fordi
> man kan downgrade den til 3.1.2; det kan man ikke med en 3GS.

Jamen, så har du forstået det forkert

> Jeg har også på nettet set af 'man' har fundet hullet i 3.1.3, men at
> man ikke vil offentliggøre det før 4.0 er ude. For ikke at få lukket det
> inden ...

Man kan se så meget på nettet. Du kan downloade program til at
jailbreake 3.1.3 her:

http://ih8sn0w.com/index.php/welcome.snow

Fra : Per Rønne

Dato : 07-04-10 15:58

Jens Kristian Søgaard <jens@mermaidconsulting.dk> wrote:

> Hej,

> Jamen, så har du forstået det forkert

Eller også er det for lang tid siden jeg har set på det.

> Man kan se så meget på nettet. Du kan downloade program til at
> jailbreake 3.1.3 her:
>
> http://ih8sn0w.com/index.php/welcome.snow

Jeg venter til jeg får brug for det, hvilket vil sige når jeg har en
iPad.

Og så er det installation af MyWi det drejer sig om. Primært.

Men jeg har da bogmærket sitet i DevonThink Pro.

Da jeg begyndte download så jeg i øvrigt en exe-fil ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Ukendt

Dato : 07-04-10 17:29

Hej,

> Da jeg begyndte download så jeg i øvrigt en exe-fil ...

Ja, det er jo et Windows-program...

Fra : Per Rønne

Dato : 07-04-10 19:58

> Ja, det er jo et Windows-program...

Som man så i givet fald skal flytte til en Win-maskine, hvilket dog ikke
ville volde mig problemer.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk